וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהבטחה ענקית לקריסה: המיזם של יוצאי אפל הוכתר ככישלון עוד לפני שהושק

עודכן לאחרונה: 19.4.2024 / 19:54

ל-Humane.ai היו את כל הנתונים להיות להיט: חברה מסתורית של יוצאי אפל, שתכננה גאדג'ט מחשוב לביש עתידני מבוסס כולו על בינה מלאכותית. אבל אז באו הביקורות של הסוקרים... וגם - על היחסים שבין עיתונאי טכנולוגיה וגופים המסוקרים

AI PIN. Humane,
AI PIN/Humane

לא ברור מה חשבו לעצמם אנשי Humane.ai כשהוציאו לסקירות את הסיכה החכמה הלא אפויה שלהם לסקירות אצל אתרי הטכנולוגיה המובילים בעולם. חוות הדעת של עיתונאי הטכנולוגיה של The Verge, WIRED וגם יוטיוברים משפיעים הייתה פה אחד: המוצר הזה גרוע, ואין ספק שחוות הדעת שלהם יהיו בעלות משקל גם אצל משקיעים בהמשך.

בתחילה, Humane.ai צברה המון הייפ ואוויר חם: היה מדובר בחברה שהקימו שני יוצאי אפל וגייסה 230 מיליון דולר, שהבטיחה גאדג'ט מהפכני מבוסס בינה מלאכותית שיחליף את הסמארטפון שלנו: מדובר בסיכה חכמה הנענדת על החולצה, מבוססת כמעט כולה על ממשק קולי, ואמורה לבצע בטבעיות מטלות שונות שעד עכשיו ביצענו עם הסמארטפון והכל בזכות בינה מלאכותית. וכדי להשלים את המראה והתחושה העתידנית - לסיכה אין מסך תצוגה, אלא מקרן לייזר שמקרין את המידע הנחוץ ישירות לכף היד שלנו. העתיד כבר בפנים. לכאורה.

הסיכה המדוברת והמסקרנת, משכה המון תשומת לב בהדגמות שעשתה בתערוכת ברצלונה האחרונה, כולל כתב טכנולוגיה ישראלי מוכר שהתלהב ממנה. אלא שאז כאמור, התחילו לצאת יחידות לסקירה לאתרי ועיתונאי הטכנולוגיה המובילים בעולם. הם - פחות התלהבו.

AI PIN. Humane,
בתחילה, Humane.ai צברה המון הייפ ואוויר חם/Humane

טעויות מביכות

The Verge הקדישו לא פחות מששה סרטונים לסיכה, שבהם, איך לומר בשפה עדינה - קרעו לה את הצורה. ראשית, הרבה משימות פשוטות שכל סייענית קולית ממוצעת מסוגלת לעשות, כמו תזכורות או שעון מעורר - פשוט אינן נתמכות. גם משימות טיפה יותר מורכבות שנתמכות היום בכמעט כל סמארטפון שמבוסס על אנדרואיד או iOS כמו ניווט וזיהוי עצמים, גם אינן נתמכות. גם זיהוי אתרים לא עובד כמו שצריך: הסיכה החכמה זיהתה היטב מסעדת טאקו מקסיקנית וידעה לומר שיש לה ביקורות טובות בגוגל, אבל טעות מביכה הייתה לזהות את חברת Ryde כחברת Lyft המתחרה - רק בגלל שהשלט שלה גם ורוד... באופן דומה, הגרש בשם של ביונסה באנגלית, גרם לסיכה להתחרפן: כתב The Verge ביקש ממנה להשמיע את Texas Hold'em של הזמרת, לא רק שהסיכה לא הצליחה למצוא את השיר ולהשמיע אותו, בתגובה הקולית שמודיעה על הכישלון, הגרש בשמה הפך לבליל אותיות: U+00E9.

לצד זאת, חפיץ הבינה המלאכותית החלוצי גם מציג בעיות חומרה: הוא מתחמם, לרמה שלא נעימה על העור בהיותו מכשיר שעונדים על החולצה, וגם, לפי דיווחים של הכתבים - הוא מגיע לרמות התחממות כאלה שהוא פשוט מפסיק לעבוד. בנוסף, אי אפשר להעביר אליו את מספר הטלפון הקיים, אלא צריך להשתמש במספר טלפון ייעודי מיוחד ולך תסביר למכרים שלך שהמספר המוזר שממנו הם מקבלים הודעות זה אתה...

ולבסוף, אחת התכונות שהייתה אמורה להיות תכונת מכירה של הסיכה, היא היכולת לתרגום סימולטני. בהדגמות בברצלונה זה עבד לא רע, אבל The Verge נתנו לכתבת דוברת יפנית וקוריאנית להתקיל את הסיכה. והיא בהחלט נתקלה. לא רק שהיא לא הצליחה לתרגם או להגיב כראוי, היא פשוט חזרה על המשפטים במה שהכתבת תיארה כ-"מבטא קצת גזעני". זו אולי הייתה הגזמה, אבל העובדה היא ש-Humane.ai פשוט כשלה כישלון חרוץ במשימה שהיא אמורה למלא. וכשמדובר בגאדג'ט שעולה 700 דולר, בתוספת מנוי שירותים של 24 דולר בחודש, זה יקר מדי כדי לא לעבוד.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

The Verge הקדישו לא פחות מששה סרטונים לסיכה - הנה אחד מהם

הכתבים ב-WIRED, אחד ממגזיני הטכנולוגיה הוותיקים והמובילים בעולם, היו תמימי דעים עם העמיתים שלהם מ-The Verge. לדבריהם, ההבטחה של לאפשר לנו גישה למנועי בינה מלאכותית עוצמתיים ישירות מדש הבגד לא ממש קורם עור וגידים - זה די נשאר ברמת העצמות.

WIRED לא ריחמו לגבי איכות התשובות, שהיו פשוט שגויות - "ליקוי החמה הבא יתרחש ב-8 באפריל, 2024", ענתה הסיכה לשאלה. רק שהשאלה נשאלה ב-10 באפריל... באופן דומה, הסיכה התבקשה לזהות מה נמצא מול העונד (שולחן ריק) וענתה שיש שם חטיפי גרנולה.

עוד טענה לגבי החומרה (על אף שהם אהבו בסך הכל את איכות הצילום שהסיכה מציעה באמצעות המצלמה המובנית) הייתה התקן הפלט העיקרי שלה - מקרן הלייזר. הוא לא בהיר מספיק כדי לקרוא אותו בבירור באור יום בחוץ, וזו תקלה רצינית. הם גם סברו שהממשק שמבוסס על מחוות יד ואצבעות באוויר מול הסיכה, סבוך גם הוא.

בקיצור, המוצר כרגע לא ממש בשל לשימוש יומיומי על ידי האדם הממוצע, ו-WIRED גם הם מציינים שהסיכה כרגע פשוט לא מסוגלת לבצע משימות פשוטות שכל סמארטפון מסוגל לבצע בעיניים (או מצלמה) עצומות - כמו להזמין מונית או להכניס תזכורות ליומן. החברה מבטיחה עוד תכונות בעתיד, אבל כמו שמציינים שם, אנחנו סוקרים את מה שיש עכשיו, לא הבטחות בעלמא - ומדובר במוצר יקר, שעולה כמו סמארטפון עילי מכדי לאכול הבטחות.

@nivlilien Humane.ai הסיכה החכמה מבוססת הבינה המלאכותית יצאה השבוע לעיתונאים בעולם, והם לא חסכו את שבטם האם העולם לא מוכן להתקן בינה מלאכותית שעונדים על החולצה? #ai #humaneai #human #humaneaipin #mwc2024 #theuplink #בינה_מלאכותית #בינהמלאכותית #מחשובלביש #wearable #wearables #החיבור @humane ♬ original sound - nivli

"המוצר הגרוע ביותר שסקרתי"

ברם, הביקורת שעוררה סערה גם ברשת, הייתה של היוטיובר המצליח מרקוס בראונלי, הידוע גם בכינויו MKBHD. כותרת הסרטון שהוציא על הסיכה הייתה: "המוצר הגרוע ביותר שסקרתי אי פעם".
על אף שהוא לא הגיע שם למסקנות שונות מאלה של עמיתיו בעיתונות הכתובה, הסרטון שלו, שזכה לחמישה מיליון צפיות, עורר דיון, גם על חובת הנאמנות של עיתונאים ויוצרי תוכן: לחברות המסחריות שיוצרות את המוצרים או לצופים ולקוראים שלהם?

דניאל ואסאלו, מהנדס לשעבר ב-AWS, שכנראה לא מבין יותר מדי בעיתונאות, כתב בתגובה: "אני מוצא את זה חסר טעם, כמעט בלתי אתי, לומר את זה כשיש לך 18 מיליון עוקבים (לבראונלי - נ.ל.). קשה לי להסביר מדוע, אבל עם תפוצה גדולה מגיעה אחריות גדולה (פרפרזה על האמירה המפורסמת מספיידרמן). הסיכוי להרוג את הפרויקט הטרי של מישהו אחר, מסריחה מחוסר אכפתיות", כתב ואסאלו בטוויטר והוסיף בסוף את "אל תעשה רע", הלקוחה משבועת הרופאים. הוא רק שכח שבראונלי הוא עיתונאי וולוגר, ולא רופא. על כך אגב, הגיב לו בראונלי בשורה אחת: "אנחנו כנראה לא מסכימים מהי העבודה שלי".

הביקורת של MKBHD

וכאן אני חייב להסכים עם בראונלי - נוצרה בתקשורת העולמית וגם הישראלית, תחושה שעיתונאים חבים משהו או עובדים עבור חברות הטכנולוגיה אותן הם מסקרים, ולא כך הוא הדבר. ואסאלו צודק שעם תפוצה גדולה, באה אחריות גדולה, אבל לא כלפי החברות או הגופים המסוקרים - אלא אחריות כלפי הקוראים והצופים שלנו. והאחריות שלנו, בראש ובראשונה, היא לומר את האמת.

אם מוצר מסוים הוא גרוע, ויש לו חסרונות או תקלות רציניות כמו הסיכה של Humane.ai, מחובתנו לומר זאת. הטענה שההתנהלות של בראונלי גובלת ב-"חוסר אתיקה", היא נואלת ונובעת מחוסר הבנה משווע של תפקידה המסורתי של העיתונות, שדווקא בעידן הנוכחי של תוכן שיווקי ותכנים מטעם, צריכה לדבוק בעקרונותיה.

לא רק שלבראונלי אין שום בעיית אתיקה, ההיפך הוא הנכון. הוא הקפיד על התנהלות אתית בכך שהביע את דעתו הכנה: Humane.ai הוא פשוט מוצר לא בשל. או כמו שסיכם זאת הכתב של WIRED - זו אולי תחילתה של שיחה, אבל כמוצר המסחרי הראשון שמבוסס כולו על בינה מלאכותית, הוא כישלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully