וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בגוגל: עובדים התבצרו במשרד המנכ"ל - "בטלו את החוזה עם ישראל"

עודכן לאחרונה: 17.4.2024 / 12:23

התנגדות גוברת: עובדים בענקית הטכנולוגיה פתחו בשביתה בשני משרדים של החברה בארה"ב, בעקבות שיתוף הפעולה של החברה עם ממשלת ישראל

הפגנה פרו-פלסטינית מחוץ למשרדי גוגל בקליפורניה/רויטרס

מאז תחילת המלחמה בעזה ב-7 באוקטובר, חברות טכנולוגיה אמריקאיות מתמודדות עם מחאות פוליטיות של עובדים. המקרה הבולט ביותר הוא זה של גוגל, שם עובדים רבים מתנגדים בחריפות לשיתוף הפעולה של החברה עם הממשלה הישראלית, וערכו הלילה (רביעי) שביתות מחאה בשני משרדים של החברה - בסאניווייל, קליפורניה ובניו יורק - כך לפי דיווח בוושינגטון פוסט.

המחאות כוונו נגד פרויקט "נימבוס", חוזה משותף של גוגל ואמזון בשווי 1.2 מיליארד דולר המספק שירותי ענן ומרכזים נתונים לממשלת ישראל. עובדים בסאניווייל נכנסו למשרדו של תומאס קוריאן, מנכ"ל גוגל קלאוד, והבטיחו להישאר שם עד שהחברה תענה לדרישתם: ביטול כל "העסקים עם ממשלת האפרטהייד והצבא הישראלי". במטה בניו יורק התכנסו עובדים במקום משותף וסירבו לחזור לעבוד. זמן קצר לאחר מכן, הוזמנה משטרה למטה - שעצרה אותם.

המחאות נערכו יום לאחר שפעילים פרו-פלסטינים חסמו כבישים ואת הדרך לנמלי התעופה ברחבי ארצות הברית, בסדרה מתואמת של הפגנות נגד הלחימה של ישראל ברצועת עזה והתמיכה הצבאית האמריקאית במדינה.

כזכור, בחודש שעבר פיטרה עובד שהתפרץ לדבריו של מנכ"ל החברה בישראל ברק רגב במהלך כנס בניו יורק. העובד, מהנדס פלטפורמת הענן של גוגל, צעק לעברו של רגב כי הוא "מסרב לבנות טכנולוגיה המניעה רצח עם ואפרטהייד", וסולק על ידי מאבטחים מהמקום.

גוגל נתקלה בלחצים ציבוריים על מעורבותה בפרויקט נימבוס, בו גוגל זכתה לצד אמזון, עם חתימת החוזה ב-2021 בהסכם בשווי 1.2 מיליארד דולר. במסגרת הפרויקט, מספקות שתי החברות שירותי ענן ותשתיות מחשוב לממשלת ישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully