וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איפה היו העיניים שלכם ב-7 באוקטובר": אינסטגרם הסירה את הסטורי הוויראלי

עודכן לאחרונה: 29.5.2024 / 21:27

"איפה היו העיניים שלכם ב-7 באוקטובר?": הרשת החברתית הסירה סטורי ישראלי שזכה למאות אלפי שיתופים - ללא סיבה, והצליחה לעורר כעס רב. מטא בתגובה: "אנו פועלים כדי להבין איזו בעיה טכנית הובילה להסרה בטעות"

קמפיין Where were your eyes on October 7. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"איפה היו העיניים שלכם ב-7 באוקטובר?". התמונה שהוסרה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ב-24 השעות האחרונות, תמונה שנוצרה באמצעות AI של מאות אוהלים במדבר ועליה הכיתוב "All Eyes On Rafah" ("כל העיניים לרפיח") הפכה לתופעה ויראלית ברשתות החברתיות. התמונה שותפה על ידי מאות ידוענים ומשפיענים ברחבי העולם, וזכתה למיליוני שיתופים וצפיות. במקביל ההאשטאג #AllEyesOnRafah הפך במהרה לטרנד, במיוחד באינסטגרם וב-X (טוויטר לשעבר), כחלק ממאמץ להפעיל לחץ על ישראל לעצור את פעילותה הצבאית ברפיח, בעקבות פסיקת בית הדין בהאג.

כצפוי, תגובת נגד ישראלית לא איחרה לבוא - משפיענים ישראלים רבים, ביניהם שר הביטחון יואב גלנט, שיתפו סטורי אחר עם הכיתוב "Where were your eyes on October 7", בהתייחסות למתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר. בסך הכל, הגיע הסטורי ליותר מ-500 אלף שיתופים. בתמונה נראית דמות של תינוק ג'ינג'י (כדמותו של כפיר ביבס) לצד איור של מחבל נוח'בה.

קמפיין All Eyes On Rafah. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הסטורי נגד ישראל - שלא הוסר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אולם, שעות ספורות לאחר מכן, הפוסט המקורי הוסר על ידי אינסטגרם עבור כל המשתמשים ששיתפו אותו, כולל שר הביטחון. הסיבה להסרה הייתה חסימת העמוד של יוצר הפוסט, בנג'מין גיארמון. עם זאת, הסטורי המקורי - האנטי-ישראלי - לא הוסר, וכך גם קמפיינים מסיתים אחרים.

ממטא מסרו בתגובה: "התמונה הזו לא מפרה את המדיניות שלנו, ואפשר לשתף אותה בפלטפורמות שלנו. אנו פועלים כדי להבין איזו בעיה טכנית הובילה להסרה שלה בטעות".

  • עוד באותו נושא:
  • מטא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully