וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילון מאסק: בקרוב לכל האנושות לא תהיה עבודה

עודכן לאחרונה: 27.5.2024 / 12:43

בהופעה מרחוק בוועידת טכנולוגיה בפריס, חזר איל הטכנולוגיה על עמדתו כי הבינה המלאכותית תייתר את הצורך לעבוד, ורוב בני האדם ייהנו ממשכורת אוניברסלית גבוהה

אילון מאסק. GettyImages
אילון מאסק/GettyImages

המיליארדר והיזם אילון מאסק, חזר שוב על עמדתו כי בינה מלאכותית בסופו של דבר, תייתר את הצורך של בני אדם לעבוד, ונתן את חזונו לעתיד בעניין בוועידת טכנולוגיה בפריס ביום חמישי האחרון, אליה הצטרף בשיחת וידאו.

מאסק נשאל האם הוא חושש לאבד את העבודה שלו לבינה מלאכותית ומה יעשה במקרה כזה. להזכירכם, מאסק מנהל את טסלה, ומשמש כמייסד של חברת הבינה המלאכותית שלו xAI, ובחברות האחרות שלו - SpaceX ונורלינק וכמובן, הרשת החברתית X (לשעבר טוויטר).

"בתרחיש השפיר, לאף אחד מאיתנו לא תהיה עבודה", ענה מאסק. "תהיה משכורת אוניברסלית גבוהה, לא בסיסית, גבוהה. לא יהיה מחסור במוצרים או בשירותים", קובע איל הטכנולוגיה. להערכתו של מאסק, ישנו סיכוי של 80 אחוז שבינה מלאכותית תתקדם לנקודה שבה לא יהיה יותר צורך בעבודה מצד בני האדם - ויהיה מענה לכל צורך שלנו.

"השאלה תהפוך להיות שאלה של משמעות. אם מחשב יכול לעשות, ורובוטים יכולים לעשות כל דבר יותר טוב מאיתנו - האם לחיים שלך יש משמעות? זו באמת תהיה השאלה בתרחיש החיובי. בתרחיש השלילי - הסיכויים טובים שכולנו נהיה בצרות".

ברם, למאסק אין תחזית בדיוק מתי זה יקרה. "קשה לומר מתי בדיוק הרגע הזה יגיע, אבל הנקודה שבה אין צורך בעבודה תגיע", קבע המיליארדר. "תוכל להיות לך עבודה אם תרצה אחת, יותר כסיפוק אישי, אבל בינה מלאכותית תוכל לעשות הכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully