וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Raspberry Pi הבריטית בחרה ב-Hailo לספק יכולות AI מתקדמות למחשב הזעיר שלה

הקהילה המקוונת של היילו שהושקה לאחרונה כדי לטפח שיתופי פעולה ושיתופי ידע זמינה עתה גם לעשרות מיליוני משתמשי Raspberry Pi

Hailo Raspberry Pi image- Credit. Hailo+ Raspberry Pi,
Hailo Raspberry Pi image- Credit/Hailo+ Raspberry Pi

חברת היוניקורן היילו (Hailo) מתל-אביב, יצרנית מובילה של מעבדי AI למכשירי קצה, הודיעה כי נבחרה על ידי חברת Raspberry Pi לספק מאיצי AI לערכת ה-AI של החברה המשמשת כתוסף AI למחשב הלוח יחיד (single board computer) Raspberry Pi 5. שיתוף הפעולה יעשיר את היכולות של מפתחים מקצועיים ויוצרים חובבים ביכולות AI מתקדמות לשיפור הביצועים של פרויקטים ופתרונות בתחומי האוטומציה הביתית, אבטחה, רובוטיקה ועוד.

Raspberry Pi היא חברה בריטית מהעיר קיימברידג' שנוסדה בשנת 2009. החברה מתמחה בפיתוח וייצור מחשבים זעירים מבוססי לוח יחיד (single board computer) המשמשים הן מפתחי פתרונות מקצועיים בתעשייה והן תלמידים, סטודנטים ומייקרים המפתחים בקלות פתרונות דיגיטליים.
המחשבים הזעירים מוצעים במחיר שווה לכל נפש של עשרות דולרים ליחידה והם זכו לפופולריות רבה ועד היום החברה מכרה 61 מיליון יחידות של המוצר על דגמיו השונים הן למפתחים מקצועיים והן לחובבים. החברה ייסדה קרן חברתית המספקת לתלמידים וסטודנטים בחינוך הפורמלי והא-פורמאלי משאבים רבים המסייעים להם לבנות פתרונות דיגיטליים, להתנסות בטכנולוגיות המתקדמות ביותר ולפתח טכנולוגיות מקוריות המממשות את היצירתיות שלהם.

ערכת ה-AI של Raspberry Pi תוכננה עבור Raspberry Pi 5 והיא כוללת את M.2 HAT+ שהוכרז לאחרונה וכן מודול האצת הבינה המלאכותית Hailo-8L M.2 בעל ביצועי היסק של 13 טרה פעולות בשנייה (TOPS). פתרון זה משתלב באופן מלא בתוכנת המצלמה של Raspberry Pi ותומך במגוון רחב של אפליקציות באמצעות חבילת התוכנה הנרחבת של היילו.

אור דנון, מנכ"ל ומייסד משותף של היילו: "אנו שמחים לשתף פעולה עם Raspberry Pi על מנת להעשיר את היכולות של קהילת המהנדסים, המייקרים והמפתחים החובבים באמצעות יכולות AI מתקדמות מסוגן. שיתוף הפעולה שלנו עם היצרנית הגדולה בעולם של מחשבי לוח יחיד יספק השראה לעידן חדש של מחשוב שגבולותיו יורחבו באמצעות יכולות עתירות ביצועים בעיבוד בינה מלאכותית".

אבן אפטון (Eben Upton), מנכ"ל Raspberry Pi : "שיתוף הפעולה שלנו עם היילו יאפשר ללקוחות שלנו בענף התעשייה לשלב AI בפתרונות עתירי ביצועים יעילים ביותר במדדי עלות/תועלת וצריכת הספק. שיתוף הפעולה יאפשר ליוצרים חובבים להעשיר את הפרויקטים היצירתיים שלהם באמצעות AI. היילו מציעה שילוב של יכולות עיבוד גבוהות וצריכת הספק נמוכה שהוא אטרקטיבי מאין כמותו עבור פתרונות AI של מקצוענים כמו גם של חובבים".

נקודת ציון חשובה להיילו

הביצועים של מאיץ ה-AI מדגם Hailo-8L, בעל קצב עיבוד של 13 טרה פעולות בשנייה, גבוהים באופן משמעותי מכל מעבדי הקצה של המתחרים. לאור העובדה שמעבדי היילו משווקים מסחרית ועומדים בתקנים תעשייתיים - והוטמעו כבר על ידי 300 לקוחות ברחבי העולם - זהו מוצר אידיאלי לצמיחה מאב טיפוס לייצור המוני.

שיתוף הפעולה של היילו עם Raspberry Pi הוא נקודת ציון חשובה עבור היילו המעידה על בשלות מאיצי ה-AI של החברה ועל יכולתה לשרת קהל גדול של לקוחות ומשתמשים. היילו משיקה פלטפורמה מקוונת, כדי לתמוך בקהילת המפתחים הצומחת של החברה ובקהילת משתמשי Raspberry Pi. הפלטפורמה תציע פורום משתמשים, הדרכות מצולמות, תשובות לשאלות נפוצות ומשאבים נוספים שיטפחו חדשנות בקרב מפתחים ויוצרים. חברים רשומים של הקהילה יוכלו לקיים דו שיח עם צוות מומחי היילו ועם חברים אחרים בקהילה, לשתף קוד, חוויות, משאבים, ידע ועוד.

אור דנון סיכם: "הקהילה המקוונת החדשה שלנו תשמש כסביבה שיתופית למומחי וחובבי בינה מלאכותית לשתף את החוויות שלהם ולדון בדרכים חדשות לחולל חדשנות. המחשב הזעיר החדש של Raspberry Pi המצויד ביכולות AI יסלול נתיב של חדשנות. אנחנו מצפים לראות כיצד מייקרים ומפתחים יכולים למנף את יכולות ה-AI של היילו".

ערכת ה-AI ל-Raspberry Pi תוצג בביתן של Raspberry Pi בתערוכת Embedded World China ב-12-14 ביוני ובתערוכת Maker Fair Hannover ב-17-18 באוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully