וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגד הקהילה הגאה? אילון מאסק אוסר על השימוש במילה הזאת

עודכן לאחרונה: 15.5.2024 / 11:31

טוויטר, תחת הנהגתו החדשה של אילון מאסק, עושה ככל הנראה צעד מפלה כלפי קהילת הלהט"ב. לפי הדיווחים, ניסיון לפרסם פוסט המכיל את המילים "סיסג'נדר" או "סיס" באפליקציית המובייל של טוויטר יוביל להודעת אזהרה

אילון מאסק. רויטרס
אילון מאסק/רויטרס

X (לשעבר טוויטר), תחת הנהגתו החדשה של אילון מאסק, מסתמנת כפלטפורמה מפלה יותר ויותר. ביוני האחרון הצהיר מאסק כי המילים "סיסג'נדר" (מצב בו אדם חש התאמה בין זהותו המגדרית לבין ייעודו המגדרי) ו"סיס" נחשבות כקללות. השבוע, דיווחים טוענים כי הרשת החברתית החלה ליישם מדיניות זו בפועל, וכי שימוש במונחים אלו עלול להוביל לחסימת חשבון.

לפי הדיווחים, ניסיון לפרסם פוסט המכיל את המילים "סיסג'נדר" או "סיס" באפליקציית המובייל של טוויטר יוביל להודעת אזהרה. ההודעה תציין כי הפוסט מכיל "שפה העלולה להיחשב כקללה על ידי טוויטר ויכולה לשמש באופן פוגעני, המפר את כללי הקהילה". לאחר מכן, המשתמש יקבל שתי ברירות: להמשיך ולפרסם את הפוסט או למחוק אותו ולהיכנע למדיניות החדשה.

חשוב להדגיש: המונחים "סיסג'נדר" ו"סיס" אינם קללות. הם מונחים מקובלים בקהילה הלהט"בית ובשיח הפסיכולוגי, ומתייחסים לאנשים שהזהות המגדרית שלהם תואמת את מינם בלידה. ארגונים רפואיים ופסיכולוגיים מובילים בעולם, ביניהם האגודה האמריקנית לפסיכולוגיה וארגון הבריאות העולמי, מכירים במונחים אלו.

אילון מאסק. GettyImages
תחת הנהגתו החדשה של אילון מאסק, מסתמנת כפלטפורמה מפלה יותר ויותר/GettyImages

עם זאת, ישנם אנשים המתנגדים לשיח מגדרי מקיף ומכבד. אלו המתקשים לקבל את הרעיון שבני אדם עשויים להיות שונים מהם, עלולים להיעלב מהצורך להתאים את אוצר המילים שלהם כדי לכבד קהילה שנדחקה במשך מאות שנים.

עם זאת, נראה שמאסק מתנגד לשימוש במונח. ההתנגדות הזו באה לידי ביטוי לא רק בהצהרתו, אלא גם במדיניות חדשה שביטלה את האיסור של שימוש במילה "דדניימינג" ו"מיסג'נדרינג" כלפי טרנסג'נדרים. "דדניימינג" מתייחס לשימוש בשם הקודם של אדם טרנסג'נדר, בעוד "מיסג'נדרינג" מתייחס לפניה אליו בלשון זכר או נקבה שאינה תואמת את זהותו.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully