וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בבית הנבחרים: טיקטוק תימכר תוך שנה - או שתיחסם בארה"ב

עודכן לאחרונה: 20.4.2024 / 23:17

בית הנבחרים האמריקני אישר הצעת חוק שעלולה להוביל לחסימה של הרשת החברתית הסינית בארה"ב. כעת, לטיקטוק יש שנה להתנתק מ-ByteDance, החברה האם הסינית

טיקטוק. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
טיקטוק/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ברוב מוחץ של 360 תומכים מול 58 מתנגדים, אישר בית הנבחרים האמריקני הצעת חוק שתגביל באופן משמעותי את פעילותה של טיקטוק במדינה. הצעת החוק, שזכתה לתמיכה דו-מפלגתית רחבה, קובעת כי טיקטוק תיאסר לפעול בארה"ב אם בעליה הסינים, חברת ByteDance, לא תמכור את הפעילות האמריקנית לחברה שאינה בבעלות סינית בתוך שנה. עם זאת, ההחלטה עדיין צריכה לקבל את אישור הסנאט.

הרקע לחשש הכבד סביב טיקטוק נעוץ בחשש מפני חדירת מידע רגיש של משתמשים אמריקנים לידי הממשל הסיני. ByteDance, החברה הסינית המחזיקה בבעלותה על טיקטוק, כפופה לכאורה לחוקים סיניים המחייבים אותה לכאורה לשתף פעולה עם גופי הביטחון במדינה. חשש זה התעצם לאור דיווחים על כך שטיקטוק אספה מידע אישי על משתמשים אמריקנים, לרבות נתוני מיקום והיסטוריית חיפוש.

הצעת החוק מציגה את טיקטוק כאיום ביטחוני לאומי בשל קשריה עם סין. על פי טיקטוק עצמה, ישנם כ-170 מיליון משתמשים באפליקציה בארה"ב, ו-ByteDance לא צפויה לוותר עליהם בקלות. בהצהרה שפורסמה מוקדם יותר השבוע בחשבון הטיקטוק של החברה, נמסר כי חוק כזה "ירמס את חופש הביטוי" של המשתמשים, "יחריב 7 מיליון עסקים ויחסום פלטפורמה שתורמת 24 מיליארד דולר לכלכלת ארה"ב מדי שנה".

  • עוד באותו נושא:
  • טיקטוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully