וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטא חושפת: חברה ישראלית ניהלה מבצע השפעה בארה"ב

עודכן לאחרונה: 29.5.2024 / 18:29

ענקית הטכנולוגיה פרסמה את דו"ח הבטיחות הרבעוני עבור פייסבוק, ולצד מדינות כמו רוסיה, סין ואיראן "מככבת" גם ישראל. לטענת מטא, חברה ישראלית ניהלה מבצע השפעה עם פרופילים מזוייפים בארצות הברית וקנדה

סמארטפון. ShutterStock
סמארטפון/ShutterStock

חברת מטא מפרסמת הערב (רביעי) את דו"ח הבטיחות הרבעוני של החברה, ובו היא מפרטת את מאמציה בסיכול שחקנים זדוניים או מה שהיא מכנה, CIB - התנהגות בלתי אותנטית מתואמת, שזה שם מאוד מכובס לפעילות של בוטים, חשבונות ועמודים מזוייפים ומתחזים. לצד ציון של מאמצים מתמשכים מצד חשודות מיידיות כמו סין ורוסיה (עם מבצע דופלגאנגר המתמשך, עליו דיווחנו כאן), מככבת (לעניות דעתי בפעם הראשונה) גם ישראל.

לפי מטא, מדובר במבצע השפעה חוצה יבשות (קהל היעד היה אזרחי ארצות הברית וקנדה), שכוון לכמה פלטפורמות ביניהן פייסבוק, X ויוטיוב, לצד אתרים ממותגים שהתמקדו במלחמת ישראל-חמאס העכשווית ובפוליטיקה מזרח תיכונית.

מטא הסירה לטענתה 510 חשבונות, 11 עמודים, קבוצה אחת ו-32 חשבונות אינסטגרם בשל התנהגות לא אותנטית מתאומת. רשת ההשפעה כללה כ-2,500 משתמשים. לפי החברה, מי שעמד מאחורי המבצע, השתמש בחשבונות מזוייפים ופרוצים, כולל רכישת משתמשים מוייטנאם. הרשת הגיבה על עמודים של ארגוני תקשורת בינלאומיים ומקומיים, ודמויות ציבוריות של מחוקקים בארצות הברית, וכללו גם קישורים לאתרי אינטרנט הקשורים למבצע ההשפעה הישראלי.

החשבונות התחזו למשתמשים מקומיים במדינות היעד, לרבות זהויות כמו סטודנטים יהודים, אפרו-אמריקאים ועוד. הם פרסמו קריאות לשחרור החטופים, שבחים לפעילות הצבאית של ישראל, ביקורת על האנטישמיות בקמפוסים ועל אונר"א, ואף קבוצה של מוסלמים הטוענים שהאיסלאם הרדיקלי מהווה איום על ערכים ליברליים בקנדה. מטא החלה לבדוק את הטענות אחרי דיווח של DFRLab, הפועלת במסגרת המועצה האטלנטית. לפי הממצאים, המבצע הפגין משמעת בשמירה על ביטחון מבצעי, וניצול של תשתיות שליח בארצות הברית כדי להסוות את מקור הפעילות.

ברם, מטא מצאה קשר לחברת בינה עסקית וניהול קמפיינים פוליטיים בשם STOIC מתל-אביב. החברה הושעתה מפעילות על הפלטפורמות של מטא, וענקית הרשתות החברתיות אף שיגרה לה מכתב אזהרה משפטי של "הפסק וחדול" (cease and desist).

מחברת STOIC לא התקבלה תגובה עד מועד הפרסום.

  • עוד באותו נושא:
  • סייבר
  • מטא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully