וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

או-או: שירות המסרים המידיים ICQ ייסגר סופית בחודש הבא

עודכן לאחרונה: 25.5.2024 / 22:10

איי.סי.קיו, האגדה המקומית שהביאה לנו את הצליל "או-או!" והייתה הסנונית הראשונה של הסטארט-אפ ניישן, סוגרת את הבסטה בסוף החודש. ידעתם שהוא בכלל עוד קיים?

ICQ. GettyImages
ICQ/GettyImages

איי.סי.קיו (ICQ), שירות המסרים המיידיים שהיה לאגדה מקומית וסימן את תחילת דרכה של ישראל כאומת הסטארט-אפ, עומד להיפרד מאיתנו ב-26 ביוני. סגירת השירות, שהוכרזה אתמול באתר ICQ, מסמלת את סופו של עידן באינטרנט הישראלי והעולמי. האקזיט של מיראביליס, החברה שפיתחה את ICQ, ב-1998, נחשב לאבן דרך משמעותית בהפיכת ישראל ל"אומת הסטארט-אפ". כעת, כ-28 שנה לאחר היווסדו, "אני מחפש אותך" ("I seek you") ייפרד מהמשתמשים, לא לפני שיעודד אותם לעבור לפלטפורמות אחרות של VK.

איי.סי.קיו, שפירוש שמו הוא "אני מחפש אותך" ("I seek you"), היה אחד משירותי המסרים הראשונים שהציעו תקשורת אישית בין שני משתמשים. המשתמשים קיבלו מספר זיהוי ייחודי שאורכו גדל ככל שחלף הזמן. בשיאה בתחילת שנות ה-2000, הגיעה איי.סי.קיו ל-100 מיליון משתמשים רשומים, ובשנת 1998 נמכרה החברה שפיתחה אותו, מיראביליס הישראלית, ל-AOL האמריקאית תמורת 407 מיליון דולר, עסקה שנחשבה לאקזיט הגדול הראשון של ההייטק הישראלי.

הודעת החברה באתר הרשמי. צילום מסך, אתר רשמי
להתראות... הודעת החברה באתר הרשמי/אתר רשמי, צילום מסך

אולם עם הזמן היא איבדה את הפופולריות שלה לטובת שירותים מתחרים כמו AIM, Yahoo Messenger ו-MSN Messenger. בשנת 2010, עם הירידה בפופולריות והתחרות מצדה של מסנג'ר של מיקרוסופט, היא נמכרה לדיגיטל סקיי (DST) הרוסית ב-187.5 מיליון דולר, שבהמשך אף סגרה את מרכז הפיתוח של החברה בישראל. למרות זאת, צליל ההתראה האייקוני "אה-אוה!" של איי.סי.קיו נשאר חקוק בזיכרונם של רבים ממשתמשי האינטרנט באותה תקופה.

  • עוד באותו נושא:
  • icq

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully