וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין טכנולוגיה לאקלים: המאבק עולה מדרגה

סקר חדש: 36% מהישראלים יחרימו מותגים שלא שומרים על הסביבה. הנשק החשוב במאבק בשינויי האקלים הקטסטרופליים הוא הטכנולוגיה

מבחן השוואתי
BYD סיל
טסלה מודל 3
יונדאי איוניק 6. אודי עציון, מערכת וואלה
הישראלים עוברים לרכב חשמלי, ולא רק בגלל הנוחות והחיסכון/מערכת וואלה, אודי עציון

סקר חדש - "ברומטר מציאות האקלים" - שערכה חברת Epson ברחבי העולם וכלל את ישראל - בקרב למעלה מ-30,000 אנשים - מנסה לעקוב התגובות העולמיות לשינויי אקלים ומגלה על הדרך כיצד ממוצבים הישראלים לעומת תושבי מדינות אחרות. גלובלית, התוצאות מגלות שיותר אנשים מציינים כעת את שינויי האקלים כסוגיה מרכזית - הרבה יותר מכל נושא אחר - וכי הטכנולוגיה נתפסת כגורם מאפשר מרכזי לפתרון המשבר.

הסקר של Epson מתפרסם כשגוברות עדויות לשינויי אקלים קטסטרופליים: עם טמפרטורות ים גבוהות ברמות שיא; שיא רמות נמוכות של קרח הים הארקטי והאנטארקטי; ואירועי אקלים קיצוניים ברחבי העולם. אירועים שליליים יותר ויותר שעשויים להסביר למה יותר אנשים מציינים "שינויי אקלים" (55%) כקריטי ביותר מאשר כל נושא עולמי אחר, כולל "עליית מחירים" (53%), "עוני" (37%) ו"קונפליקט" (23%). גם בישראל, 52.9% חושבים שזו אחת הבעיות הגדולות ביותר, ומציבים אותה גם מעל עליית המחירים (48.8%) וקונפליקטים מקומיים ואזוריים (32.9%). הסקר נערך לפני ה-7 באוקטובר 2024.

לדברי יסונורי אוגווה, נשיא עולמי של Epson, ככל שההשפעות השליליות מואצות, כעת יותר מתמיד, עלינו להבין את היחס לשינויי אקלים מתמשכים. Epson מחויבת לפיתוח בר קיימא באמצעות פעולה אקלימית חיובית - ולספק פתרונות טכנולוגיים שמעשירים חיים ובונים עולם טוב יותר. "הסקר שערכנו איפשר לנו להגיע למקומות גיאוגרפיים, דורות שונים וכלכלות שונות, ונתן לנו תובנות כיצד שינויי האקלים משנים את הדרכים שבהן אנו חיים - וכיצד כולנו יכולים להילחם בהם. אנו מאמינים שהקשבה לדור הצעיר תסייע לממשלות, קהילות וחברות ליישר טוב יותר פעולות חיוביות כדי לתמוך באלה שעבורם שינויי האקלים הם מציאות לכל החיים".

צעירים ואופטימיים

גלובלית, הסקר חושף שבני ה-29 ומטה מהווים קבוצת גיל אופטימית ברובה (יחד עם גילאי 35-44) - כאשר קרוב למחצית (49%) מאמינים שמשבר האקלים ייפתר עוד במהלך חייהם. זאת בניגוד לקבוצות הגיל 45-54 ו-55+, אשר רושמות את האופטימיות הנמוכה ביותר, 42% ו-32% בהתאמה. הקבוצה האופטימית מכולם (55%) מורכבת מהורים לילדים מתחת לגיל 18.

בישראל, 50.1% מהאנשים בישראל אופטימיים ומשוכנעים שנמנע אסון אקלים במהלך חייהם; ככלל, במבט קדימה, התחושות המובילות בישראל לגבי שינויי אקלים הן פחד (33.2%), סקפטיות (22.9%), דאגה (17.4%) וחרדה (16.3%).

פעולה אקלימית

פעולה חיובית אקלימית בכל השווקים היא נפוצה. כדוגמה, בעולם, 38% מדווחים שהם כבר צמצמו את נסיעות העסקים והנופש הבינלאומיות, ו-30% נוספים שהם מתכננים לעשות זאת. בארץ, הפעולות המובילות שאנשים מדווחים שהם כבר עושים, כוללות שימוש ביותר מוצרים לשימוש חוזר, כלומר בשקיות קניות לשימוש חוזר (57.8%), שיפור הרגלי המיחזור (49.8%), צמצום השימוש בפלסטיק (46.9%) והליכה או רכיבה על אופניים לעתים קרובות יותר (44.2%).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא אפסון יאסונורי אוגאווה. יחצ,
נשיא אפסון יאסונורי אוגאווה/יחצ

בעתיד, הישראלים מתכננים מעבר לרכב חשמלי (52.5%) ומעבר לשימוש באנרגיה מתחדשת (47.6%).
תלמידים אמרו שיעודדו את המוסד החינוכי שלהם להתחייב/לקדם את אסטרטגיית net-zero לה הוא התחייב (45.8%). עובדים אמרו שיעודדו את מקום העבודה שלהם להתחייב/לקדם את אסטרטגיה זו (38.3%). דווקא חרם מותגים שאינם ברי קיימא היה גבוה יותר משמעותית מהממוצע הגלובלי - 36.2% (לעומת 15%).

טכנולוגיה כגורם מאפשר

מרבית המשיבים לסקר רואים בטכנולוגיה את הנשק החשוב ביותר במאבק בשינויי אקלים קטסטרופליים.
כשנשאלו מה לדעתם הוא הדבר החשוב ביותר שעסק יכול לעשות כדי להתמודד עם הנושא, 48% ציינו השקעה בטכנולוגיות סביבתיות. לאחר מכן הגיעו שיפורים במיחזור ושימוש חוזר במוצרים (45%), עם הפחתה בשימוש במשאבים (28%), עידוד השתתפות עובדים בפעילויות סביבתיות (21%) וקיזוז השפעת פחמן ופלסטיק (21%).

לדברי הנינג אוהלסון, מנהל הקיימות של Epson Europe, "עם כל האופטימיות שחלקים גדולים מהנשאלים מגלים, הסקר מראה שיש לא מעט אנשים שעדיין ממשיכים להתעלם משינויי אקלים קטסטרופליים ומסרבים, או מרגישים לא מסוגלים, לפעול. "אם ברצוננו לפתור את משבר האקלים, עלינו לפעול כגוף אחד... הסקר מראה לנו את הדרך קדימה, כאשר אנשים מצפים מהחברות הגלובליות המובילות שיובילו את המעבר הירוק. Epson רואה בטכנולוגיה גורם מאפשר, עם מוצרים וטכנולוגיות חסכוניים במשאבים בייצור ובשימוש, שמחזיקים מעמד לאורך זמן רב יותר, ניתנים לתיקון בקלות, ניתנים לשימוש חוזר וממוחזרים בקלות רבה יותר. ביחד, נוכל ליצור את הפתרונות שאנשים צריכים בזמן שהם פועלים כדי להפחית את השפעת האקלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully