וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמותת SpaceIL משיקה תוכנית חינוכית חווייתית לבתי ספר להנגשת תחום הנדסת החלל לתלמידים

התוכנית חושפת בפני התלמידים את האתגרים הקיימים במשימות חלל, מעניקה הזדמנות להתנסות בביצוע מחקרים מדעיים מבוססים על נתונים ממשימות חלל אמיתיות וממקדת זרקור על משימת בראשית, החללית הישראלית הראשונה שהעמותה שיגרה לירח

SpaceUP. יחצ,
SpaceUP/יחצ

עמותת SpaceIL הפועלת לקידום המדע והחינוך המדעי, משיקה בימים אלה תוכנית לימודים חווייתית עבור חטיבות ביניים ותיכונים במטרה להנגיש את תחום הנדסת החלל לתלמידים באופן מהנה ומסקרן.

התוכנית מחברת את התלמידים לעולם החלל באמצעות, פעילויות אינטראקטיביות, סרטונים ומשימות שיתופיות בסביבת למידה חדשנית. התוכנית חושפת בפני התלמידים את האתגרים הקיימים במשימות חלל, מעניקה הזדמנות להתנסות בביצוע מחקרים מדעיים מבוססים על נתונים ממשימות חלל אמיתיות וממקדת זרקור על משימת בראשית, החללית הישראלית הראשונה שהעמותה שיגרה לירח. במהלך השנה התלמידים ילמדו על סביבת חלל, לוויינים וחלליות, אתגרים בבניית החללית, שיגורים ודרכי הגעה לחלל ועוד. כמו כן, ייפגשו התלמידים עם מהנדסי SpaceIL וישמעו מהם על משימת בראשית2 הצפויה לשבור שיאים ולכתוב עוד פרק בהיסטוריה של החלל הישראלי. התלמידים יזכו להציג את תוצריהם באירוע שיא בסוף השנה.

מלבד יצירת סקרנות ועניין בעולמות החלל באופן מהנה ומיוחד, התכנית מחזקת מיומנוית למידה וחשיבה, מפתחת אוריינות מדעית טכנולוגית, מעודדת עבודת צוות ומשלבת תכנים גם מעולמות מדעי הרוח והאמנות. לתוכנית ליווי מקצועי מדעי ופדגוגי לאורך השנה על ידי צוות SpaceIL.

לדברי שרון משאל, מנהלת פדגוגית בעמותת SpaceIL: "אנחנו פועלים כל העת במטרה לעורר השראה בקרב ילדים ובני נוער, לעודד אותם לבחור בתחומי מדע והנדסה ולטפח את הסקרנות הטבעית שלהם. משימת בראשית, מעניקה הזדמנות לחברם לתחום החלל ולעולם המדע דרך משימה אמיתית פורצת דרך. התכנית החדשה מאפשרת לתלמידים ללמוד על חלל והנדסת חלל באופן חווייתי באמצעות פלטפורמה אינטראקטיבית שפותחה במיוחד עבור התכנית ולבצע מחקרים המבוססים על נתוני אמת המגיעים מהחלל".

התוכנית מוצעת לתלמידי חטיבות ביניים ובתי הספר התיכונים לאחר שהועברה בהצלחה בפיילוט ארצי אשר כלל כ- 15 כיתות מרחבי הארץ מהמגזרים השונים (כולל מגזר דרוזי ומגזר ערבי). המשובים הן מצד המורים והן מצד התלמידים היו כי התכנית אפקטיבית, מציעה הרחבת אופקים ולמידה באופן לא שגרתי. לעלות התוכנית ופרטים נוספים היכנסו לאתר העמותה.

  • עוד באותו נושא:
  • חלל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully