וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זיהינו שאתה מותקף": אפל הוציאה אזהרה דחופה למשתמשים ב-92 מדינות

עודכן לאחרונה: 11.4.2024 / 20:38

בעקבות חשש מתקיפה ממוקדת של תוכנות ריגול, ענקית הטכנולוגיה אפל שחררה התרעה קריטית למשתמשים ברחבי העולם. בהודעה הרשמית אפל מתייחסת לתוכנת הריגול של NSO - ומזהירה מתוכנות דומות

אייפון 14 פרו. ShutterStock
אייפון 14 פרו/ShutterStock

אפל נקטה אתמול (רביעי) בצעד יוצא דופן ושלחה אזהרות חמורות למשתמשי אייפון ב-92 מדינות שונות. הסיבה: חשש לפריצה ממוקדת באמצעות תוכנת רוגלה מתוחכמת. ההתראות נשלחו בדוא"ל ובאמצעות הודעות iMessage, והן מופיעות גם בדף הכניסה לחשבון אפל תחת הכותרת: "שאתה מותקף על ידי תוכנת ריגול".

לפי הודעת החברה, האיומים נשלחו למשתמשים שסוכנויות ריגול או גורמים פרטיים עשויים לנסות לפרוץ למכשירים שלהם באמצעות תוכנות ריגול מתקדמות. "מתקפות מסוג זה שונות מאוד מפעילות סייבר פלילית רגילה ותוכנות זדוניות נפוצות. הן יקרות מאוד (מיליוני דולרים) ובעלות "חיי מדף" קצרים, מה שמקשה מאוד על גילוין וסיכול שלהן".

אפל התייחסה בהודעתה באופן ישיר גם לתוכנת הריגול הישראלית "פגסוס" של NSO: "דוגמה מוכרת היא פגסוס, שפותחה על ידי קבוצת NSO. אף שמתקפות מסוג זה מכוונות נגד מספר קטן מאוד של אנשים (לרוב עיתונאים, פעילים, פוליטיקאים ודיפלומטים), הן מתרחשות באופן גלובלי. עקב העלות הגבוהה, התחכום והטבע הגלובלי של מתקפות תוכנות ריגול שכירות, הן נחשבות לאיומים הדיגיטליים המתקדמים ביותר הקיימים כיום".

טלפון נייד עם לוגו של NSO. יונתן זינדל, פלאש 90
אפל התייחסה בהודעתה באופן ישיר גם לתוכנת הריגול הישראלית "פגסוס" של NSO/פלאש 90, יונתן זינדל

אפל ציינה כי שלחה התראות דומות למשתמשים ביותר מ-150 מדינות מאז 2021. ומה הפתרון? אפל ממליצה לפנות מיד לסיוע מקצועי מארגוני אבטחה המתמחים במתן מענה חירום למקרים מסוג זה. בנוסף, הנה מספר צעדים נוספים:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
  • עדכנו את המכשירים לתוכנה העדכנית ביותר, הכוללת את תיקוני האבטחה האחרונים.
  • הגנו על המכשירים באמצעות סיסמה.
  • השתמשו באימות דו-שלבי ובסיסמה חזקה עבור Apple ID.
  • התקינו אפליקציות מחנות האפליקציות של אפל.
  • השתמשו בסיסמאות חזקות וייחודיות ברשת.

משתמשים שחוששים כי הם נמצאים בסיכון למרות שלא קיבלו התרעה מאפל, יכולים להפעיל את מצב "נעילה" (Lockdown Mode) במכשירי אפל שלהם להגנה נוספת. מדריך תוכלו למצוא כאן

  • עוד באותו נושא:
  • אפל
  • NSO

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully