וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התחזקה ההבנה שהמזון שאנחנו צורכים משפיע על הבריאות שלנו"

ד"ר תמי מירון, ה-CTO של חממת הפודטק Fresh Start: "הדור הבא של מוצרי המזון יהיו מותאמים לנו אישית במטרה למנוע מחלות ולהיטיב עם הסטטוס הבריאותי של כל אחד"

ד"ר תמי מירון. רמי זרנגר,
ד"ר תמי מירון/רמי זרנגר

ד"ר תמר מירון, ה-CTO של חממת הפודטק Fresh Start מהמומחיות הבולטות בישראל בתחום הפודטק ובתחום המזון המותאם אישית, תנחה במסגרת כנס Biomed Israel 2024, שיערך השבוע (בין ה-21 ל-23 במאי) במלון דיויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, מושב ייעודי שיעסוק בטכנולוגיות תזונה (NutriTech), בתפיסות חדשות בתחום ובחידושים שעומדים בפתח שישפיעו על הבריאות ועל הרווחה של כולנו.

לדברי ד"ר מירון, סטארט-אפים, חוקרים ואנשי תעשייה מובילים מתחום תעשיית ה-NutriTech יציגו את פתרונותיהם במושב המיוחד שיערך ביום רביעי הקרוב, ביניהם: ד"ר יוכי חגי, מייסדת שותפה ו-CTO של חברת Bio-Harvest שתציג מוצר תזונה ראשון בעולם מבוסס סינתזה בוטנית המשפר את זרימת הדם ומדדים של סוכרת, ד"ר זכי נודלמן, מנהל עסקי ומדעי של חברת SolveEat שיציג את התפישה של "מזון כתרופה" ויציג תרופות המבוססות על צמחי מרפא, ד"ר יעל קופלמן, מייסדת משותפת ו-CTO של חברת ANneustart תציג את התפישה "הזן את המוח שלך" - תרופה מבוססת מזון לטיפול באוטיזם, דוד גורדון מחברת Make Sense ירצה בנושא "המלצות תזונה מבוססות מידע מדויק ואובייקטיבי, לשבור את תקרת הזכוכית של כל הדיאטות", וד"ר זוהר גביש, מייסד ומנכ"ל Gavish Research Services ירצה בנושא "הגורל של חומרים תזונתיים וחומרים ביו-אקטיביים בגוף שלנו - מבט לעבר הרקמות".

תחום ה-NutriTech כולל מגוון רחב של טכנולוגיות, כלים ופתרונות שמטרתם לשפר את השפעות התזונה ולקדם את הבריאות והרווחה של כל אחד ואחת מאתנו. טכנולוגיות חדשות משדרגות ללא הרף את היכולת להמליץ על תזונה מותאמת אישית שיש לה השפעה משופרת על הבריאות האישית ועל תוחלת החיים. בין הטכנולוגיות ניתן לציין: איסוף נתונים רציף (רצוי שאינו פולשני) באמצעות מכשירים, בדיקות גנטיות ובדיקות מיקרו-ביום מדויקות ומהירות, יכולות ניתוח ועיבוד של הנתונים מבוססי AI ו-ML והצגת המלצות תזונה שאינן אינטואיטיביות מותאמות אישית למטופל. תזונה מותאמת מסוג זה עשויה לשפר את מצבם של חולי סוכרת, של הסובלים מלחץ דם, השמנה ושורה ארוכה של מחלות ותופעות רפואיות נוספות.

"רופאים ימליצו על מזון פונקציונלי"

לתעשיות המזון והמשקאות, למוסדות הבריאות, לחברות הביטוח, למיליארדי אנשים ברחבי העולם ולגורמים רבים נוספים יש אינטרס ברור שטכנולוגיות התזונה הללו יצליחו ולכן היקף התחום צומח בקצב מהיר. בשנת 2022 הגיע היקף שוק ה-NutriTech ל-11.2 מיליארד דולר, הוא צומח בקצב שנתי ממוצע של 15.2% וצפוי להגיע להיקף של כ-46 מיליארד דולר בשנת 2032.

על פי מכוני המחקר הביו-רפואיים של משרד הבריאות האמריקאי (NIH) מתנהלים כיום 750 מחקרים קליניים בתחום התזונה המותאמת אישית. המחקרים הללו יחד עם הפיתוחים של חברות מזון, של סטארט-אפים וגורמים נוספים יצעידו את ה-NutriTech קדימה בשנים הבאות. תופעה מרתקת היא ההצטלבות בין תעשיות המזון והתרופות. אחת ההתפתחויות המרכזיות של השנים הבאות תהיה שרופאים ימליצו לנו על מזון פונקציונלי ותוספי תזונה למוצרי מזון שונים שיוכלו למעשה להפחית שימוש בתרופות.

ד"ר תמר מירון: "בשנים האחרונות מתחזקת ההבנה שהמזון שאנחנו צורכים משפיע משמעותית על הבריאות שלנו במניעת מחלות, שיפור מדדים רפואיים ותחזוקה שוטפת של הבריאות. עדיין הדרך ארוכה, אבל במקביל לתעשיית התרופות המותאמות אישית, גם בתחום המזון רואים יותר ויותר מיזמים בתחום. זה מתחיל בהבנה של מה קורה למזון בגוף ואיך הוא משפיע ואיפה? אילו רכיבים כדאי לצרוך ובאילו מינונים? איך מייצרים מוצרים טעימים עם רכיבים שאכן יגיעו לאיבר המטרה ויפעלו בו - כל זאת, מתוך התאמה לפרמטרים האישיים שלנו (אורך חיים, הרכב הגוף, תזונה, מצב בריאותי)".

ד"ר מירון מציינת כי "הדור הבא של מוצרי המזון יהיו מותאמים לנו אישית. תתארו לכם מוצרים טעימים שהותאמו אישית לכם על פי המאפיינים האישיים שלכם במטרה למנוע מחלות ולהיטיב עם הסטטוס הבריאותי הכללי. עם זאת, המושב יציג גם בעיות ואתגרים רבים שעמם צריך להתמודד. הדרך עדיין ארוכה עד שנזהה את ההשפעה המדויקת של מזון ורכיביו על הגוף שלנו. בין השאר, עלינו לשפר את היכולת לזהות את נתיב המזון בגוף והשפעתו, עדיף בדרך לא פולשנית, לשפר את היכולת לנתח נתונים בהיקף גדול ובטכנולוגיות מתקדמות כדי לספק המלצות תזונה לא אינטואיטיביות וכן בשלב הבא לבצע ניסויים קליניים כדי לתקף את הממצאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully