וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בוואטסאפ: מטא הכריזה על שורת חידושים בתחום הבינה המלאכותית

עודכן לאחרונה: 18.4.2024 / 23:09

ענקית הטכנולוגיה מציגה הערב של חידושים בתחום הבינה המלאכותית - שיגיעו לכל הפלטפורמות, כולל וואטסאפ. בין החידושים: יצירת תמונות בתוך וואטסאפ

אפליקציות מטא. ShutterStock
אפליקציות מטא/ShutterStock

ענקית הטכנולוגיה מטא (לשעבר פייסבוק) לא עוצרת במקום - הערב (יום חמישי) היא חשפה שורה של חידושים בתחום הבינה המלאכותית, שכוללים עוזר בינה מלאכותית אישי Meta AI וישתלב בתוך האפליקציות של החברה; מודל שפה חדש בקוד פתוח שרושם ביצועים מובילים בתעשייה (Meta Llama 3) שגם שימש לבניית העוזר Meta AI; כלי בינה מלאכותית חדש שהופך טקסט לתמונות בזמן-אמת וגם יכול להנפיש אותן - ויהיה זמין בגרסת בטא בארצות הברית (Imagine), וכן אמצעי בטיחות חדשים שיבטיחו חדשנות פתוחה ואחראית.

העוזר האישי Meta AI מגיע לאפליקציות, ומתרחב בהדרגה למדינות נוספת

חברת מטא מכריזה הערב כי עוזר הבינה המלאכותית האישי, Meta AI, יחל להיות זמין בהדרגה ברחבי העולם דרך האפליקציות פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ ומסנג'ר, וכן במשקפיים החכמים של Ray-Ban מטא וב-Meta Quest. עוזר הבינה המלאכותית מושק הערב, באנגלית, ביותר מ-12 מדינות מחוץ לארה"ב (כולל אוסטרליה, קנדה, גאנה, הודו, ג'מייקה, מלאווי, ניו זילנד, ניגריה, פקיסטן, סינגפור, דרום אפריקה, אוגנדה, זמביה וזימבבואה) - וזוהי רק ההתחלה.

העוזר Meta AI פותח על בסיס מודל השפה החדש Meta Llama 3, נחשב כבר היום לאחד מעוזרי הבינה המלאכותית המובילים בעולם מבחינת ביצועים, ויהיה זמין בחינם באופן הדרגתי ברחבי העולם. בנוסף, העוזר Meta AI יהיה נגיש גם דרך הדפדפן במחשב, בכתובת האינטרנט meta.ai. עוזר הבינה המלאכותית של מטא יוכל לבצע מגוון פעולות - החל מחיפוש מסעדות, דרך המלצות לחופשות ואטרקציות, ועד לסיוע בלימודים, פתרון בעיות מתמטיות או קבלת השראה לעיצוב הדירה החדשה.

העוזר Meta AI יהיה זמין גם בחיפוש בפייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ ומסנג'ר - ואנשים יוכלו לגשת למידע בזמן-אמת מרחבי האינטרנט, בלי לסגור את האפליקציות ולעבור לאפליקציה אחרת. כמו כן, אנשים יוכלו לגשת ל- Meta AI כאשר הם גוללים בפיד שלהם בפייסבוק. במידה שהם נתקלים בפוסט שמעניין אותם - הם יוכלו לבקש מ-Meta AI מידע נוסף על הנושא, ישירות דרך הפוסט עצמו.

מטא AI. ShutterStock
העוזר Meta AI פותח על בסיס מודל השפה החדש Meta Llama 3/ShutterStock

מודל שפה חדש בקוד פתוח: Meta Llama 3

חברת מטא משחררת את שני המודלים הראשונים של Meta Llama 3, אשר זמינים כעת לשימוש נרחב. מהדורה מוקדמת זו כוללת מודלי שפה מאומנים-מראש בעלי שמונה מיליארד ו-70 מיליארד פרמטרים, שיכולים לתמוך במגוון רחב של מקרי שימוש. הדור החדש של Llama רושם ביצועים מובילים בתעשייה במגוון רחב של מדידות בהשוואה למודלים פתוחים, והוא משתווה למודלים מסחריים אחרים.

המודלים הראשונים יושקו בקוד פתוח, לטובת קהילת המפתחים, כחלק מהמחויבות ארוכת השנים של מטא לחדשנות פתוחה בבינה מלאכותית. כך, החברה מאמצת את אתוס הקוד הפתוח של שחרור מוקדם, ומאפשרת לקהילה לקבל גישה למודלים בעת שהם עדיין בפיתוח. הדגמים מבוססי-הטקסט שמשוחררים היום הם הראשונים בקולקציית Llama 3, כאשר המטרה היא להפוך את Meta Llama 3 למודל רב-לשוני ומולטי-מודאלי, ולהמשיך לשדרג את המודל עם מגוון יכולות ומשימות (כמו הנמקה או כתיבת קוד).

וואטסאפ. ShutterStock
גם בוואטסאפ שלכם: מודל ה-AI של מטא/ShutterStock

כלי AI חדש ליצירת תמונות בזמן אמת: Imagine

בנוסף, חברת מטא מציגה הערב כלי חדש ליצירת תמונות מפקודות טקסט בזמן-אמת. הכלי יושק בגרסת בטא בארצות הברית, בוואטסאפ ובגרסת האינטרנט של Meta AI.

כאשר אנשים יתנו את הפקודה Imagine בצ'אט עם Meta AI, הם יוכלו לנסח פרומפט - והתמונה כבר תתחיל להופיע בעודם מקלידים. התמונה המג'ונרטת תשתנה עם כל הקלדה של אותיות נוספות, כך שאנשים יוכלו לראות בזמן-אמת כיצד הבינה מלאכותית מייצרת את התמונה ומחייה את החזון שלהם למציאות. ענקית הטכנולוגיה גם מציגה יכולות חדשות להנפיש תמונות בעזרת עוזר הבינה המלאכותית, שיוכל להפוך תמונות למונפשות ואף ף לקבצי GIF.

אמצעי בטיחות חדשים לפיתוח חדשנות באחריות

חברת מטא מחויבת לפיתוח של בינה מלאכותית באחריות, ולעזור לאחרים לעשות את אותו הדבר. החברה משתפת הערב כיצד חידדה את האופן שבו העוזר האישי Meta AI ישיב לפרומפטים בנושאים פוליטיים או חברתיים, ושילבה קווים מנחים להבטיח שעוזר ה-AI לא יציג דעה או נקודת מבט אחת, אלא יסכם נקודות מבט רלוונטיות שונות בנושא. מטא גם השתמשה בצוותים אדומים ומומחים חיצוניים כדי לאתר דרכים בלתי-צפויות בהן אנשים עלולים להשתמש לרעה ב-Meta AI או במודל Llama 3. החברה גם הטמיעה אמצעי הגנה - הן ברמת הפרומפט, והן ברמת הפלט של עוזר הבינה המלאכותית.

בנוסף, מטא הרחיבה את מערך ההדרכה עבור Llama 3 כך שלמעלה מ-5% ממערך הנתונים של האימון המוקדם של המודל מורכבים מנתונים באיכות גבוהה שאינם באנגלית, ומכסים יותר מ-30 שפות. כמו כן, Llama 3 מאומן על מגוון נתונים ציבוריים, ולצורך האימון מטא הסירה נתונים ממקורות הידועים כמכילים כמות גדולה של מידע אישי. במהלך ואחרי האימון של המודל, מטא ביצעה הערכות אוטומטיות וידניות - יחד עם צוותים אדומים ומומחים חיצוניים - כדי להבין את ביצועי המודלים בשורה של תחומי סיכון.

במהלך החודשים הקרובים, מטא תשחרר דגמי Llama 3 נוספים עם יכולות חדשות ומולטי-מודאליות, כולל שיחה במספר שפות, וביצועים כלליים חזקים יותר. מטא מאמנת כעת מודל בגודל של 400 מיליארד פרמטרים - וכל החלטה סופית לגבי השחרור שלו בקוד פתוח תתקבל בעקבות הערכת הבטיחות שתתקיים בחודשים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully