וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח הבטיחות של מטא: סוכל מבצע השפעה איראני בישראל

עודכן לאחרונה: 29.5.2024 / 18:24

חברת מטא פרסמה את דו"ח הבטיחות הרבעוני עבור פייסבוק, ולצד מדינות כמו רוסיה, סין ואיראן "מככבת" גם ישראל. מטא מדווחת כי סיכלה מבצע השפעה איראני שנועד להגביר את הקיטוב והשיח הלעומתי בישראל

מתקפת סייבר איראנית. ShutterStock
מתקפת סייבר איראנית/ShutterStock

חברת מטא מפרסמת הערב (רביעי) את דו"ח הבטיחות הרבעוני של החברה, ובו היא מפרטת את מאמציה בסיכול שחקנים זדוניים או מה שהיא מכנה, CIB - התנהגות בלתי אותנטית מתואמת, שזה שם מאוד מכובס לפעילות של בוטים, חשבונות ועמודים מזוייפים ומתחזים. לצד ציון של מאמצים מתמשכים מצד חשודות מיידיות כמו סין ורוסיה (עם מבצע דופלגאנגר המתמשך, עליו דיווחנו כאן), מככבת (לעניות דעתי בפעם הראשונה, אבל זה בספק) גם ישראל, ועל כך בידיעה נפרדת.

לצד ישראל, רוסיה וסין, מופיעה כמובן גם איראן, עם מבצע השפעה של לוחמה פסיכולוגית, שתכליתו היא להעמיק את השסעים החברתיים והפוליטיים בחברה הישראלית, ולהגביר את הקיטוב, באמצעות חשבונות המתחזים לבעלי דעות משני צדי המתרס הפוליטי. יצויין בהקשר זה, שהמבצע האיראני ניצל גם את המחלוקת העמוקה בישראל ביחס להפיכה המשפטית שהתחוללה כאן לפני ה-7 באוקטובר.
על פי דיווחיה של מטא, החברה הסירה 22 חשבונות, שמונה עמודים, שמונה קבוצות ו-23 חשבונות אינסטגרם. רשת ההשפעה הכוללת שלה כללה כ-6,000 מעורבים (900 עוקבים לדפים, 1,400 חברים בקבוצות ועוד 3,200 עוקבים באינסטגרם).

מתקפת סייבר איראנית. ShutterStock
לצד ישראל, רוסיה וסין, מופיעה כמובן גם איראן, עם מבצע השפעה של לוחמה פסיכולוגית, שתכליתו היא להעמיק את השסעים החברתיים והפוליטיים בחברה הישראלית/ShutterStock

הרשת יצרה זהויות פיקטיביות המתחזות לישראלים בארץ ובחו"ל, ונתמכה בפעילות ברשתות אחרות כמו X וטיקטוק. החשבונות פרסמו בעיקר בשפה העברית, עם התיחסויות לאקטואליה בישראל. מקבץ אחד התחזה לאנשים בעלי נטייה פוליטית לימין, שפרסמו דברי תמיכה בבנימין נתניהו לפני ה-7 באוקטובר, ולאחר המתקפה הקצינו את "דעותיהם" ועברו לתמוך באיתמר בן-גביר, תוך ביקורת על נתניהו במדיניות התגובה למתקפה.

מקבצים נוספים כללו גופי חדשות פיקטיביים מהמגזר החרדי לכאורה, שפרסמו על החברה החרדית והפגנות חרדים. מקבץ אחר התחזה לנשים צעירות בעלות דעות ליברליות, שפרסמו על הפגנות נגד הממשלה. עוד התחזו אחרים לישראלים ליברליים תומכי להט"ב.

יצויין שמטא נעזרה במידע ציבורי וניתוח של המכון הישראלי לדמוקרטיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully