וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 גיגה-ביט: בדקנו את האינטרנט המהיר של בזק

עודכן לאחרונה: 23.5.2024 / 7:22

להוריד סרט בלחיצה: חברת התקשורת השיקה לאחרונה תוכנית חדשה שמספקת קצב חסר תקדים במהירות של 5 גיגה-ביט - אז התחברנו ובדקנו כדי להבין מי זקוק לזה

צפו: מהירות של 5 גיגה-ביט

אינטרנט במהירות 5 גיגה-ביט של בזק/ינון בן שושן

בזק, ותיקת חברות התקשורת בישראל, לא נחה על זרי הדפנה. כחלק מהמירוץ המתמשך לספק את האינטרנט המהיר ביותר והתחרות מול ספקיות התקשרות האחרות, זכינו בוואלה טכנולוגיה לחיבור מיוחד לרשת הסיבים האופטיים החדשה שלהם - שמציעה מהירות מסחררת של 5 גיגה-ביט לשנייה (5,000 מגה-ביט לשנייה).

אינטרנט במהירות 5 גיגה-ביט. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
במכשירי סמארטפון תומכים הגענו ל-2,600 מגה-ביט/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

התקנה

תהליך החיבור בבית היה פשוט ויעיל. טכנאי של בזק הגיע עם המודם החדש (Be Multi Fiber), התומך ב-WiFi 7 (נסביר מה זה בהמשך), והתקין אותו בתוך זמן קצר. כשעה של התקנה בסך הכל, לא דרמה.

ומה לגבי אלו שאין להם חיבור סיבים קיים בבית? במקרה כזה, בעיה מוכרת בעיקר בבניינים ישנים או דירות פרטיות, התקנת השירות תכלול גם פריסת תשתית סיבים אופטיים - תהליך מורכב יותר, שעשוי להשפיע על עלות ההתקנה וזמן העבודה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

יש WiFi 7

התמיכה ב-WiFi 7 היא אחת התכונות המרשימות של המודם החדש (Be Multi Fiber). ונסביר למי שלא מבין: הטכנולוגיה מאפשרת מהירויות גבוהות במיוחד במכשירים תומכים, שידור יציב יותר והפחתת השהיות, מה שהופך את הגלישה למהירה יותר. למעשה, יתרון משמעותי נוסף של ה-Be Multi Fiber הוא יכולתו לתמוך בחיבור יציב של עד 300 מכשירים בו-זמנית, מה שהופך אותו לאידיאלי עבור בתים עמוסים במכשירים חכמים.

עד כמה זה דרמטי בהשוואה לדור הקודם? במהירות העברת הנתונים - פי 4.8 מ-WiFi 6, ופי 15 מ-WiFi 5. ובכל זאת, גם אם המכשיר שלכם לא תומך בתקן החדש (כמו למשל סדרת האייפון 15), אל תדאגו עדיין תקבלו אינטרנט מהיר במיוחד, אך לא באופן מלא.

אינטרנט במהירות 5 גיגה-ביט של בזק. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אינטרנט במהירות 5 גיגה-ביט של בזק/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מהירות שיא

דווקא כאן, הזיכרון שלי לוקח אותי אחורה, לאזור שנת 2006, כשהחיבור לאינטרנט היה דרך חייגן, הספקיות התגאו בחיבור במהירות של 8 ו-10 מגה-ביט, והורדת סרט או סדרה הייתה פרויקט שלם, שהתחיל כבר ביום חמישי, בתקווה שכבר עד מוצאי שבת נצליח לצפות בו, ובתנאי שאף אחד לא מעמיס עם הורדה נוספת ברקע. בקיצור, סיוט.

ומה היום? הודות ל-WiFi 7, מכשירים תומכים כמו ה-Galaxy S24 או ה-Asus ROG Phone 8 טסים קדימה עם מהירויות הורדה מרשימות של עד 2.5 גיגה-ביט לשנייה, וקצב העלאה של כ-500 מגה-ביט. אבל זה לא הכל - חיבור ישיר של המחשבים וההתקנים שלנו באמצעות כבל רשת העלה אותנו לרמות על, עם מהירות הורדה מקסימלית של 5 גיגה-ביט לשנייה, ומהירות העלאה זה של כ-500 מגה-ביט.

מי צריך אינטרנט מהיר?

נתחיל מהסוף: הבדל משמעותי בין האינטרנט המהיר שהיה מותקן אצלי בבית, במהירות של 1 גיגה-ביט - לבין חיבור במהירות של 5 גיגה-ביט, לא הרגשתי. ואיפה כן נמצא הבדל? בבית החכם. יש לי שם 20 חברים אלקטרוניים שמדברים ביניהם כל הזמן - נורות, מצלמות, טלוויזיה, דוד שמש, תריס, רובוט שואב אבק... בקיצור, חגיגה. עם 1 גיגה, לפעמים הרשת הייתה קצת עמוסה, דברים היו קצת איטיים, לפעמים אפילו התנתקו. אז 5 גיגה? 0 ניתוקים, בלי האטות, בלי עצבים. המוזיקה זורמת, הסרטים טסים, והרובוט שואב בלי להתעצבן (טוב, נו, כמעט בלי).

למעשה, ההשקה של בזק מגיעה בעיתוי קריטי, כאשר הצרכים של הצרכנים משתנים בקצב מהיר והדרישה למהירויות גבוהות יותר גוברת. עם הכניסה של יותר ויותר מכשירים חכמים לבית, שירותי סטרימינג עם שידור תכנים ב-4K (תכף אנחנו נקבל גם 8K) ודרישה גוברת לחוויית משתמש חלקה ומהירה, בזק מציגה פתרון מתאים ועדכני. האם כולנו באמת זקוקים למהירות כזו? זה תלוי.

אבל צריך לומר גם את האמת - לא כל אחד צריך מהירות אינטרנט של 5 גיגה-ביט בבית. גלישה, סטרימינג ועבודה מרחוק מסתדרים מצוין גם עם פחות. בעצם, אפשר לומר שבזק מתכננת קדימה, לעתיד של בינה מלאכותית, בתים חכמים ואינטרנט של דברים, לימים שבהם מכשירים רבים יהיו מחוברים זה לזה וידרשו נתונים בזמן אמת. וכדי שכל זה יעבוד כמו שצריך, נצטרך רשת ביתית חזקה ויציבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully