וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהנדס במטא: "פוטרתי כי ניסיתי לתקן אפליה נגד פלסטינים בפלטפורמה"

עודכן לאחרונה: 5.6.2024 / 10:50

מהנדס לשעבר במטא תובע את החברה על אפליה ופיטורים לא חוקיים, בטענה לטיפול בבאגים שיצרו הטיה נגד הפלסטיניים בפלטפורמות של החברה במהלך המלחמה ברצועת עזה

מטא. ShutterStock
מטא/ShutterStock

פרס חאמד, מהנדס פלסטיני-אמריקני לשעבר במטא (פייסבוק), הגיש תביעה נגד ענקית הטכנולוגיה בטענה לפיטורים שלא כדין על רקע אפליה וגילוי באגים שהובילו להסרה שיטתית של תוכן פלסטיני בפלטפורמות החברה - כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס. בתביעה שהוגשה, טוען חאמד כי מאמציו לתקן את התקלות שגרמו לדיכוי של קולות פלסטינים בפייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ, הובילו להתנכלות מצד ההנהלה ולסיום העסקתו.

בתביעתו שהוגשה בבית משפט בקליפורניה, טוען חאמד לדפוס של אפליה נגד פלסטינים במטא, כולל מחיקת הודעות עובדים על מות קרובי משפחה בעזה וחקירות על שימוש באמוג'י דגל פלסטין, בעוד ששימוש באמוג'י של דגלי ישראל ואוקראינה לא הוביל לחקירה.

חאמד טוען כי פיטוריו קשורים לתקרית בדצמבר 2023 בה ניסה לתקן תקלה שגרמה להסתרת תוכן של פלסטינים באינסטגרם, כולל סרטון של עיתונאי פלסטיני שסווג בטעות כתוכן פורנוגרפי. לאחר המקרה חאמד הגיש תלונה פנימית בנוגע לאפליה שמתבצעת בחברה, וכעבור מספר ימים פוטר, כך לטענתו.

פייסבוק. ShutterStock
חאמד טוען כי פיטוריו קשורים לתקרית בדצמבר 2023 בה ניסה לתקן תקלה שגרמה להסתרת תוכן של פלסטינים באינסטגרם/ShutterStock

מטעמו של חאמד נמסר כי מטא נימקה את הפיטורים בהפרת מדיניות האוסרת על עובדים לעבוד על נושאים הקשורים לאנשים שהם מכירים באופן אישי, בהתייחס לצלם העיתונות הפלסטיני. חאמד טען כי אין לו כל קשר אישי לצלם. בינתיים, מטא טרם הגיבה לטענותיו של חאמד.

נזכיר כי מאז 7 באוקטובר, מטא מתמודדת עם שלל האשמות על צנזור תכנים המביעים תמיכה בפלסטינים, ואף עם עובדים שמביעים תמיכה בחמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully