וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל וגרמניה ישקיעו 2 מיליון יורו בהגנת סייבר לתשתיות קריטיות

עודכן לאחרונה: 8.5.2024 / 12:46

במיזם משותף של משרד החינוך והמדע הגרמני ומשרד האנרגיה והתשתיות הישראלי, יושקעו מיליון יורו מכל מדינה למחקר משותף של פיתוח הגנת סייבר לתשתיות קריטיות ומתקנים רגישים במשק האנרגיה, במסגרת שיתוף פעולה רחב בין המדינות

האקר. ShutterStock
האקר/ShutterStock

כפי שרבים יודעים, תשתיות קריטיות כמו חשמל, מים, אינטרנט ומתקני אנרגיה הן יעד החביב על האקרים שכן הפגיעה במתקן אנרגיה או ברשת החשמל, יכולה בקלות להשבית מדינה ולגרום לכאוס, כמו שרואים גם לא פעם בסרטים, והמציאות אינה שונה.

ממשלת ישראל (משרד האנרגיה והתשתיות), ביחד עם ממשלת גרמניה החליטו לשם כך להשקיע שני מיליון יורו, מיליון מכל מדינה, בפיתוח הגנות סייבר לתשתיות קריטיות ומתקנים רגישים הקשורים אליהן. חוקרים ישראליים מאוניברסיטאות תל-אביב, בן גוריון, האוניברסיטה העברית והטכניון יעבדו יחד עם עמיתיהם הגרמנים מאוניברסיטת גתה ואוניברסיטת פרנקפורט בפיתוח שיטות ואמצעים חדשים להתמודדות עם איומי סייבר בתחומי האנרגיה והתשתיות.

בדצמבר האחרון, חתמו ישראל וגרמניה על תוכנית עבודה משותפת בתחום האנרגיה לשנה הנוכחית, במסגרת ועידת האקלים העולמית, COP28. ההסכם שנחתם לאחרונה שם דגש על שיתוף פעולה בנושאים כמו הגנת סייבר, ביטחון אנרגטי והגנה על תשתיות אנרגיה, ובנושאים נוספים כמו: התייעלות באנרגיה, הגנה על תשתיות אנרגיה פיזיות והרחבת תשתיות האנרגיות המתחדשות, בדגש על רשת החשמל ותחבורה חשמלית.

ראוי להוסיף ברקע הדברים, כי משק האנרגיה בישראל ובעולם כולו, עובר הליך דיגיטציה מואץ (בין השאר במסגרת מהפכת תעשיה 4.0) והן בשל תהליכים כמו הפרטה וביזור של מערכות אנרגיה. על אף שתהליכים אלה מביאים ליותר תחרות ויש בהם יתרון לעסקים וצרכנים, משמעות הדברי כי הגנה על הרשתות המבוזרות הופכת מורכבת יותר ומגדילה את הסיכוי למתקפה מוצלחת. המיזם הישראלי-הגרמני יידרש לתת מענה לאתגרים מסוג זה.

שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן: "מרגש לראות שתחת המתקפות נגד ישראל והחוקרים הישראלים באוניברסיטאות ברחבי העולם, מתכנסים חוקרי אבטחת סייבר מובילים מגרמניה וישראל על מנת לשתף פעולה בהגנה על תשתיות חיוניות. גרמניה היא בעלת ברית איתנה של מדינת ישראל ושל העם היהודי. אני בטוח כי המומחיות של המחקר הישראלי והגרמני בהגנת סייבר תתרום רבות לאבטחת תשתיות חיוניות בעולם ותסלול את הדרך לעתיד בטוח יותר לכולנו".

  • עוד באותו נושא:
  • סייבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully