וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווה יותר מ-3 טריליון דולר: אנבידיה עוקפת את אפל, לפחות בינתיים

עודכן לאחרונה: 6.6.2024 / 13:18

ענקית השבבים רשמה זינוק של 5.2% במניותיה, והעלתה את שווי השוק שלה ל-3.02 טריליון דולר. בכך, עקפה את אפל והפכה לחברה השנייה בגודלה בעולם

אנוידיה. ShutterStock
אנוידיה/ShutterStock

מניית יצרנית השבבים אנבידיה (Nvidia) נסקה אתמול (רביעי) לשיא חדש, כאשר שווי השוק שלה עבר את סף 3 טריליון דולר, כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס. במקביל, אנבידיה עברה את אפל והפכה, לפחות זמנית, לחברה השנייה בגודלה בעולם מבחינת שווי שוק.

Nvidia, שנהנית מהתעניינות עצומה בבינה מלאכותית, רשמה זינוק של 5.2% במניותיה - יחד עם עלייה מטאורית של 147% מתחילת השנה, לאחר זינוק של 239% בשנת 2023. הצלחתה של Nvidia תרמה לעליות השיא במדדי S&P 500 ונאסד"ק.

מאז 2023, יחידות העיבוד הגרפי (GPU) של אנבידיה מבוקשות מאוד בשל יכולותיהן המתקדמות בתחום הלמידה החישובית, אימון מודלי שפה גדולים (LLM) ויכולות מחשוב-על. החברה מחזיקה בנתח של כ-80% משוק שבבי הבינה המלאכותית, ולקוחותיה כוללים את כל חברות הטכנולוגיה הגדולות. אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, אף ציין כי הוא מעדיף את ה-GPU של אנבידיה עבור פלטפורמת המדיה החברתית שלו, X, ועל פני טסלה עצמה.

הצמיחה של אנבידיה הואצה בשנה האחרונה, כאשר ההכנסות ממרכזי נתונים זינקו ל-22.56 מיליארד דולר ברבעון הראשון של שנת הכספים 2025, לעומת 4.28 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות הכוללות של החברה זינקו ב-262% ל-26 מיליארד דולר באותו רבעון.

אנבידיה היא שם מוכר מזה עשורים - אבל רק אם אתם חובבי חומרה, גיימרים או מעצבי תלת מימד, כי היא בכלל התחילה מכרטיסי מסך, אותו רכיב חומרה שאליו מתחבר המסך ואחראי לפלט התצוגה של המחשב, גם דו מימדית וגם תלת מימדית - ובעיקר, המעבד הגרפי, שהוא הלב של הכרטיס, עוד בסוף שנות ה-90' של המאה הקודמת.

כיום, המעבדים והתוכנה של אנבידיה נמצאים לא רק בבינה מלאכותית. הם נמצאים ברובוטים, במכוניות אוטונומיות ובכל דבר שדורש חישוב של סבירויות, ואנבידיה כיום היא החברה הכי גדולה בעולם בתחום, למרות שיש כבר כמה הזנקים שמנסים לגנוב ממנה את התהילה - ואת המזומנים.

  • עוד באותו נושא:
  • nvidia

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully