וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסק שובר את הכללים: מעכשיו אפשר לפרסם תכנים פורנוגרפיים בטוויטר

עודכן לאחרונה: 4.6.2024 / 21:29

X (טוויטר), בבעלותו של אילון מאסק, מעוררת סערה ברשתות החברתיות כשהיא מאפשרת לראשונה שיתוף תכנים מיניים גלויים - בניגוד למתחרות. ויש מי שחושב שהסיבה העיקרית, כמובן, היא כסף

אילון מאסק. רויטרס
אילון מאסק/רויטרס

ברעידת אדמה בנוף הרשתות החברתיות, X (לשעבר טוויטר) הפכה לפלטפורמה הגדולה הראשונה שמתירה שיתוף תכנים פורנוגרפיים בגלוי. המהלך התקדימי הזה, שמגיע לאחר שינוי תנאי השימוש של הפלטפורמה, מעורר סערה ומחלוקת בקרב משתמשים ומומחים כאחד.

בהתאם למדיניות החדשה, תכנים מיניים יהיו מותרים ב-X כל עוד הם מתויגים כראוי כ"למבוגרים בלבד" ועומדים בתנאים להגנה על קטינים. עם זאת, תמונות פרופיל ובאנרים עם תוכן כזה יישארו אסורים. בנוסף, המדיניות החדשה מבהירה כי תכנים למבוגרים ותכנים אלימים יחסמו למשתמשים מתחת לגיל 18 או למי שלא בחר לראותם במפורש. החברה מציינת שמשתמשים שמעלים תכנים מיניים נדרשים לסמן אותם כתוכן למבוגרים בלבד.

מה הסיבה לכך? יש מי שטוען שההחלטה של X, בבעלותו של אילון מאסק, להפוך למקלט עבור יוצרי תוכן למבוגרים נתפסת כניסיון נועז להחיות את הפלטפורמה, שסובלת בשנים האחרונות מירידה בפופולריות ובהכנסות, על ידי רכישת מנוי X Premium. בעוד שחלק מהמשתמשים מברכים על השינוי ומצפים לעלייה בתנועה ובמעורבות, אחרים מביעים חשש מהשלכותיו על אופי השיח והקהילה ב-X.

אילון מאסק. רויטרס
ניסיון נועז להחיות את הפלטפורמה, שסובלת בשנים האחרונות מירידה בפופולריות ובהכנסות?/רויטרס

חשוב להדגיש שמאז שמאסק רכש את X באוקטובר 2022, ופיטר את כל המחלקה שאחראית על סינון תוכן, היה אפשר לראות בפלטפורמה תוכן למבוגרים בלבד ללא הגבלה. כעת, כאמור, זה נהפך למבוקר יותר ורשמי.

ההחלטה של X עומדת בניגוד למגמה הגוברת בקרב פלטפורמות חברתיות אחרות, שנוקטות בצעדים להגבלת תכנים למבוגרים ואלימים. אפל וגוגל, בעלות חנויות האפליקציות הגדולות, אף איימו להסיר את האפליקציה מחנויותיהן אם לא תציית למדיניות שלהן בנושא.

כך למשל, בהתאם להנחיות המפתחים של אפל, אפליקציות עם תכנים פורנוגרפיים שנוצרים על ידי המשתמשים עלולות להימחק, אך אפליקציות שבהן תכנים אלו מוסתרים כברירת מחדל יכולות להישאר בחנות. המדיניות החדשה של X עומדת בקו אחד עם ההנחיות הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully