וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוצרים רעילים, מכירת מידע וטריקים ממכרים: תחקיר חושף את האמת מאחורי טימו

3.6.2024 / 10:02

טימו (Temu) תחת מתקפה: האפליקציה הסינית המצליחה מסתבכת בשערוריות בטיחות ופרטיות בממלכה הבריטית, עם חשש למוצרים רעילים ומכירת מידע אישי

טימו. GettyImages
טימו/GettyImages

טימו (Temu), הקמעונאית המקוונת הצעירה והמצליחה מסין, כבשה את העולם בסערה והפכה למתחרה רצינית לאמזון ול-Shein. עם זאת, לצד הפופולריות הגואה, החברה מוצאת את עצמה תחת אש בשל שיטות שיווק אגרסיביות וטענות על מוצרים לא-בטיחותיים, בתחקיר שנחשף בערוץ 4 בבריטניה.

בין הממצאים המדאיגים, נמצאו כמויות גבוהות של אנטימון, חומר שעלול לגרום לבעיות נשימה ולב, בתוך מעיל עור לילדים. גם מוצרים אחרים, כמו שרשרת זהב ב-3 ליש"ט (כ-14 שקלים), הכילו כמויות מופרזות של מתכות כבדות - שעלולה לגרום לבעיות בריאותיות חמורות, כמו הפלות, ירידה בספירת הזרע ופגיעה בכליות ובריאות.

לורנס הארווד, כימאי אורגני מאוניברסיטת רדינג, אמר בראיון לסאן הבריטי: "אני מאוד מודאג. ילדים מתחת לגיל שש פגיעים במיוחד להרעלת עופרת, והיא עלולה להשפיע על התפתחותם הנפשית והפיזית". טימו הגיבה כי הסירה את המוצרים הבעייתיים ועובדת עם הספקים על מנת למנוע הישנות מקרים דומים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"כסף בחינם" - תמורת המידע שלכם

עוד לאחרונה, החברה עוררה לאחרונה סערה תקשורתית נוספת בממלכה, כאשר הציעה "כסף חינם" למצטרפים חדשים (כאשראי לחנות), אך מומחי סייבר הביעו חשש כי הפרקטיקה עלולה להוביל למכירת מידע אישי למפרסמים.

@channel4dispatches Journalist Ellie Flynn opens her Temu haul and tests some products to see if the cheap prices are hiding dangerously low-quality standards. #Temu #Temuhaul #OnlineShopping #Documentary #Dispatches #Channel4 ♬ original sound - Dispatches

"האפליקציה הזו מציעה למעשה כסף - לא בחינם - אבל היא מציעה כסף בתמורה לנתונים אישיים ונתוני מכשיר", אמר ג'ייק מור, יועץ אבטחת סייבר גלובלי ב-ESET, לדיילי מייל. "נתונים הם המטבע החדש וכבר זמן מה. במקרים קיצוניים, ניתן להשתמש בהם אפילו להונאת זהות, כי אם הנתונים האלה נחשפים, זה יכול להיות מסוכן מאוד".

בתגובה לפרסומים, בחברה מסרו: "אנחנו לא מוכרים ולא נמכור נתוני לקוחות. כמו חברות רבות אחרות, טימו משתמשת באסטרטגיות שיווק שונות כדי למשוך לקוחות חדשים. תוכנית תגמולי המזומנים שלנו הציעה תמריצים להפניות - שיטת רכישת לקוחות נפוצה המשמשת בכל הענפים. כמה משתתפים הביעו דאגה לגבי התנאים וההגבלות של הקידום".

  • עוד באותו נושא:
  • סייבר
  • Temu

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully