וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחזית הטכנולוגיה: העיניים של ענף הבנייה

"באמצעות פלטפורמה חדשנית ניתן לצפות בזמן אמת באתר הבנייה ולהבטיח ביצוע מדויק", אומר טום כהן, מנכ"ל Atom Construction, אשר דרך בינה מלאכותית שואף לחולל שינוי בעולם הבנייה. תפסנו אותו לשיחה בחממת הסטארטאפים של חברת אוטודסק

אתר בניה. פאי מדידות,
אתר בניה/פאי מדידות

בכל פרויקט בנייה אנו עדים להבטחות שמתנפצות, לעיכובים רבים, לתקלות הצצות השכם והערב ולעלויות המאמירות. טעויות ביצוע הינן אורחות קבע בענף הבנייה, אשר גורמות נזק עצום ללוחות הזמנים, תקציבים ואיכות הבנייה. חברת הסטארטאפ Atom Construction נולדה בעקבות המציאות העגומה ופיתחה פתרון טכנולוגי אשר מתמודד עם התופעה.

טום כהן אמנם רק בן 30 אך כבר צבר רפרטואר מרשים בעולם הבנייה. כמי שהחל את דרכו בגיל 14 כפועל בניין פשוט, דרך לימודי הנדסת בניין וגיאולוגיה באוניברסיטת בן גוריון ועד לעבודתו כמהנדס ביצוע באלקטרה, נתקל לאורך הזמן באתגרים רבים הנוגעים לפיקוח על אתרי הבנייה וללקויות בתחום זה. התובנות שקיבל כתוצאה מכך הובילו להולדת הסטארטאפ Atom Construction.

צילום רחפן. פאי מדידות,
צילום רחפן/פאי מדידות

יחד עם חברו יואב צורן, שותף מייסד ו-CTO, הם פיתחו מוצר חדשני שמסוגל לצמצם לקבלנים עד 50% מטעויות הביצוע וכתוצאה מכך, לחסוך להם מאות אלפי שקלים. "בין 3-6% מתקציב הפרויקט מתבזבז על טעויות ביצוע ועיכובים בלוחות הזמנים. בפרויקט האחרון שלנו הצלחנו לחסוך לקבלן כ-100 אלף שקלים בחודשיים בלבד", מספר טום.

השניים החליטו שיש צורך בניהול יעיל יותר של פרויקטי בנייה, והגיעה העת למצוא פתרון טכנולוגי שיוביל מהפך בענף. הם פיתחו טכנולוגיה, שבנויה על דאטה שהנתונים שלה מנותחים בפלטפורמה של ענקית התוכנה אוטודסק, אשר מבוססת אוטומציה ובינה מלאכותית. היא צפויה להוביל, ואף מובילה כבר בימים אלו, לשיפור מהפכני ואף חסכוני באיכות הבנייה, בטיחות העובדים ועמידה בלוחות הזמנים.
המוצר פועל באמצעות רחפנים, המופעלים בשיתוף פעולה עם חברת "פאי מדידות" ומצלמות מיוחדות אשר מותקנות על גבי העגורנים. המערכת אוטומטית וחכמה ומונעת על ידי אלגוריתמים של בינה מלאכותית ועיבוד תמונה שסורקת בזמן אמת את מרכיבי השלד של המבנה, בטון, ברזל ומערכות אינסטלציה וחשמל. בנוסף, מוודאת התאמה מדויקת לתוכניות המהנדס לצורך ביצוע מושלם וחף מטעויות. המערכת מיועדת לייעל את תחומי הבנייה והאדריכלות בצורה המיטבית, כאשר היא מסייעת בצמצום טעויות, חיסכון בעלויות וקיצור משמעותי של זמני הפרויקטים השונים.

"כיום אין אף בניין בעולם שלא נעשו בו טעויות ביצוע. למרות שאני טכנופוב, הבנתי שרק טכנולוגיה תקדם את ענף הבנייה", מסביר כהן, "באמצעות הפלטפורמה יכולים בעלי המקצוע השונים, האדריכלים, הקבלנים, יועצי האינסטלציה והחשמל ומנהלי הפרויקטים לצפות בזמן אמת במתרחש באתר הבנייה דרך אפליקציה נוחה ולקבל עדכונים שוטפים על כלל השינויים באתר. כך הם מוודאים שהכל מתקדם לפי התוכנית המקורית, עם התאמה ותכנון ביצוע מדויקים עד למילימטר אחד. בנוסף, הם מקבלים מאיתנו דו"ח פיקוח דיגיטלי על שלד המבנה המתעדכן אוטומטית כל 24 שעות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
טום כהן. יואב צורן,
טום כהן/יואב צורן

מלחמת חרבות ברזל הובילה למחסור חמור בפועלים וידיים עובדות, אשר גורם באופן ישיר לעלייה משמעותית בעלויות ועיכובים רבים בפרויקטים. "לאחרונה מספר פועלים נפגעו כתוצאה מלחץ וחוסר סדר באתר הבנייה. באמצעות הפלטפורמה שלנו ניתן יהיה לעקוב אחר עבודת כל פועל בזמן אמת על מנת למקסם את תפוקת הפועלים הקיימים, לצמצם משמעותית את העיכובים ולהקטין את כמות הנפגעים".

החברה הוקמה בשנת 2022 אך כבר רשמה מספר הישגים מרשימים, ביניהם שיתופי פעולה עם חברות גדולות כמו אלקטרה בנייה וקבוצת אשטרום בפרויקטים שונים. המשקיע הראשון שלה הינו חברת פיקוח הבנייה "קובי אורון ניהול פרויקטים". Atom Construction פועלת מתוך חממת הסטארטאפים הנמצאת בקומה ה-15 של חברת אוטודסק ברוטשילד בתל אביב, אליו הצטרפה באוגוסט האחרון, ונהנית משיתוף פעולה טכנולוגי הדוק עמה.

רחפנים. טום כהן,
רחפנים/טום כהן

החיבור עם אוטודסק מסייע ללקוחותיה של Atom Construction ליהנות מחווית עבודה משולבת ויעילה, תוך ניתוח מעמיק של תוצרי החברה בפלטפורמה ייעודית. באמצעות חיבור לענן - Autodesk Construction Cloud, בעלי המקצוע באתר הבנייה יוכלו לצפות בתוצרים ישירות בתוך סביבת העבודה המוכרת להם, תוך ניצול מיטבי של כלי התכנון והבנייה של אוטודסק.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully