וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים מהמכללה האקדמית הדסה ירושלים פיתחו פתרונות לשיקום פיזי ומנטאלי לפצועי מלחמת "חרבות ברזל"

על רקע המלחמה, הבלנדר, מרכז היזמות של המכללה האקדמית הדסה ירושלים, קיים האקתון ייחודי שהתמקד בשיקום הראייה, התנועה והנפש, בהשתתפות מנטורים ושופטים מהחברות המובילות במשק, במטרה למצוא פתרונות חדשניים לחיילים החוזרים משדה הקרב

ד"ר טלי הדסה בלנק ואראל מרגלית. מכללת הדסה ירושלים,
ד"ר טלי הדסה בלנק ואראל מרגלית/מכללת הדסה ירושלים

במטרה לפתח טכנולוגיות ושירותים חדשניים עבור מטופלים הנמצאים בתהליך שיקום בימי המלחמה ולשפר את איכות חייהם , קיים הבלנדר, מרכז היזמות והחדשנות של המכללה האקדמית הדסה ירושלים, האקתון בתחום הראייה, התנועה והנפש.

ההאקתון שנערך השבוע במתחם החדשנות של מרגלית סטארט-אפ סיטי בירושלים, בסיוע קרן ההון הסיכון הירושלמית JVPהתמקד בפיתוח פתרונות לשיקום פיזי ומנטאלי בדגש על: ראייה, תנועה והנפש - תחומי ליבה שהמכללה האקדמית הדסה בירושלים מתמחה בהם והשתתפו בו מנטורים ושופטים מחברות המובילות במשק.

לטובת המיזם, חברו כ-100 סטודנטים ממדעי ההתנהגות, מדעי המחשב, עיצוב תעשייתי מכליל, אופטומטריה וחוגים נוספים במכללה, והגו פתרונות יצירתיים בתחום. בהאקתון השתתפו גם מנטורים ושופטים מקרן JVP, מובילאיי, אנבידיה, אורקם, בי"ח אלי"ן והדסה הר-הצופים.

הזוכים

  • במקום הראשון בהאקתון זכו סטודנטים מהחוג לאופטומטריה עם המיזם Contactless - המאפשר הרכבת עדשות מגע ללא ידיים. המוצר נועד עבור קטועי איברים, בעלי בעיות מוטוריות, בעיות רעידה או ילדים שצריכים עדשות מגע אך מתקשים בהרכבתן. המוצר שפיתחו הסטודנטים הינו עמדה המאפשרת הרכבת עדשות מגע ללא מגע ידיים.
  • במקום השני זכה המיזם Apax - פרויקט כיסא גלגלים על הילוכים המסייע בעליות ומאט את הנסיעה בירידות. מטרת המיזם לצמצם את הפגיעה כתוצאה מנפילות עבור אנשים הנעזרים בכסא גלגלים.
  • במקום השלישי זכה המיזם Safe Base - פלטפורמה דיגיטלית המנגישה מידע רגשי ומסייעת לחיילים בסדיר ומשרתי המילואים. הפלטפורמה המבוססת בינה מלאכותית, מעניקה תוכן שיקומי ועזרה רגשית מונגשת ומרכזת את המידע בתחום עבור המשתמשים. הפלטפורמה נותנת מענה לתחושת הבושה ו/או חוסר הידע לגבי המצב הנפשי כתוצאה מהלחימה וחשיפה לאירועים קשים. המיזם עונה על בעיית כוח האדם בתחום ונותנת מענה לאנשים החוששים מהבירוקרטיה הכרוכה והקושי לבקש עזרה.
המכללה האקדמית הדסה. יחצ,
המכללה האקדמית הדסה/יחצ

"ההאקתון נולד בעקבות המלחמה והצורך במציאת פתרונות לאתגרים בשיקום של חיילים ואנשים נוספים בתחום שיקום הראייה, התנועה והנפש. לאחר שהבנו מבתי החולים השונים ברחבי ירושלים והסביבה מהם האתגרים העיקריים של המטופלים בתהליכי שיקום שונים החלטנו לקיים את ההאקתון בהשתתפות של חברות מובילות במשק ובכך לתרום למאמץ הלאומי. הסטודנטים פיתחו רעיונות חדשניים ויצירתיים, טכנולוגיות, מוצרים ושירותים עבור מטופלים בתהליך שיקום, במטרה שרעיונות אלה יהפכו בסופו של דבר למוצרים". מסבירה ד"ר טלי הדסה בלנק, מייסדת הבלנדר.

פרופ' ברטולד פרידלנדר, נשיא המכללה האקדמית הדסה ברך את המשתתפים: "עברנו כל כך הרבה כיחידים וכמדינה בחצי השנה האחרונה. טראומה גדולה ומלחמה שגבו ועדיין גובים, מחיר כבד מאוד, בחיי אדם, מחיר פיזי ומחיר נפשי. הדרך לשיקום עוד ארוכה והצורך בשיקום הוא מנת חלקם של רבים בחברה הישראלית. אני רוצה להודות לכם על העיסוק בנושא חשוב ורלוונטי מאין כמוהו ואני קורא לצוותים לייצר את הרעיונות והפיתרונות הטובים ביותר - כי מדינת ישראל זקוקה לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully