וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בסנאט: טיקטוק עלולה להיחסם בארה"ב בתוך 9 חודשים

עודכן לאחרונה: 24.4.2024 / 11:35

הצעת החוק, שאושרה ברוב מרשים של 79 תומכים מול 18 מתנגדים, מחייבת את ByteDance, החברה הסינית בעלת טיקטוק, למכור את פעילות הפלטפורמה בארה"ב תוך 270 ימים

טיקטוק. רויטרס
טיקטוק/רויטרס

79 סנאטורים הצביעו בעד החוק - 18 התנגדו: הסנאט האמריקני אישר אמש (שלישי) הצעת חוק דרמטית שתביא ככל הנראה לחסימת אפליקציית טיקטוק בשטחי ארה"ב. הצעת החוק, שאושרה כחלק מחבילת סיוע חוץ רחבה, מחייבת את ByteDance, החברה הסינית בעלת טיקטוק, למכור את פעילות הפלטפורמה בארה"ב תוך 270 ימים. הנשיא ג'ו ביידן צפוי לחתום על הצעת החוק בימים הקרובים.

ההחלטה מגיעה לאחר שבית הנבחרים אישר את הצעת החוק בשבוע שעבר. גורמים רבים הביעו חשש מפני בעלות סינית על טיקטוק, וטענו שהיא עלולה לסכן את נתוני המשתמשים האמריקאים ואף לאפשר לממשלת סין להשפיע על תוכן האפליקציה. ByteDance הודיעה בתגובה כי תפנה לבית המשפט במטרה למנוע את יישום החוק. החברה טוענת כי היא נוקטת בצעדים משמעותיים להגנה על נתוני המשתמשים שלה בארה"ב, וכי אין הצדקה לחסימת האפליקציה.

הרקע לחשש הכבד סביב טיקטוק נעוץ בחשש מפני חדירת מידע רגיש של משתמשים אמריקנים לידי הממשל הסיני. ByteDance, החברה הסינית המחזיקה בבעלותה על טיקטוק, כפופה לכאורה לחוקים סיניים המחייבים אותה לכאורה לשתף פעולה עם גופי הביטחון במדינה. חשש זה התעצם לאור דיווחים על כך שטיקטוק אספה מידע אישי על משתמשים אמריקנים, לרבות נתוני מיקום והיסטוריית חיפוש.

טיקטוק. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
הרקע לחשש הכבד סביב טיקטוק נעוץ בחשש מפני חדירת מידע רגיש של משתמשים אמריקנים לידי הממשל הסיני/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

הצעת החוק מציגה את טיקטוק כאיום ביטחוני לאומי בשל קשריה עם סין. על פי טיקטוק עצמה, ישנם כ-170 מיליון משתמשים באפליקציה בארה"ב, ו-ByteDance לא צפויה לוותר עליהם בקלות. בהצהרה שפורסמה מוקדם יותר השבוע בחשבון הטיקטוק של החברה, נמסר כי חוק כזה "ירמס את חופש הביטוי" של המשתמשים, "יחריב 7 מיליון עסקים ויחסום פלטפורמה שתורמת 24 מיליארד דולר לכלכלת ארה"ב מדי שנה".

  • עוד באותו נושא:
  • טיקטוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully