וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני לא חשוב": אבנר נתניהו מבקש למחוק את הערך שלו בוויקיפדיה

עודכן לאחרונה: 21.4.2024 / 14:04

בנו הצעיר של ראש הממשלה פנה לקהילת ויקיפדיה בבקשה יוצאת דופן: להסיר את הערך שלו מהאנציקלופדיה. לדבריו, הוא "לא רואה חשיבות לציבור בקיום ערך זה". בעקבות הדרישה, ויקיפדיה עורכת הצבעה בנושא

דיון אבנר נתניהו נגד ברק כהן, השלום ת"א, 4 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
דיון אבנר נתניהו נגד ברק כהן, השלום ת"א, 4 באוגוסט 2019/ראובן קסטרו

בצעד חריג, בנו של ראש הממשלה, אבנר נתניהו, פנה לעורכי ויקיפדיה בבקשה יוצאת דופן: להסיר את עמוד האנציקלופדיה אודותיו.הבקשה גרמה לסערה בקרב קהילת העורכים, שדנה בימים אלה בנושא ומקיימת הצבעה דרמטית לאישור או דחיית בקשתו. הנימוק של בנו של ראש הממשלה: "אני מושא הערך (אבנר נתניהו) ואני לא רואה חשיבות לציבור בקיום ערך זה. הערך דל בכל מקרה".

בעקבות הדרישה של נתניהו הבן, ויקיפדיה עורכת הצבעה בנושא והדיון סביב ההצבעה פתוח לציבור. "לפני כחמש שנים, היה חסר קול אחד למחיקת הערך, בהצבעת מחיקה. כעת פנה אלינו אבנר נתניהו וביקש למחוק את הערך אודותיו, עקב חוסר חשיבות", נכתב בפתח הדיון. "בדיון שהתקיים תמכו ויקיפדים רבים בבקשה, גם בשל חוסר חשיבות אנציקלופדית וגם כהענות לבקשת מושא הערך. לדעתי, שתי הסיבות האלה יחד, מהוות סיבה טובה למחיקת הערך. בעבר אף נענינו לבקשת מושאי ערך למחיקה, במקרים של חשיבות גבולית, כמו כאן. ויקיפדים אחרים טענו שאין להיענות לבקשת מושא הערך וחלקם טענו שיש לערך חשיבות אנציקלופדית. ולכן מתקיימת הצבעה זו".

בקשתו של אבנר נתניהו להסיר את הערך. צילום מסך, אתר רשמי
בקשתו של אבנר נתניהו להסיר את הערך/אתר רשמי, צילום מסך

על פי מדיניות ההצבעה רק משתמשים רשומים בעלי ותק של 30 ימים ו-100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) הם בעלי זכות הצבעה. על פי מדיניות המחיקה, למחיקת ערך נדרש רוב מיוחס של 55% ומעלה.

בינתיים, בין הנימוקים שהוזכרו בדיון ניתן למצוא את מי שמסכים עם הדרישה בטענה שהערך "איננו מייצר משמעות מלבד היותו הבן של ראש הממשלה". נימוק אחר שעלה הוא ש"הערך לא מכיל פרטים אנציקלופדיים חשובים". עם זאת, נימוק אחר התנגד למחיקה, תחת ההסבר כי "אם עלויות אבטחתו מוטלות על הציבור, יש לציבור זכות להתעניין בו ובקורותיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully