וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכוננים לקיץ: 5 טיפים לבחירת מסך המחשב המושלם לילדים

בשיתוף LG

5.6.2024 / 9:14

איזו טכנולוגיית מסך עדיפה, איזה גודל מסך יש לבחור, מהו זמן התגובה המומלץ ולאלו מאפיינים חשוב לשים לב במסכים המיועדים לגיימרים? קבלו את הטיפים שיסייעו לכם לבחור את מסך המחשב המושלם עבור ילדיכם לקראת החופש הגדול

ילד משחק במחשב. ShutterStock
הילדים זקוקים לחלופה ראויה לסמארטפון ואחד הפתרונות לכך הוא כמובן המחשב הביתי/ShutterStock

ימי השרב שכבר החלו להופיע ומבחני סוף השנה בבתי הספר מסמנים לכולנו שהזמן אץ רץ לו ושנת הלימודים הנוכחית נמצאת לקראת סיום, בואכה החופש הגדול. עבור הילדים מדובר כמובן על הזמן הקסום של השנה אבל עבור ההורים מדובר על כאב ראש לא קטן עם ההתמודדות המאתגרת על שעות הסמארטפון והגלישה ברשתות החברתיות שכה אהובים על הילדים. הילדים זקוקים אם כן לחלופה ראויה לסמארטפון ואחד הפתרונות לכך הוא כמובן המחשב הביתי, איתו ניתן גם ללמוד וגם לשחק, במהלך החופשה הארוכה.

מסכי המחשב של LG. יח"צ,
הגדלים המומלצים עבור מחשבי הבייסיק הם 27 אינץ' ו-24 אינץ', כאשרה-27 אינץ' הוא הנפוץ והפופולרי ביותר/יח"צ

אבל מחשב ביתי, איכותי ככל שיהיה, לא מגיע לבד, ואם לא תצרפו לו גם מסך איכותי, הרי שחווית הלימוד והמשחק של ילדיכם תיפגם בצורה דרמטית. אז איך בוחרים במסך מחשב מתאים ועל אילו מאפיינים יש לשים דגש ברכישה, טל רוזנברג, מנהל קטגוריית IT ב- LG ישראל סיפק לנו טיפים לבחירת המסך המושלם:

גודל המסך: הגדלים המומלצים עבור מחשבי הבייסיק הם 27 אינץ' ו-24 אינץ', כאשרה-27 אינץ' הוא הנפוץ והפופולרי ביותר ומספק חווית שימוש נוחה במשימות הלימוד, גלישה באינטרנט, צפייה בתכני מדיה , משחקים ועוד. במקרה בו סביבת העבודה בחדר הילדים קטנה יחסית מסך -24 אינץ' בהחלט יעשה את העבודה. אגב ישנם מסכי 27 אינץ' עם אפשרות של כוונון לגובה למקרה בו סביבת העבודה צרה יחסית. אם נמשיך עם קטגוריית הבייסיק הרי שאחד מסדרת מסכי המחשב המבוקשים הוא MR400 הזמין בשני הגדלים המדוברים. - למסך זה אין אמנם את אופציית הכוונון לגובה אך מצד שני הוא תומך בטכנולוגיית ™AMD FreeSync‏ איתה גיימרים יכולים לחוות תנועה חלקה ומהירה במשחק עם רזולוציה וקצב רענון גבוה אשר מפחית כמעט לאפס את תופעות הקריעה והגמגום ובכך לספק חווית משחק סוחפת.

המסך מגיע עם קצב רענון של 100 הרץ לטעינת תמונה חלקה מסך מחשב זה אינו מסך גיימינג בהגדרה אך הוא בהחלט נותן מענה לרוב הילדים ומאפשר זווית צפיה רחבה והפקת צבע מדויקת, הודות לפאנל IPS ().מסך זה ניתן לתלייה והטיה וכולל ממשק לחצנים ידידותי למשתמש על גבי המסך On Screen Control.

המסך כולל מצב קריאה המכוון את טמפרטורת הצבע ואת בהירותו לחווית צפייה המתאימה לקריאה נוחה וברורה ומצב הגנה מריצוד להקטנת מאמץ העיניים ולעבודה נוחה לפרק זמן ארוך. מסכים אלו יש בנוסף גם חיבור לאוזניות ואפשר שליטה על הווליום מהמסך עצמו.

מסכי המחשב של LG. יח"צ,
מסכי המחשב של LG/יח"צ

רזולוציה: הרזולוציה היא בעצם כמות הפיקסלים מהם מורכבת התמונה. הרזולוציה הבסיסית במסכי מחשב כיום היא Full HD (19801920X פיקסלים). יחד עם זאת ישנם מסכים ברזולוציות גבוהות יותר כמו QHD (2560X1440) וגם 4K UHD ((3840 x 2160 פיקסלים) - מסכים אלו מיועדים לגיימרים, יוצרי וצורכי תוכן ויש בהם ירידה לפרטים קטנים הנדרשים במגוון שימושים ומשחקים. סדרת מסכי Ultragear של LG המיועדים לגיימרים כוללים חווית שימוש סוחפת עם פיצ'ר Counter FPS - קיצור של "Frames per second" (פריימים לשנייה). ה- FPS מציג לנו למעשה כמה פריימים בודדים אשר מוצגים על המסך בכל שנייה וככל שהכמות גבוהה יותר, כך הוויזואליה של המשחק חלקה יותר).

קצב ריענון: כלל הבסיס הוא שככל שקצב הרענון גבוה יותר, כך המסך יציג תמונה חלקה יותר (משתנה בהתאם לשימוש והתוכן וסוג חיבור המסך). קצב הרענון הוא למעשה כמות הפעמים שהמסך מתעדכן במשך שנייה אחת, והוא נמדד בהרץ. כאשר קצב הרענון נמוך מדי אנו צפויים לחזות מפעם לפעם בתופעות של "קרעי תמונות".

עבור מחשבי הבייסיק, מסך עם קצב רענון של 60 או 75 הרץ בהחלט יספיק, אך עבור מסכי גיימינג הקצבים צריכים להיות גבוהים יותר. כך למשל מסך 24 אינץ' מדגם GN60R מגיע עם קצב ריענון של 144 הרץ ומסך 27 אינץ' מדגם GR83Q מגיע כבר לקצב רענון של 240 הרץ. קצבים אלו מאפשרים עבודה עם מאיץ גרפי חזק ורזולוציות גבוהות.

ילד משחק במחשב. ShutterStock
מאפיין נוסף שחשוב לגיימרים הוא זמן התגובה של המסך/ShutterStock

זמן תגובה: מאפיין נוסף שחשוב לגיימרים הוא זמן התגובה של המסך. זמן תגובה של 1ms נחשב לזמן אידיאלי המאפשר למשתמש לשחק בצורה חלקה ללא שיהוי (Delay). עם זאת, ישנם מסכים מתקדמים יותר שיכולים להגיע לזמן תגובה של 0.03ms.

מבנה המסך: אלמנט נוסף שיש להתייחס אליו, הוא המסך הקעור לעומת המסך השטוח. ישנם גיימרים שמעדיפים מסך קעור בטענה שמסך זה לוכד את האור טוב יותר ועמיד יותר מפני השתקפויות.. כאן יש לציין כי קטגוריית מסכי הגיימינג. סדרת מסכי Ultragear של LG מגיעה הן במבנה שטוח והן במבנה קעור בגדלים של 24, עד 49 אינץ'.

לסיכום, בבחירת המסך החדש שלכם יש לשים לב לדגשים הבאים: גודל נכון של המסך, תמיכה ב- ™AMD FreeSync‏ ולגיימרים המתקדמים, תמיכה ב- NVIDIA® G-SYNC , קצב ריענון גבוה, ממשק אינטואיטיבי, חיבורים נוספים ל-HDMI הבסיסי, מפרט צבעים אחיד (IPS) וזווית צפיה נוחה ונעימה יותר לעין.

שיהיה קיץ נעים!

בשיתוף LG

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully