וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל פיטרה 28 עובדים שמחו נגד ישראל והתבצרו במשרד המנכ"ל

עודכן לאחרונה: 18.4.2024 / 10:32

עובדים פרו-פלסטינים בגוגל מחו נגד פרויקט "נימבוס", חוזה משותף של גוגל ואמזון המספק שירותי ענן ומרכזים נתונים לממשלת ישראל - ופוטרו. דובר החברה: "הפרעה פיזית לעבודתם של עובדים אחרים ומניעת גישה למערכות היא הפרה ברורה של המדיניות שלנו"

עובדי גוגל במחאה נגד ישראל. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עובדי גוגל במחאה נגד ישראל/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עשרות עובדי גוגל, המזוהים עם התנועה הפרו-פלסטינית "לא לטכנולוגיה עבור אפרטהייד", נעצרו אתמול (רביעי) לאחר מחאה סוערת במחלקת הענן של החברה. היום (חמישי), הודיעה גוגל כי 28 מהעובדים שהשתתפו במחאה פוטרו. המחאה כללה שביתות והתבצרות במשרד מנכ"ל מחלקת הענן של גוגל במשך כ-10 שעות, במשרדי גוגל בניו יורק וסאניווייל, קליפורניה.

ההחלטה של גוגל לפטר את העובדים מגיעה לאחר אירועים קיצוניים במהלך המחאה. אתמול פורסמו תיעודים של עובדים פרו-פלסטינים פורצים עם מסכות וכאפיות למשרד המנכ"ל "גוגל קלאוד" בקליפורניה, ומתבצרים בו במשך שעות. בשלב מסוים, נאלצה החברה להזמין משטרה. תשעה מהעובדים שמחו נעצרו בחשד להסגת גבול.

העובדים מחו על שיתוף הפעולה של ענקית הטכנולוגיה עם ממשלת ישראל, ודרשו את ביטול פרויקט "נימבוס", חוזה משותף של גוגל ואמזון בשווי 1.2 מיליארד דולר המספק שירותי ענן ומרכזים נתונים לממשלת ישראל.

הפגנה פרו-פלסטינית מחוץ למשרדי גוגל בקליפורניה/רויטרס

דובר מטעם גוגל מסר בתגובה: "המחאות הן חלק מקמפיין ארוך שנים של ארגונים ואנשים שרובם לא עובדים בגוגל. מספר קטן של עובדים מוחים נכנסו לכמה משרדים של החברה והפריעו. הפרעה פיזית לעבודתם של עובדים אחרים ומניעת גישה למערכות היא הפרה ברורה של המדיניות שלנו, והתנהגות בלתי מתקבלת לחלוטין. סיימנו עד כה חקירות שהביאו לפיטוריהם של 28 עובדים, ונמשיך לחקור ולנקוט פעולות ככל שיידרש".

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully