וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה ברשת: האפליקציה שעוזרת לפרו-פלסטינים להחרים מוצרים מישראל

עודכן לאחרונה: 25.4.2024 / 21:38

"לא תודה": אפליקציה חדשה סורקת ברקודים של מוצרים, מסמנת אלו מהם מיוצרים בישראל - ומעודדת את המשתמשים להימנע מצריכתם. בינתיים, תומכי חמאס ברשתות החברתיות חוגגים

האפליקציה "No Thanks". צילום מסך, צילום מסך
האפליקציה "No Thanks"/צילום מסך, צילום מסך

על רקע מלחמת חרבות ברזל, ישראל נאלצת להתמודד עם חזית נוספת: המאבק על דעת הקהל העולמית ועל הארנק שלו. לצד קריאות גוברות להחרמת מוצרים ישראלים, פותחה בחודשים האחרונים אפליקציה חדשה בשם "No Thanks" ("לא תודה" בעברית), שנועדה לסרוק ברקודים של מוצרים ולהצביע בפני המשתמשים האם מדובר במוצר ישראלי, או לחילופין במוצר של חברה בינלאומית שפועלת בישראל.

האפליקציה, שעוררה סערה ברשתות החברתיות, מאפשרת למשתמשים "אנטי-ישראלים" - כפי שמכנים אותם רבים ברשת - לקבל המלצות בנוגע לרכישת מוצרים. סריקת ברקוד פשוטה תציג בפניהם הודעה האם מדובר במוצר כחול-לבן, ותעודד אותם להימנע מצריכתו.

הערכות הן שמי שעומד מאחורי האפליקציה הוא Ahmed Bashbash, שמציג את עצמו בחשבון האינסטגרם שלו כתושב עזה, פלסטין. בעמוד האפליקציה בחנות האפליקציות של גוגל, נכתב (בתרגום חופשי): "האפליקציה שלנו מקלה על תהליך סריקת ברקודים וחיפוש אחר מוצרים המופיעים ברשימת החרם. כך קל לך יותר לקנות - פשוט סרוק את המוצר והאפליקציה תודיע לך אם הוא ממותג שאתה מעדיף להחרים".

כך זה נראה - האפליקציה צוברת תאוצה ברשתות החברתיות:

@ibuksuci Disclaimer: Video ini bukan ajakan boikot. Aplikasi NO THANKS baru ada di Playstore. Developernya orang Palestina di Hungaria. #gerakanBDS #boycottisrael ♬ Mozart Minuet with violin(815356) - 松本一策

הפתרון: לדווח

כעת, בשל האנטישמיות שהיא מעודדת וחיזוק מגמות של חרם, הקריאה להוריד את האפליקציה מהאוויר צוברת תאוצה. לפחות בינתיים, מה שניתן לעשות הוא לדווח על האפליקציה בכמה צעדים פשוטים - באנדרואיד ובאפסטור.

https://tech.walla.co.il/item/3660415

אנחנו בוואלה טכנולוגיה אף פנינו לאפל ולגוגל בבקשת תגובה, ונפרסם אותן כשהן יתקבלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully