וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה גוגל לא רוצה שתדעו: הממצאים המדהימים שנחשפו בדליפה הגדולה

עודכן לאחרונה: 2.6.2024 / 10:24

דליפת הענק ממאגר הנתונים של גוגל חושפת כי החברה הטעתה את הציבור בנוגע לאופן פעולת מנוע החיפוש שלה, כולל הכחשות לגבי שימוש בקליקים של משתמשים ובנתונים מכרום. וזה לא הכל

גוגל. רויטרס
גוגל/רויטרס

בשבוע שעבר התרחשה הדלפה חסרת תקדים של אלפי מסמכים פנימיים של גוגל, שחושפת הצצה נדירה אל מאחורי הקלעים של מנוע החיפוש הגדול בעולם. בעוד שהאלגוריתם עצמו **לא** דלף, המידע שנחשף מטיל ספק בטענות קודמות של החברה ומציג תמונה מורכבת יותר של תהליך דירוג תוצאות החיפוש.

באתר The Verge ניסו להבין מה מסתתר במסמכים, הכוללים מעל 14,000 מאפיינים שונים המשפיעים על דירוג, וגילו כי הם מצביעים על כך שגוגל הטעתה את הציבור בעבר בנוגע לאופן שבו היא מעריכה ומדרגת תוכן. לדוגמה, גוגל הכחישה שוב ושוב כי קליקים של משתמשים משפיעים על הדירוג, אך המסמכים שדלפו מציינים מספר סוגי לחיצות שמשתמשים מבצעים ומרמזים שהן משפיעות על דירוג הדפים בחיפוש.

טענה נוספת שהוכחשה על ידי גוגל היא השימוש בנתונים מדפדפן כרום בדירוג תוצאות החיפוש. בעבר, נציגים בצוות מנוע החיפוש של גוגל אמרו שהם לא משתמשים בשום נתון מכרום על מנת לדרג אתרים, אבל המסמכים שדלפו מראים בדיוק את ההפך - שדווקא כן נעשה שימוש כזה.

רנד פישקין, מומחה ותיק בתחום קידום אתרים (SEO), אמר ל-The Verge כי "עבורי, התובנה הגדולה והרחבה יותר היא שעוד יותר מהצהרות הציבוריות של גוגל לגבי מה שהם אוספים וכיצד מנוע החיפוש שלהם עובד, יש להן ראיות חזקות שמפריכות אותן".

גוגל. ShutterStock
גוגל הכחישה שוב ושוב כי קליקים של משתמשים משפיעים על הדירוג, אך המסמכים שדלפו מציינים סוגים שונים של קליקים שמשפיעים על דירוג הדפים./ShutterStock

מה המשמעות עבור בעלי אתרים ומשתמשים? ברשתות החברתיות כבר מדברים על כך שההדלפה צפויה להשפיע משמעותית על כל מי שמפעיל אתר אינטרנט. בעלי אתרים ינסו לפענח את המידע החדש ולערוך ניסויים כדי לבחון את ההשערות העולות מהמסמכים. סביר להניח שאתרים יתחילו להיראות, להרגיש או להיקרא אחרת, ככל שהתעשייה מנסה להבין את הגל החדש של מידע, גם אם הוא עדיין מעורפל.

בינתיים, בגוגל מסרו בתגובה בשבוע שעבר: "אנחנו היינו ממליצים שלא לצאת מנקודות הנחה לא מדויקות בנוגע למנוע החיפוש שמבוססות על מידע מיושן, לא שלם ומחוץ להקשרו", מסר דובר מטעם החברה. "שיתפנו מידע נרחב בנוגע לאופן שבו החיפוש פועל, וסוגי הגורמים שהמערכות שלנו שוקלות, תוך כדי שפעלנו להגן על אמינות התוצאות מפני מניפולציות".

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully