וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן שאצלנו פורסים דור 5, בעולם כבר נערכים לרשת דור 6

עודכן לאחרונה: 6.5.2024 / 15:29

הורדה של סרט בתוך שנייה: טכנולוגיית 6G נמצאת בפיתוח מתקדם ומבטיחה מהירות פי 10 ממהירות ה-5G, שתשפיע משמעותית על כל תחומי החיים. ומתי נקבל אותה בפועל?

אנטנה סלולרית. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אנטנה סלולרית/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בעוד שבישראל רק מתחילים לפרוס רשתות דור חמש (5G) עצמאיות ומגרדים את קצה הפוטנציאל של רשתות הדור החמישי, טכנולוגיית 6G כבר נמצאת מעבר לפינה ומבטיחה קפיצת מדרגה משמעותית שתשפיע על כל תחומי חיינו. מחקרים ראשוניים ביפן הציגו לאחרונה יכולות הורדה במהירות של 100 גיגה ביט לשנייה - פי 10 ממהירות השיא של 5G ופי 500 מהמהירות הממוצעת של מכשירים תומכים כיום.

כדי להבין את המשמעות, סרט נטפליקס באיכות בינונית שוקל כ-1.5 גיגה-בייט. עם רשת 6G, ניתן יהיה להוריד 8-9 סרטים כאלה בכל שניה. חשוב לציין שמהירות ההורדה המקסימלית של 5G (10 גיגה ביט לשנייה) מושגת בתנאים אופטימליים ובציוד מתקדם.

המכשיר בניסוי היפני פעל על תדרים גבוהים במיוחד (100-300 גיגה־הרץ). מהירויות עצומות אלו יאפשרו יישומים רבים, ביניהם: ניהול רכבים אוטונומיים, ביצוע ניתוחים מרחוק על ידי רופאים, והורדת סרטים באיכות גבוהה בזמן שיא. למעשה, אלו אותם יישומים שהוצגו לפני מספר שנים כדי להדגיש את יתרונות ה-5G על פני ה-4G. בפועל, טכנולוגיות כמו רכבים אוטונומיים וניתוחים מרחוק עדיין לא נמצאות בשימוש נרחב למרות פריסת רשתות ה-5G.

דור 6G. ShutterStock
עם רשת 6G, ניתן יהיה להוריד 8-9 סרטים בכל שניה/ShutterStock

יתרון נוסף של 6G הוא רוחב פס גדול יותר, המאפשר חיבור של יותר מכשירים לרשת בו-זמנית. הדיווחים אף מציינים שמהירות ה-6G עשויות לבטל את הצורך ברשתות Wi-Fi, מגמה שכבר החלה, לטענתם, עם מהירויות ה-5G הנוכחיות.

ומה הלאה? בסין טוענים כי גם הם החלו בניסויים ראשונים של הרשת, אבל ככל הנראה, ייקח עוד כ-6 שנים עד שנגיע לשימוש מסחרי במכשירי 6G באופן גלובלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully