וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק נכנסת לשוק החשמל עם המותג "בזק אנרג'י"

עודכן לאחרונה: 4.6.2024 / 11:24

בזק הכריזה הבוקר במסיבת עיתונאים על כניסתה לשוק החשמל. החברה רוצה לקדם את התחרות בשוק הביתי ולצרכנים קטנים, עם חדשנות, שקיפות ומעמדה הקיים כחברת תשתית גדולה. החברה תציע שלושה מסלולי צריכה עם הנחה משתנה. כל הפרטים

בזק. ShutterStock
בזק/ShutterStock

הבוקר (שלישי) השיקה בזק את מיזם החשמל שלה תחת המותג "בזק אנרג'י". לפי מנכ"ל בזק ניר דוד, החברה רואה את עצמה כספקית רשת עיקרית בעמדה טובה לספק תשתית גדולה נוספת, כמו חשמל. לדברי המנכ"ל, החברה תנצל את הגישה הקיימת שלה ל-1.5 מיליון לקוחות, והיא במהותה חברת תשתית, עם פריסה ארצית. לטענתו, בזק תהיה גורם שישנה את השוק בתחרות בשוק החשמל. לפי נתוני החברה, רק אחוז בודד מצרכני החשמל בישראל עברו לספקים פרטיים, כאשר הרוב עדיין מקבלים שירות מחברת החשמל.

שותפת הייצור של בזק במיזם היא powergen, ובזק הדגישה באירוע את המחויבות שלה לשימוש באנרגיות מתחדשות. Powergen כבר היום מיצרת 1,076 מגהוואט, ועוד קרוב לשלושה גיגהוואט בייזום. בתחום האגירה היא שותפה במתקן אגירה שאוגר כשלושה גיגהוואט, ועוד כ-5.5 גיגהוואט בייזום. החברה מצהירה כי היא תהיה גם מובילה בתחום האספקה לצרכנים פרטיים ועסקים קטנים.

איך תהיה חלוקת העבודה בין שתי החברות? Powergen תהיה אחראית לייצור ואגירה (תחנות כוח, מנועי גז ואגירת אנרגיית חשמל ואנרגיה סולארית), ואילו בזק תהיה אחראית לכל חזית הלקוחות: הרכשה, שימור, חיוב, שיווק ותפעול.

הראל בלינדה, מנהל המיזם המשותף לבזק ו-Powergen (בזק-ג'ן), ציין שבתחום של הצרכן הבית והקטן, התחרות לא התחילה. בתחום המתח העליון, שאלה הלקוחות הכבדים, 88 אחוזים כבר עברו ליצרנים פרטיים, בתחום המתח הגבוה (קבוצה של כ-5,000 צרכנים) היחס הוא 50-50 בין חברת החשמל ומתחרותיה, אולם בתחום המתח הנמוך - שהוא שלושה מיליון צרכנים, כאמור, רק אחוז בודד עבר לחברות הפרטיות, כאשר רוב צרכני החשמל הביתי נותרו עם חברת החשמל. לדבריו, יעדי המיזם כוללים חדשנות בשירותי החשמל, ולספק מענה לתחום הרכב החשמלי. לדבריו של בלינדה, שוק טעינת הרכב החשמלי ישנה את השוק.

אירוע ההשקה של בזק בתל אביב, היום. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
בזק תציג נתוני צריכה מדוייקים ברמת יום ושעה באפליקציה, ולא רק "הפתעות" בחשבון החודשי כמו שהתרגלנו לקבל מחברת החשמל המסורתית.../וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

אשף מסלולים

טלי פולג, סמנכ"לית השיווק של בזק סיפרה כמה נתונים מעניינים מסקר שערכה החברה: 91% רוצים לצרוך חשמל יציב וללא תקלות, 85 אחוזים מייחלים לצרוך חשמל במחיר מוזל, ו-82 אחוזים מצפים לשיפור בחוויית הלקוח. 80 אחוזים מעוניינים בחוויית צריכת חשמל חכמה יותר. לפי פולג, דבר ראשון הם עומדים לפשט את תהליך הניוד בדרך דיגיטלית ודרך אתר ייעודי או באפליקציה. עוד תציע בזק שקיפות - עם נתוני צריכה מדוייקים ברמת יום ושעה באפליקציה, ולא רק "הפתעות" בחשבון החודשי כמו שהתרגלנו לקבל מחברת החשמל המסורתית...

החברה תציע "סימולטור צריכת חשמל" כדי לאפשר ללקוחות לבחור לעצמם את המסלול שיתאים להם ביותר. החברה תציע שלושה מסלולים עם שלוש רמות הנחה: הנחה קבועה של שבעה אחוזים, 24-7 , הנחה לאנשים שעובדים מהבית של 15 אחוזים בשעות היום, ומסלול שלישי עם 20 אחוזי הנחה בשעות הלילה (בין 11 בלילה ל-7 בבוקר). אחד החידושים שהחברה תציע הוא תחרות גם בשוק המונים האנאלוגיים הישנים והניוד אליה, לא ידרוש החלפת מונה למונה דיגיטלי כפי שדרשה חברת החשמל בעבר. פולג ציינה שהמטרה היא לפשט את ההליך ללקוח ככל האפשר, ולקחת על החברה עצמה את כל הטיפול בהליך הניוד מבלי שהלקוח יצטרך לנקוט בפעולות יזומות מצדו.

בתשובה לשאלת וואלה! לגבי הקשיים שמערימה חברת החשמל על תהליכי הניוד, ענה מנכ"ל בזק כי דווקא בזק שהייתה בעבר בעצמה חברה מונופוליסטית, היא מכירה את הדינמיקה ואין להם כוונה להתעמת עם חברת החשמל חזיתית, אבל גם שבחברת החשמל נוצרה ההשלמה עם המצב החדש בשוק. עוד השיבו מנהלי המיזם כי הם עומדים להציע מיפוי מדויק של צרכני חשמל כבדים ללקוח הביתי - כמעט בזמן אמת, כפי שנהוג בשווקים משוכללים יותר בעולם.

  • עוד באותו נושא:
  • בזק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully