וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לביטחון הלאומי: אפל נאלצת להסיר את וואטסאפ מהחנות שלה

עודכן לאחרונה: 19.4.2024 / 20:57

אפל נכנעת ללחץ הממשל הסיני ומסירה שתי אפליקציות פופולריות של מטא, וואטסאפ ו-Threads, מחנות האפליקציות במדינה. דובר מטעם החברה מסר: "מחויבים לפעול על פי החוקים במדינות בהן אנחנו פועלים"

וואטסאפ. ShutterStock
וואטסאפ/ShutterStock

במהלך מפתיע, הודיעה אפל היום (שישי) כי נענתה לבקשת הממשל הסיני והסירה שתי אפליקציות פופולריות מחנות האפליקציות שלה במדינה: וואטסאפ ו-Threads, שתיהן בבעלות מטא (פייסבוק לשעבר). משמעות ההחלטה היא שמשתמשי אייפון חדשים בסין לא יוכלו עוד להוריד את האפליקציות הללו.

ההחלטה, שגרמה לסערה ברשתות החברתיות, באה בעקבות לחץ כבד מצד הרגולטורים הסיניים, אשר הביעו חששות בנוגע לביטחון הלאומי. אפל, מצידה, נאלצה להיכנע לדרישות אלו, תוך שהיא מדגישה כי היא מחויבת לפעול על פי החוקים במדינות בהן היא פועלת, גם במקרים בהם היא אינה מסכימה איתם.

על פי דיווח של וול סטריט ג'ורנל, הרגולטור הסיני בתחום האינטרנט הורה לאפל להסיר את האפליקציות מחנות האפליקציות שלה. "אנחנו מחויבים לפעול על פי החוקים במדינות בהן אנחנו פועלים, גם במקרים בהם אנחנו לא מסכימים איתם", אמר דובר מטעם אפל. "מינהל החלל הקיברנטי של סין דרש את הסרת האפליקציות מחנות האפליקציות הסיני בשל חששות לביטחון הלאומי. האפליקציות הללו עדיין זמינות להורדה בכל חנויות האפליקציות האחרות בעולם".

Threads של אינסטגרם. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
"אנחנו מחויבים לפעול על פי החוקים במדינות בהן אנחנו פועלים, גם במקרים בהם אנחנו לא מסכימים איתם". גם ת'רדס הוסרה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

זו לא הפעם הראשונה שאפל נאלצת להסיר אפליקציות מחנות האפליקציות שלה בסין. אפליקציית החדשות של הניו יורק טיימס לא זמינה להורדה מאז 2017, ואפליקציות דמויות ChatGPT הוסרו מהחנות ב-2023 בעקבות רגולציות חדשות שהטילה בייג'ין על שירותי בינה מלאכותית יוצרת.

  • עוד באותו נושא:
  • וואטסאפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully