וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הטייס היה סוכן מוסד": בדיחה ישראלית גרמה לגל של תיאוריות קונספירציה

עודכן לאחרונה: 20.5.2024 / 22:55

"פעולה של המודיעין הישראלי?": בדיחה ישראלית על התרסקות מסוק נשיא איראן גרמה לבלבול ברשתות החברתיות ברחבי העולם, שהתייחסו לדיווחים כעובדה מוגרמת. ואפילו בחמאס נפלו בפח

תמונות ראשונות מזירת התרסקות המסוק של נשיא איראן ראיסי/שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

אמש (ראשון) לאחר הדיווחים על התרסקות מסוק נשיא איראן, איברהים ראיסי, במחוז מזרח אזרבייג'ן, חגגו ברשתות החברתיות בישראל את מותו של התליין מטהרן. גל של בדיחות הציף את הרשת, כאשר אחת מהן זכתה להצלחה מסחררת - "הטייס הוא סוכן מוסד בשם אלי קופטר". הבדיחה התפשטה במהירות, ואף חצתה את גבולות ישראל והגיעה לרשתות חברתיות ברחבי העולם. גולשים רבים, שלא היו מודעים לכך שמדובר בבדיחה, האמינו לה ברצינות גמורה, ורבים אף שיתפו אותה כאות להצלחה של המודיעין הישראלי.

כך למשל, מגיש בערוץ החדשות הישראלי בשפה הצרפתית, i24news, ציטט דיווח מערוץ טלגרם שייתכן והטייס הוא סוכן מוסד בשם "אלי קופטר". במקביל, גם בפלטפורמת המדיה החברתית רדיט ציטטו את הדיווח מאותו ערוץ טלגרם - שיצר דיון שלם על הצלחת המודיעין הישראלי, לצד כאלה שמיד זיהו כי מדובר בבדיחה, והגיבו בהתאם ("טייס המשנה היה אבי רון").

במקביל, לפי דיווח בערוץ הטלוויזיה איראן אינטרנשיונל (Iran International) תאוריות הקונספירציה סביב המעורבות של המוסד באירוע לא נעצרה כאן והבדיחה שיצאה משליטה הגיעה עד לערוץ הטלגרם הרשמי של חמאס, שציטט זאת כעובדה ופעולה של הארגון הישראלי.

בינתיים, הסיבה הרשמית לתאונת המסוק, מדגם "בל 212" האמריקני, עוד לא ברורה. באזור שרר מזג אוויר סוער עם שובה של הפמלייה הנשיאותית מאזרבייג'ן השכנה. שני מסוקים אחרים שהיו בשיירה נחתו בשלום. הסהר האדום האיראני אמר במהלך הלילה ש-73 צוותים נשלחו לאתר שסומן על ידי הרחפן הטורקי, והם נעים לעבר האזור. האתר נמצא במרחק של כמאה קילומטר מהעיר תבריז, לא רחוק מכפר בשם טביל.

מהערוץ בשפה הצרפתית של רשת i24NEWS נמסר: "אנו מצרים על הטעות שקרתה בשידור חי ומתנצלים בפני הצופים. אנו נלמד מהאירוע ונעשה כל שניתן על מנת שטעויות מסוג זה לא יקרו שנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully