וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הניתוק מסין לא אפשרי מבחינה טכנולוגית": טיקטוק תובעת את ארה"ב

עודכן לאחרונה: 8.5.2024 / 19:10

טיקטוק פותחת במאבק משפטי נגד החוק האמריקני האוסר עליה לפעול בבעלות סינית, בטענה שהוא בלתי חוקתי ומפר את זכויותיה. "זה לא אפשרי, לא מבחינה מסחרית, לא מבחינה טכנולוגית ולא מבחינה משפטית", טוענים בחברה

טיקטוק. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
טיקטוק/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

כשבועיים לאחר שהנשיא ג'ו ביידן חתם על חוק שמחייב את בייטדאנס, החברה הסינית המחזיקה בטיקטוק, למכור את האפליקציה הפופולרית או להיאסר בארה"ב, טיקטוק פותחת במאבק משפטי נגד הממשל האמריקני. אתמול (שלישי) הודיעה החברה כי הגישה תביעה נגד הממשל הפדרלי, בטענה כי החוק החדש הוא בלתי חוקתי ומפר את זכויותיה.

כזכור, הרקע לחשש הכבד סביב טיקטוק נעוץ בחשש מפני חדירת מידע רגיש של משתמשים אמריקנים לידי הממשל הסיני. ByteDance, החברה הסינית המחזיקה בבעלותה על טיקטוק, כפופה לכאורה לחוקים סיניים המחייבים אותה לכאורה לשתף פעולה עם גופי הביטחון במדינה. חשש זה התעצם לאור דיווחים על כך שטיקטוק אספה מידע אישי על משתמשים אמריקנים, לרבות נתוני מיקום והיסטוריית חיפוש.

טיקטוק טוענת כי ניתוק עסקיה מבייטדאנס "פשוט לא אפשרי" וכי החוק מפר את התיקון הראשון לחוקה האמריקנית, המעניק חופש ביטוי. "הם טוענים שהחוק לא באמת אוסר את פעילות טיקטוק בארה"ב כי הוא מציע לבייטדאנס אפשרות בחירה: למכור את פעילות טיקטוק בארה"ב או להיסגר", נכתב בתביעה. "אבל במציאות, אין ברירה. הניתוק הנדרש על ידי החוק כדי שטיקטוק תוכל להמשיך לפעול בארה"ב פשוט לא אפשרי, לא מבחינה מסחרית, לא מבחינה טכנולוגית ולא מבחינה משפטית."

גם ארגוני זכויות דיגיטליות וחופש ביטוי הביעו התנגדות לחוק, מחשש שהוא ייצור תקדים לאיסורים נוספים. בתביעתה, טוענת טיקטוק טענה דומה וכי הסיכונים לביטחון הלאומי האמריקני שנטען כי היא מציבה לא הוכחו. "אם הקונגרס יכול לעשות זאת, הוא יוכל לעקוף את התיקון הראשון באמצעות טענות ביטחון לאומי ולחייב את המוציא לאור של כל עיתון או אתר אינטרנט למכור את עצמו כדי להימנע מסגירה", נכתב בתביעה. "החוק לא מפרט שום איום שמציבה טיקטוק... אפילו ההצהרות של חברי קונגרס בודדים ודוח של ועדה בקונגרס מצביעים רק על דאגה מהאפשרות ההיפותטית שטיקטוק תנוצל לרעה בעתיד, מבלי לציין ראיות ספציפיות."

  • עוד באותו נושא:
  • טיקטוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully