וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשך כעשור, מתחת לאף של אפל: נעצרו חשודים בהונאת האייפונים הגדולה בהיסטוריה

עודכן לאחרונה: 2.6.2024 / 9:51

בהונאה שגרמה לאפל לנזק של מיליוני דולרים, הרשויות בארה"ב חשפו רשת של נוכלים שהחליפו מכשירי אייפון מזויפים באייפונים אמיתיים. התשתית, כמובן, בסין

אייפון מזויף. ShutterStock
אייפון מזויף/ShutterStock

הרשויות בארצות הברית חשפו רשת הונאה מתוחכמת בהיקף חסר תקדים, במסגרתה נוכלים הצליחו לגרוף למעלה מ-12 מיליון דולר מאפל על ידי החלפת מכשירי אייפון מזויפים באייפונים אמיתיים. חמישה חשודים הואשמו בעשרות סעיפי אישום, ביניהם הונאה, זיוף, וגניבת זהות.

על פי כתב האישום, במשך כמעט עשור, בין השנים 2014-2024, רשת הנוכלים רכשה מכשירי אייפון מזויפים מסין והשתמשה במגוון שיטות מתוחכמות כדי להחליפם במכשירי אייפון אמיתיים בחנויות של אפל ברחבי קליפורניה. הנוכלים זייפו מספרי זיהוי של מכשירים, השתמשו בכתובות ובשמות בדויים, ואף ביקרו בעשרות חנויות שונות ביום אחד כדי להסוות את פעילותם.

אייפונים. GettyImages
החליפו מכשירי אייפון אמיתיים בחנויות של אפל ברחבי קליפורניה/GettyImages

על פי הפרסומים, ההונאה גרמה לאפל הפסדים של מיליוני דולרים, וייתכן שפגעה גם בלקוחות לגיטימיים שניסו לממש את האחריות על המכשירים שלהם - שזוהו כמזויפים. בנוסף, הקבוצה פעלה בשיתוף פעולה עם גורמים בסין שסיפקו את המכשירים המזויפים, שעשו שימוש במספרי זיהוי גנובים כדי להונות את אפל וליצור את הרושם שמדובר במוצר אמיתי שנרכש בארצות הברית ונמצא תחת אחריות.

משפטם של החשודים צפוי להיפתח בקרוב, ואם יורשעו, הם צפויים לעונשי מאסר ממושכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully