וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכירה בנכבה - ומכחישת שואה: האם העוזרת של גוגל אנטישמית?

עודכן לאחרונה: 12.5.2024 / 18:01

סרטון שהתגלגל ברשת וזכה למיליוני צפיות, מראה כי גוגל אסיסטנט לכאורה "לא מבינה" כששואלים אותה שאלות על השואה. האם האשמה היא בבינה המלאכותית שמנסים לחבר לסייענית הקולית ברקע?

גוגל הום. ShutterStock
רמקול חכם של גוגל/ShutterStock

סרטון שמתגלגל בימים האחרונים ברשתות החברתיות, של בחור בשם מייקל אפפל (מחשבון האינסטגרם שלו נראה כי הוא תומך ישראל נלהב) אשר שואל את מכשיר הגוגל נסט שאלות שונות על השואה, כמו למשל - "כמה יהודים נהרגו בידי הנאצים?", "כמה יהודים נהרגו במלחמת העולם השניה?", "את מי אדולף היטלר ניסה להרוג?" ועוד, כאשר בסרטון לפחות נראה שהעוזרת הקולית פשוט עונה שהיא "לא מבינה" ולא מספקת את המידע. לעומת זאת, לשאלה "מה הייתה הנכבה?" גוגל יודעת לצטט בהתלהבות מוויקיפדיה, כי מדובר ב-"טיהור אתני" של פלסטינים ב-1948.

צפו בסרטון:

משתמש אחר דווקא באיקס בשם טים אורבן, סופר ובלוגר סיפר ל-"ניו יורק פוסט" כי גם הוא הגיע לתוצאות דומות, ואמר לעיתון הניו יורקרי הנפוץ כי "גוגל הוא המקום שאליו אנחנו הולכים כדי לענות על שאלות, ואתה באמת רוצה להרגיש שאתה יכול לסמוך על התשובות ועל החברה שמאחוריהן. רגעים כמו אלה שוברים את האמון הזה, וגורם לך להרגיש שערך הליבה לכאורה של גוגל, אמת, נחטפה בידי פוליטיקה".

דובר מטעם גוגל השיב ל-"ניו יורק פוסט" כי מדובר בתקלה מקומית וכמשהו ש-"קורה רק במקומות מסויימים ובמכשירים מסויימים", ושהתקלה תוקנה. להגנתה של גוגל, ייאמר שאנחנו כאן במערכת ניסינו בעצמנו וחזרנו על השאלות האלה, ולנו דווקא גוגל אסיסטנט ידעה לספר שבשואה נרצחו 6.5 מיליון יהודים, שהם כשני שליש מכלל היהודים באירופה באותה עת.

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה

האם ג'מיני אשמה?

ההשערה שלנו היא שמשתמשים מסוימים נבחרו לקבוצת ניסוי שבמסגרתה ג'מיני, מנוע הבינה המלאכותית של גוגל, הוא זה שמספק תשובות לשאלות, שכן, שכידוע, גוגל עושה עם זה ניסויים. ייתכן שאפפל פשוט נפל על קבוצת ניסוי שחוברה ל-"ג'מיני" וזה מסביר את התשובות המוזרות לגבי השואה.

נזכיר רק בהקשר הזה, שזו לא פעם ראשונה ש-"ג'מיני" נופלת בענייני פוליטיקה ועם תקינות יתר - בפברואר, גוגל ספגה לעג על כך שמנוע יצירת התמונות של "ג'מיני" יצר דימויים שיוויוניים ומתקדמים, מתקדמים עד כדי כך שהיו משובשים היסטורית: חיילים נאצים אסיאתיים ושחורי עור, לצד דמויות אתניות של האבות המייסדים של ארצות הברית, שכידוע, היו כולם נוצרים ולבנים לחלוטין.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully