וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסערה: עובדי גוגל שהפגינו נגד ישראל - נעצרו על ידי המשטרה והושעו מהעבודה

עודכן לאחרונה: 17.4.2024 / 18:29

עובדי ענקית הטכנולוגיה נעצרו והושעו מעבודתם לאחר מחאה סוערת שנמשכה כ-10 שעות במשרדי החברה בניו יורק ובסאניווייל. דובר מטעם גוגל: "זו הפרה ברורה של המדיניות שלנו. אנחנו נחקור ונגיב בהתאם"

עובדי גוגל במטה בארצות הברית במחאה נגד ישראל. צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עובדי גוגל במטה בארצות הברית במחאה נגד ישראל/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך

עשרות עובדי גוגל, המזוהים עם התנועה הפרו-פלסטינית "לא לטכנולוגיה עבור אפרטהייד", נעצרו היום (רביעי) לאחר מחאה סוערת במחלקת הענן של החברה. המחאה כללה שביתות והתבצרות במשרד מנכ"ל מחלקת הענן של גוגל במשך כ-10 שעות, במשרדי גוגל בניו יורק וסאניווייל, קליפורניה, במחאה על שיתוף הפעולה של ענקית הטכנולוגיה עם ממשלת ישראל.

המחאות כוונו נגד פרויקט "נימבוס", חוזה משותף של גוגל ואמזון בשווי 1.2 מיליארד דולר המספק שירותי ענן ומרכזים נתונים לממשלת ישראל. עובדים בסאניווייל נכנסו למשרדו של תומאס קוריאן, מנכ"ל גוגל קלאוד, והבטיחו להישאר שם עד שהחברה תענה לדרישתם: ביטול כל "העסקים עם ממשלת האפרטהייד והצבא הישראלי". במטה בניו יורק התכנסו עובדים במקום משותף וסירבו לחזור לעבוד.

הפגנה פרו-פלסטינית מחוץ למשרדי גוגל בקליפורניה/רויטרס

העובדים תיעדו את המחאה בסרטונים חיים שהועלו לרשת, בהם נראה בין היתר הרגע בו הוזהרו על ידי הנהלת החברה ונעצרו בסופו של דבר על ידי המשטרה המקומית בחשד לפריצה. מחאה נוספת התקיימה גם בסיאטל. בסך הכל, תשעה נעצרו תשעה מפגינים שהושעו מתפקידם וגישתם למערכות החברה נחסמה. נציגי המפגינים טרם הגיבו לבקשת תגובה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

דובר מטעם גוגל טען כי מדובר ב"קמפיין ארוך טווח של קבוצות מאורגנות ואנשים שאינם עובדי החברה באופן מלא". עוד הוסיף כי "חסימה פיזית של עובדים ומניעת גישה למתקנים שלנו היא הפרה ברורה של המדיניות שלנו. אנחנו נחקור ונגיב בהתאם".

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully