וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכשירי אנדרואיד עומדים לקבל את השדרוג הענק הזה לסורק טביעות האצבע

עודכן לאחרונה: 30.5.2024 / 10:15

קוואלקום, מאחוריך: התאגיד הסיני הענק מאתגר את השוק עם חיישן טביעת אצבע חדשני, שעושה שימוש בטכנולוגיה מתקדמת - וזולה הרבה יותר. בנוסף, תוכלו לפתוח את המכשיר גם אם הידיים שלכם מלוכלכות

סורק טביעות אצבע. ShutterStock
סורק טביעות אצבע/ShutterStock

מאתגרת את קוואלקום: חברת גודיקס (Goodix) הסינית מציגה טכנולוגיה חדשה לסריקת טביעות אצבע מתחת למסך, שתקל על יצרניות הטלפונים לשלב את החיישן האולטרסוני במכשירים שלהן. הפתרון החדש, "Ultrasonic Fingerprint Solution", הושק בטלפון של vivo הסינית, וזאת בניסיון "לטפח אימוץ נרחב" של הטכנולוגיה. בנוסף, הטכנולוגיה מאפשרת סריקה מדויקת גם עם אצבעות מלוכלכות או רטובות.

סורקים אופטיים, שהם הוותיקים ביותר, לוכדים את טביעת האצבע על ידי צילום תמונה והמרתה לפורמט דיגיטלי לאימות. עם זאת, החסרונות שלהם כוללים קריאות לא מדויקות כאשר האצבעות רטובות או מלוכלכות, לצד חשש מזיוף. סורקים קיבוליים, לעומת זאת, קטנים וקומפקטיים, ופחות מועדים לזיוף, אך גם הם רגישים לקריאות לא מדויקות בהתאם למצב האצבעות.

סורקים אולטרסוניים הם החדשים ביותר מבין השלושה ובאופן כללי יקרים יותר. הם יכולים להתאים מתחת למסך המכשיר, ופולטים פולסים אולטרסוניים לאצבע שמוחזרים בחזרה לחיישן. החיישן ממפה את הפולסים לתמונה תלת-ממדית ומשווה אותה לטביעת האצבע השמורה, וכך מתקבל אימות מוצלח או לא. יתרון נוסף הוא שהפולסים האולטרסוניים שהחיישן פולט יכולים לחדור מזהמים על פני השטח כמו לכלוך, שמן ולחות, ומאפשרים סריקות מדויקות בכל מצב.

עד כה, החברה היחידה שייצרה סורקי טביעת אצבע אולטרסוניים מתחת למסך בקנה מידה גדול היא קוואלקום, אך הם מגיעים רק למכשירי דגל בגלל עלותם הגבוהה. כעת, גודיקס, ספקית של חיישני טביעת אצבע, חשפה את ה-"Ultrasonic Fingerprint Solution" - שמצליח להוזיל משמעותית את העלויות.

סורק טביעות אצבע בסמארטפון. ShutterStock
סורקים אולטרסוניים הם החדשים ביותר מבין השלושה ובאופן כללי יקרים יותר./ShutterStock

"בשיתוף פעולה עם vivo, הפתרון משיג את המסחור בקנה מידה גדול הראשון שלו, ומהווה אבן דרך משמעותית באימוץ הנרחב של טכנולוגיית טביעת האצבע האולטרסונית", כתבה גודיקס בפוסט בבלוג הרשמי שלה. עם ההשקה, היצרנית אומרת שהיא שואפת לקדם את האימוץ הגלובלי של סורקי טביעת אצבע אולטרסוניים על ידי שיפור אמינות ויעילות הייצור שלהם, אופטימיזציה של שרשרת האספקה, וכתוצאה מכך, הפחתת עלות החיישנים הללו.

בנוסף, גודיקס מציינת כי חיישני טביעת האצבע האולטרסוניים שלה כוללים מערכת הנעה במתח נמוך, בשילוב עם עיצוב חומרה פשוט, שאמור להקל על יצרניות הטלפונים לשלב אותם במכשירים שלהן. בהתחשב בכך שחיישני טביעת האצבע האופטיים מתחת למסך של גודיקס נמצאים בשימוש נרחב בתעשייה, יהיה מעניין לראות אם היא תוכל להשיג רמה דומה של הצלחה בשוק עם החיישנים האולטרסוניים שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully