וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריצת דרך באופטיקה: אפל תשדרג משמעותית את המצלמות באייפון הבא

עודכן לאחרונה: 16.4.2024 / 13:09

חובבי צילום? תתכוננו להתרגש: לפי דיווח חדש, אפל עשויה לשדרג באופן משמעותי את העדשות בסדרת האייפון הבאה, שתוכרז בחודש ספטמבר. כך זה ישפיע עלינו

אייפון 14 פרו. ShutterStock
אייפון 14 פרו/ShutterStock

על פי דיווח חדש מדרום קוריאה, ענקית הטכנולוגיה אפל בוחנת טכנולוגיית ציפוי אופטי מתקדמת למניעת השתקפויות (anti-reflective) עבור סדרת הדגל הבאה של האייפון, שתוכרז בחודש ספטמבר. הטכנולוגיה עשויה לשפר באופן ניכר את איכות התמונות על ידי הפחתת תופעות לוואי לא רצויות כמו סינוורים והצללות (Ghosting).

הדיווח מגיע מחשבון המידע "yeux1122" בבלוג הקוריאני Naver, אשר מצטט מקור פנימי בשרשרת האספקה של אפל. על פי הדיווח, אפל מתכננת להטמיע רכיב חדש בשם ALD בתהליך ייצור העדשות של האייפון. התהליך (קיצור של Atomic Layer Deposition) מאפשר ציפוי מדויק ברמת האטום הבודד, ומאפשר שליטה מלאה בעובי ובהרכב של החומר, כך שניתן יהיה לייצר ציפויים דקיקים במיוחד על רכיבים אלקטרוניים, לרבות רכיבים אופטיים במצלמות.

אייפון 15 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
טכנולוגיה זו עשויה לשפר באופן ניכר את איכות התמונות על ידי הפחתת סינוורים/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בתחום עדשות המצלמה, טכנולוגיית ה-ALD משמשת לציפוי אנטי-רפלקטיבי, אשר מפחית באופן משמעותי את תופעות הלוואי בתמונות, כגון פסי אור ו"הילות" שנוצרות כאשר מקור אור חזק, כמו השמש, מאיר ישירות על העדשה.

יתרון נוסף של ה-ALD הוא הפחתת תופעת ה-"Ghosting" - תופעה בה מופיעות תמונות משניות חלשות בתצלום, לרוב מול מקור אור חזק. תופעה זו נוצרת כאשר אור מתפזר בין משטחי רכיבי העדשה וחיישן המצלמה. על פי הדיווח, ציפוי ה-ALD גם יספק הגנה נוספת מפני פגעי מזג האוויר למערך עדשות המצלמה, מבלי לפגוע ביכולת של החיישן ללכוד אור בצורה יעילה.

בבלוג Naver נטען כי טכנולוגיית הייצור החדשה תיושם בדגמי הפרו בסדרת האייפון הבאה של אפל. סביר להניח שמדובר באחד משני דגמי הפרימיום בסדרת האייפון 16, אולם ייתכן והטכנולוגיה נמצאת בבדיקות גם עבור דגמי האייפון 17 Pro שיושקו בשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully