וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החופשה היחידה שההאקרים לא יצליחו לקלקל לכם

עם כל כך הרבה אתרים ואפליקציות מזויפים, אבטחת סייבר דיגיטלית למטיילים מתחילה כבר בבית, עוד לפני שהטיול מתחיל. ואולי כדאי בכלל לטוס בלי טלפון חכם?

אנדרואיד סייבר. ShutterStock
אולי כדאי להשאיר בבית?/ShutterStock

בעבר, כשמטיילים התכוננו לטיול ארוך, הם חששו ללכת לאיבוד ולכן ארזו גם מפה, מצפן, מכשיר רדיו, מילון ופנס. היום כל אלה מגיעים באריזה הרבה יותר קטנה - הם חלק מהסמארטפון. לכן, לא מפתיע שרובנו לא מסוגלים לדמיין יציאה לטיול ללא מכשיר העזר הקטן הזה.

אך ממש כפי שמטיילים מהעבר נדרשו להיזהר מפיראטים ושודדי דרכים, כך גם מטיילים מודרניים שמתכוננים לקיץ המתקרב מוכרחים להגן על עצמם מפני פושעים שפועלים במרחב הסייבר.

בחברת אבטחת המידע ESET מציינים כי הסיכונים עשויים להיות די גדולים. גורמים זדוניים יכולים להשתמש בטלפונים חכמים לא רק לגניבת זהות או כסף מהבעלים שלהם, אלא גם לפגוע במעסיקים שלהם. בואו נודה, כמה מאיתנו משתמשים בטלפונים החכמים האישיים שלנו לעבודה, או הפוך - בטלפון ממקום העבודה לשימושים אישיים? אומרים שאסור לערבב בין עסקים להנאה, אך כיום קשה להימנע מכך.
אבטחת סייבר מתחילה בבית

אבטחת סייבר מתחילה בבית

נכון לאפריל 2024, AV-TEST, המכון העצמאי לאבטחת תשתיות מידע, הוכיח שטלפונים חכמים התמודדו עם מעט פחות מ-35 מיליון נוזקות שונות למערכות Android. אפשר לראות הוכחה נוספת לתאוות הבצע של פושעי הסייבר בדוח האיומים של ESET למחצית השנייה של 2023, שמציין עלייה של 22% בכמות האיומים ל-Android.

ככל שפושעי הסייבר הופכים ליצירתיים יותר, כך גם ההגנה על המכשירים הניידים צריכה להיות מתוחכמת יותר - הרבה יותר מלהקפיד על נעילת המכשיר ולהימנע משימוש ברשתות אלחוטיות פתוחות בבתי קפה. למעשה, הסכנות מתחילות להופיע כבר בזמן שהמטייל מתחיל לבדוק המלצות בנוגע ליעד מסוים.

גורמים זדוניים יכולים להשתמש באתרים לגיטימיים של הופעות, טיולים או אפשרויות לינה שונות כדי לגנוב נתונים אישיים וכסף של הקורבנות, להדביק אותם בנוזקות או ליצור אתרים מתחזים שיעשו את אותו הדבר. גם אפליקציות זדוניות, כמו אפליקציות תרגום מזויפות או תוכנות צ'ט לגיטימיות שהודבקו בסוס טרויאני, יכולות לפגוע בקורבנות.

בנוסף, בחלק מהמתקפות האלה המטרה היא אפילו לא משתמשי הטלפון החכם עצמם, כשהפושעים מנסים לפרוץ למכשירים ניידים כדי לגשת באמצעותם למערכות פנימיות של המעסיקים של המשתמשים - באמצעות חשבונות עסקיים שנפרצו.

חברת אבטחת המידעESET מציעה מספר צעדים שיעזרו לכם להגן על עצמכם:

  • במידת האפשר, אל תיקחו מכשירים עסקיים לחופשה, ואל תשתמשו במכשירים האישיים שלכם למטרות עבודה.עדכנו את התוכנות במכשיר וגבו את הנתונים באופן קבוע.
  • השתמשו בכלים למניעת גניבה שיסייעו לכם לאתר מכשיר שאבד או נגנב.
  • עצרו התחברות אוטומטית לרשתות אלחוטיות, וחשבו פעמיים לפני כל התחברות לרשת אלחוטית ציבורית.
  • אם אתם מוכרחים להתחבר לרשת אלחוטית ציבורית, השתמשו ב-VPN. חשבו פעמיים לפני ביצוע פעולות רגישות כמו בנקאות מקוונת או רכישות מקוונות.
  • שמרו על זהירות במהלך הורדת אפליקציות, במיוחד אם אתם מורידים מאתרי אינטרנט או חנויות אפליקציות חיצוניות.
  • הקפידו לבדוק את הרקע של המפתח והביקורות על האפליקציה לפני הורדת אפליקציה חדשה.
  • אם אפליקציה חדשה מתנהגת באופן מוזר, מחקו אותו באופן מיידי.
  • רכשו כרטיסים לאירועים רק ממארגן האירוע או מספק חיצוני רשמי ואמין.
  • עוד באותו נושא:
  • סייבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully