וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיתוח ישראלי: מחשב נייד עם משקפי מציאות רבודה במקום מסך

עודכן לאחרונה: 2.6.2024 / 18:29

סאייטפול הישראלית השיקה בסוף השבוע את ה-Spacetop G1, המוצר המסחרי הראשון שלה: מחשב נייד עם משקפי מציאות רבודה במקום מסך מסורתי. המכירה המוקדמת החלה בסוף השבוע לרוכשים בארצות הברית. המחיר לא יהיה זול

מחשב נייד ללא מסך - Spacetop G1. סאייטפול, אתר רשמי
מחשב נייד ללא מסך - Spacetop G1/אתר רשמי, סאייטפול

אפל אולי נתנה בשעתו דחיפה גדולה למחשוב המבוסס על מציאות רבודה או מעורבת, עם האפל ויז'ן פרו, אבל המוצר של אפל עדיין די מגושם ולא נוח לחבישה ממושכת. כעת חברה ישראלית מנסה להיפטר מהצג המסורתי ולהחליפו במשקפי מציאות רבודה - סאייטפול. החברה הוציאה לפני שנה מוצר הדגמה מוגבל לנסיינים, אבל היום היא משיקה את המוצר המסחרי הראשון שלה, ה-Spacetop G1, וזו אופרה אחרת לגמרי ממה שהוצג לפני שנה.

ה-Spacetop G1 (שמוצע כבר עכשיו למכירה מוקדמת באתר החברה תמורת "דמי רצינות" של מאה דולר, ומחירו הסופי יהיה 1900 דולר, עם הנחה של 200 דולר למזמינים המוקדמים), הוא מחשב מעוצב היטב שמורכב בעצם משלושה חלקים: בסיס מקלדת ומשטח הצבעה, כמו בכל מחשב נייד מוכר, אבל במקום הצג הצפוי בחלקו העליון, בסיס המקלדת עטוף בכיסוי בד גמיש ואלגנטי, שבו יש גומחה גדולה - ובה יושבים משקפי מציאות רבודה, המחוברות למחשב בכבל.

הקונספט הוא להיפטר מהמסך המסורתי, ובמקומו לקבל צג וירטואלי של עד 100 אינץ', עם פיזור חלונות בלתי מוגבל למעשה, כשהמשתמש במחשב בעצם יכול להסתובב סביבם ולקבל אותם בסביבה וירטואלית המוקרנת ישירות על צגים בתוך המשקפיים המונחים על אפו. או על אפה.

מחשב נייד עם משקפי מציאות רבודה במקום מסך. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
הקונספט הוא להיפטר מהמסך המסורתי, ובמקומו לקבל צג וירטואלי של עד 100 אינץ'/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

ההתנסות שזכיתי לה במשרדים של סאייטפול בתל אביב, הייתה מרשימה. לא רק שהמשקפיים נותנים בהירות טובה גם באור שמש ישיר, ניתן להכהות אותם בלחיצת כפתור על המשקף ולקבל למעשה רקע אטום לעבודה, או אם אתם במטוס ולא רוצים גם לבהות במשענת הגב של הנוסע שלפניכם כרקע... המשקפיים גם מצוידים במיקרופונים ורמקולים, וביחידת הבסיס יש גם מצלמה קדמית שמזהה את מנח הראש שלכם, ויודעת למקם את החלונות בהתאם מסביב שדה הראיה שלכם.

כך למשל, תוכלו לעבוד על מסמך וורד מול העיניים שלכם, אבל אם פתאום תקבלו מייל, תוכלו פשוט לסובב את הראש ולהציץ בחלון הג'ימייל הפתוח משמאלכם כדי לראות מי שלח לכם מייל ולמה. החוויה, על אף שציפיתי שתהיה מסורבלת משהו, דווקא מאוד פשוטה ואינטואטיבית, ובניגוד גמור לויז'ן הפרו שהוא ממש קסדה היושבת על הראש ויוצרת לחץ צווארי, המשקפיים של ה-Spacetop G1, הם קלים, לא יותר גדולים ממשקפי שמש ויושבים בנוחות על האף ולא מורגשים. החברה אגב גם מספקת בערכה עדשות אופטיות נוספות למרכיבי משקפיים, בהתאמה אישית לפי המספר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מחשב נייד עם משקפי מציאות רבודה במקום מסך. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
ההתנסות שזכיתי לה במשרדים של סאייטפול בתל אביב, הייתה מרשימה./וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

חלל עבודה במקום שולחן עבודה

הרעיון של Spacetop G1, הוא שזהו חלל עבודה במקום שולחן עבודה (Desktop) של מחשב נייד או Laptop נייד. החשיבה היא שתוכלו לעבוד בכל מקום מבלי שתהיו מוגבלים במרחב. היחידה גם מזהה את מנח הראש שלכם כאמור, ומתאימה את התצוגה לפי המיקום (שאפשר להפוך ליחסי או קבוע בלחיצת כפתור). בנוסף, אם אתם מסתובבים במשרד, ורוצים לדבר עם אנשים וגם לראות את הפרצוף שלהם, אפשר לכבות את שולחן העבודה שמול העיניים שלכם.

אם בניתם על המחשב הזה כמחשב גיימינג, חשבו שנית. ה-Spacetop G1 מאוד מוכוון עבודה ופרודוקטיביות והתמיכה של הישומים הראשונים הם יישומי משרד. זה שלא תוכלו לצפות בו בנטפליקס כאילו אתם צופים במסך ענק, אבל בגירסת הדפדפן. באופן כללי התמיכה כרגע היא "רשת תחילה" ותמיכה ביישומי המיועדים לרוץ בדפדפן, כאשר מערכת ההפעלה שמריצה את החומרה המעוצבת היא בעצם אנדרואיד בגירסתה הפתוחה AOSP, שעליה בנתה סאייטפול שכבה משלה "המתרגמת" את התצוגה לסביבת עבודה וירטואלית המוצגת מול אפכם. אגב, לצרכי עבודה, אפשר גם לעשות "שיתוף מסך" בעזרת קישור שנשלח לנמען והוא יכול לחלוק אתכם את הצפייה בתוכן שאתם רואים מול עיניכם.

@nivlilien הנחתי ידיים על ה-ספייסטופ ג'י 1, המחשב החדש של סייטפול הישראלית שמשלב בין מחשב נייד למשקפי מציאות רבודה במקום מסך. הנה הצצה מהירה, כמובן ארחיב עליו יותר כשיגיע לסקירה #laptop #laptops #ar #arglasses #vr #spacetop #techtok #tech #applevisionpro #theuplink #מציאותרבודה #משקפימציאותמדומה #משקפימציאותרבודה ♬ original sound - nivli

המחשב הנייד הזה מבוסס על ערכת שבבים ומעבד ראשי של קוואלקום, כמו גם מעבד נוירוני (NPU) ליישומי בינה מלאכותית שמגיע ל-48 טריליון פעולות בשניה (48 TOPS). לפי סאייטפול, הסוללה של ה-60 וואט תספיק לשמונה שעות עבודה. למשקפיים קצב רענון של 90 הרץ. וגודל המסך כאמור יכול להגיע עד 100 אינץ', כשכל עין מקבלת תצוגה של 1080 על 1920 פיקסלים. ל-G1 יהיו 16 גיגהבייט של זיכרון ו-128 גיגהבייט אחסון. חיבורי ה-USB-C תומכים ב-10 גיגהביט שניה, ומשמשים גם כשקעי טעינה. המחשב יתמוך גם ב-WiFi 7, בלוטות' 5.2 וגלישה ישירה בדור חמישי בזכות מודם פנימי, עם חריץ ל-Nano-SIM ו-eSIM מובנה. המשקל הוא 1.4 ק"ג לכל היחידה.

בערכה יקבלו הרוכשים את המחשב עם המעטפת, את המשקפיים וגם עדשות מותאמות אופטית לבעלי קוצר ראיה (לפי הזמנה אישית). והמחיר כאמור, הוא 1,900 דולרים. ה-Spacetop G1 יצא ללקוחות בסביבות אוקטובר, כאשר ההזמנה המוקדמת נפתחת באתר החברה כבר היום, תמורת פיקדון של מאה דולרים (למזמינים הראשונים תינתן הנחה של 200 דולר על המחיר הרשמי).

  • עוד באותו נושא:
  • מחשב נייד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully