וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם ביידן אישר: טיקטוק בדרך החוצה מארה"ב

עודכן לאחרונה: 25.4.2024 / 15:59

אם למישהו היה ספק, הרשת החברתי הסינית עלולה למצוא את עצמה מחוץ לארצות הברית, אלא אם תמכור את הפעילות שלה לחברה אמריקנית. בינתיים, בסין לא מתכוונים לוותר כל כך מהר

טיקטוק. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
טיקטוק/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

חוק סיוע החוץ האמריקני שנחתם הבוקר (חמישי) על ידי הנשיא ביידן כולל הפתעה דרמטית עבור מיליוני משתמשי טיקטוק בארה"ב: סעיף האוסר את השימוש ברשת החברתית הסינית, אם החברה האם שלה ByteDance לא תמכור את הפעילות שלה בארה"ב בתוך כשנה.

החוק החדש מעמיד את ByteDance בלחץ זמנים משמעותי. החברה תקבל תחילה תקופה של תשעה חודשים למצוא קונה מתאים לטיקטוק, אך לנשיא תהיה סמכות להאריך תקופה זו בשלושה חודשים נוספים במידה ויראה התקדמות משמעותית בתהליך.

חוק האיסור על טיקטוק עבר מסלול חקיקה לא פשוט. לאחר שאושר בבית הנבחרים כחוק עצמאי, נראה היה שהוא ייתקע בסנאט. אולם, תרגיל פוליטי ערמומי שילב את הצעת החוק יחד עם חבילת סיוע חוץ חיונית לבעלות בריתה של ארה"ב, וכך למעשה אילץ את הסנאט להתייחס אליו בחיוב.

הנשיא ביידן בנאום על מצב האומה, 8 במרץ 2024. רויטרס
ביידן אישר: על טיקטוק למכור את הפעילות בארה"ב בתוך כשנה/רויטרס

טיקטוק לא מתכוונת לוותר ללא קרב. דובר החברה, אלכס האורק, הודיע כי בכוונתם לערער על החוק בבית המשפט. מהלך כזה עשוי לדחות את האיסור בפועל, שכן בתי המשפט עשויים לעכב את האכיפה עד להכרעה סופית. בנוסף, נותר לראות כיצד תגיב סין לנושא, והאם תאפשר ל-ByteDance למכור את טיקטוק, ובפרט את האלגוריתם המתקדם שלה ששומר את המשתמשים מחוברים לפלטפורמה.

  • עוד באותו נושא:
  • טיקטוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully