וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בינה מלאכותית וסירי חדשה: כל ההכרזות של אפל הערב

עודכן לאחרונה: 10.6.2024 / 22:46

ענקית הטכנולוגיה תחשוף הערב עדכונים למערכות הפעלה השונות שלה, שיגיעו עם חידושים ושיפורים. כצפוי, עיקר יהיה ממוקד בכניסתה לתחום הבינה המלאכותית, לצד עדכון לעוזרת החכמה סירי

טים קוק בפתח אירוע WWDC 2024. רויטרס
טים קוק בפתח אירוע WWDC 2024/רויטרס

אחרי חודשים ארוכים של שמועות ודיווחים, אפל תחשוף הערב (שני) את מערכת ההפעלה iOS 18 באירוע הפתיחה של כנס המפתחים השנתי שלה, WWDC 2024. הגרסה החדשה צפויה להביא עמה שורה של חידושים ושיפורים, אך גולת הכותרת ככל הנראה תהיה כניסתה של אפל לתחום הבינה המלאכותית, כחלק משיתוף פעולה עם OpenAI.

בינה מלאכותית - Apple Intelligence

אפל, שבעבר סירבה להשתמש במונח "בינה מלאכותית" בהתייחס ליכולות למידת המכונה שלה, הציגה היום את Apple Intelligence - חבילת יכולות בינה מלאכותית חדשה עבור מכשירי האייפון, המק ועוד. בכך, אפל מצטרפת לחברות כמו גוגל ומיקרוסופט, שהחלו להתחרות בפיתוחי בינה מלאכותית גנרטיבית כבר בשנת 2022.

ועכשיו, בואו נעשה סדר: עם Apple Intelligence תוכל לבצע מגוון פעולות עבור המשתמשים באפליקציות השונות - כתכונה שמובנית במכשיר, גם ללא חיבור לרשת. היא תוכל לבצע סיכום מהיר של דפי אינטרנט בדפדפן Safari, תכונה שכבר קיימת בדפדפנים מתחרים. כמו כן, ניתן יהיה להשתמש בבינה המלאכותית כדי להתעדכן בהתראות בעדיפות גבוהה. בדומה ל-Gmail ו-Outlook, המכשירים יוכלו ליצור תגובות מלאות להודעות דוא"ל וטקסט בשמכם.

ומה לגבי פרטיות? אפל מדגישה כי הפרטיות של המשתמשים היא בראש סדר העדיפויות, ולכן המידע האישי לא יהיה נגיש לאף גורם חיצוני. רוב העיבוד יתבצע ישירות על המכשיר עצמו, ורק במקרים הדורשים כוח עיבוד נוסף, המערכת תשלח את הנתונים הרלוונטיים לשרתים של אפל, אשר מוגנים באותם אמצעי אבטחה כמו האייפון.

השותפות, שהייתה צפויה מזה זמן, מגיעה על רקע מאמציה של אפל לחזק את יכולות הבינה המלאכותית במוצריה ולסגור את הפער מול חברות טכנולוגיה מתחרות. על פי דיווחים, אפל ניהלה מגעים גם עם גוגל במטרה לשלב את הטכנולוגיה שלה, אך בסופו של דבר OpenAI היא שנבחרה. השקת GPT-4o לאחרונה, מודל שפה המסוגל לייצר דיבור מציאותי להפליא, עוררה ספקולציות כי הוא נועד להציג את הפוטנציאל הטמון בשילוב הטכנולוגיה של OpenAI עם העוזרת הקולית של אפל, סירי.

סירי החדשה

אפל הודיעה כי ב-iOS 18, המשתמשים יוכלו לדבר עם סירי בצורה טבעית הרבה יותר. בנוסף, סירי תקבל יכולת חדשה לבצע פעולות בתוך אפליקציות. לדוגמה, ניתן יהיה לבקש ממנה "לשפר תמונה" או לשלוח תמונה שמצאתם לחבר. סירי המחודשת מציגה גם ממשק משתמש חדש, הכולל זוהר מסביב למסגרת המכשיר, ותשובות המוצגות בכרטיסיות עשירות בפרטים. אפל ציינה שהגרסה החדשה תושק בהדרגה במהלך השנה הקרובה.

אחת התכונות הבולטות בסירי החדשה היא הבנת ההקשר. כך, המשתמשים לא יצטרכו לחזור על מידע בבקשות הבאות, וסירי תוכל להבין דברים שמעולם לא יכלה להבין בעבר. סירי החדשה תדע על מה המשתמש מסתכל במסך ותוכל לבצע פעולות בתוך האפליקציות השונות. לדוגמה, אם המשתמש ממלא טופס ומבקשים את מספר רישיון הנהיגה שלו, סירי תוכל באופן אוטומטי למצוא תמונה של רישיון הנהיגה ולחלץ את המספר הרלוונטי כדי למלא את השדה.

בנוסף, Apple Intelligence תאפשר לסירי לעבוד בצורה מעמיקה עם אפליקציות של אפל ואפליקציות צד שלישי. אפל הדגימה כיצד ניתן לבקש מאפליקציית התמונות לערוך תמונה, וסירי תבצע את ההתאמות לבד. סירי תציג גם ידע מעמיק יותר על מוצרי אפל. המשתמש יוכל לבקש עזרה לגבי הטלפון שלו, למשל, לשאול "איך אני יכול לכתוב הודעה עכשיו ולשלוח אותה מחר" ולקבל הנחיות כיצד להשתמש בתכונת השליחה המתוזמנת החדשה בהודעות iOS 18.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

iOS 18

אחד השינויים הבולטים ביותר הוא מסך הבית הניתן להתאמה אישית במידה חסרת תקדים, שתגרום למשתמשי אנדרואיד להרגיש קצת בבית. משתמשים יוכלו סוף סוף למקם אייקונים של אפליקציות במסך הבית באופן חופשי, בכל מקום שירצו. כלומר האפליקציות לא יהיו "כלואות" עוד ברשת קבועה, והמסך הראשי יוכל להיראות מבולגן ככל שתרצו. בנוסף, הגרסה החדשה תאפשר לשנות את צבעי הסמלים של האפליקציות ואפילו להתאים אוטומטית את הגוון שלהם למצב כהה.

גם מרכז הבקרה מקבל שדרוג משמעותי - ניתן יהיה לדפדף בין דפי בקרה ומתגים שונים, כאשר פקדי מדיה ובית חכם מקבלים מיקום בולט ונוח. חידוש נוסף הוא פרטיות - אפל שמה דגש על פרטיות עם פקדים חדשים לאפליקציות ב-iOS 18. ניתן יהיה לנעול אפליקציות מאחורי אימות (קוד PIN או Face ID) ולהסתיר אפליקציות בתיקיות נעולות. כמו כן, המשתמשים יוכלו לבחור לאילו אנשי קשר אפליקציה מסוימת תוכל לגשת.

וכמו תמיד, גם אפליקציית ההודעות Messages מקבלת תכונה שימושית של תזמון הודעות. יחד עםז זאת, הגרסה החדשה תכלול תמיכה ב-RCS (Rich Communication Services). מדובר בתקן חדש להודעות טקסט המאפשר העברת תמונות, סרטונים וקבצים באיכות גבוהה יותר, בנוסף לתכונות כמו אישורי קריאה ומחוונים להקלדה. בעוד אנדרואיד תומך ב-RCS מזה זמן, משתמשי אייפון נאלצו להסתפק ב-SMS/MMS, התקן הישן והמוגבל יותר.

VisionOS

כצפוי, אפל חשפה את הגרסה השנייה של מערכת ההפעלה למשקפי המציאות המעורבת שלה, ה-Vision Pro. העדכון החדש מביא שורה של תכונות ושיפורים שהמשתמשים המתינו להם מאז ההשקה. אחד השיפורים המשמעותיים הוא היכולת ליצור תמונות מרחביות (Spatial Photos) מתמונות רגילות ישנות יותר. בנוסף, visionOS 2 תתמוך במצב נסיעה גם ברכבות, לא רק במטוסים.

תכונה נוספת ששודרגה היא תצוגת ה-Mac הוירטואלית, שמציעה כעת שווה ערך לשתי תצוגות 4K עם אפשרות חדשה לתצוגה אולטרה-רחבה וירטואלית, המתפרשת מול המשתמשים כמו מסך אולטרה-רחב מעוקל. ואם זה היה חסר לכם, Canon משחררת עדשת EOS מרחבית חדשה שתוכננה במיוחד ליצירת תוכן עבור Vision Pro, ואפל הודיעה כי תשחרר את סרטון הווידאו המרחבי הראשון שלה לפלטפורמה.

WatchOS 11

השנה, אפל מציגה מצב אימון חדש שמשתמש בנתונים אישיים ומדדים כדי לראות כיצד עצימות ומשך האימונים משפיעים על הגוף לאורך זמן. המצב החדש גם יספק תובנות לגבי הצורך להגביר את הקצב או דווקא להאט, ואף ימליץ על ימי מנוחה. בנוסף, אפל מציגה את אפליקציית Vitals החדשה, שתאפשר הצצה מהירה על "מדדי בריאות חשובים", וכן תכונות חדשות למעקב אחר מחזור חודשי במהלך הריון, כולל הצגת גיל ההיריון המשוער.

watchOS 11 תביא גם את ה-live activities לשעון החכם של אפל, לצד תכונות בטיחות חדשות שיאפשרו לחברים לעקוב אחר מיקום המשתמש בזמן ריצות ליליות, בדומה לתכונה שהוצגה בשנה שעברה ב-Pixel Watch 2 של גוגל.

השנה מציינת אפל עשור לשעון החכם שלה, וישנן שמועות על גרסת "X" מיוחדת, בדומה למה שעשתה עם האייפון. עם זאת, עדכוני תוכנה לא תמיד מעידים על שינויים צפויים בחומרה. לדוגמה, watchOS 10 שהוצגה בשנה שעברה תוארה כ"אבן דרך" בעקבות העיצוב המחודש שהתמקד בווידג'טים, אך לא היו לה השלכות משמעותיות על החומרה של סדרת שעונים 9.

iPasOS 18

iPadOS 18 תציע למשתמשים אפשרויות התאמה אישית רבות יותר, כמו מיקום חופשי של אייקוני האפליקציות במסך הבית. גם מרכז הבקרה עבר שדרוג משמעותי, עם תמיכה ביצירת מספר רשימות ותצוגות, שינוי גודל וסידור מחדש של הסמלים ועוד. חידוש נוסף הוא סרגל טאבים צף, המאפשר מעבר קל ונוח בין אפליקציות. הסרגל הזה גם ניתן להתאמה אישית, כך שייזכר באפליקציות המועדפות עליכם.

כצפוי, לאחר שנים של בקשות מצד המשתמשים, האייפד מקבל סוף סוף אפליקציית מחשבון משלו. אפליקציה זו כוללת תכונה חדשה בשם "Math Notes", התומכת בעט החכם של אפל ומאפשרת להזין נוסחאות בכתב יד. בנוסף, Math Notes תעדכן נוסחאות בזמן אמת או תשמור אותן לשימוש עתידי.

כמו כן, אפליקציית Notes מקבלת גם היא שדרוג משמעותי עם הכלי "Smart Script", המשתמש בלמידת מכונה כדי לסדר ולערוך את ההערות שלכם באופן אוטומטי.

MacOS

העדכון החדש למחשבי Mac, ,המכונה השנה macOS 15 Sequoia, יגיע בסתיו הקרוב. אחת התכונות הבולטות בעדכון היא היכולת לשקף את מסך האייפון על גבי המחשב - ולשלוט בו באופן מלא, בעזרת העכבר, גם אם הוא נעול.

macOS 15 Sequoia מציגה גם כלי חדש לסידור חלונות בסגנון של ווינדוס (Windows). על ידי גרירת חלון אל קצה המסך, המערכת מציעה באופן אוטומטי מיקומים שונים לסידור החלונות, כמו הצמדה לצדדים או לפינות. בנוסף, העדכון כולל קיצורי מקלדת ותפריטים חדשים לסידור מהיר ויעיל של החלונות.

אפל שמה דגש גם על שיפור חוויית שיחות הווידאו ב-macOS 15 Sequoia. תכונת Presenter Preview מאפשרת למשתמשים לראות תצוגה מקדימה של מה שהם עומדים לשתף עם שותפיהם לשיחה, ובכך למנוע טעויות ומצבים מביכים. בנוסף, תכונת Background Replacement מאפשרת להחליף את הרקע האמיתי ברקעים מובנים או בתמונות אישיות.

עוד חשפה אפל אפליקציית סיסמאות חדשה בשם Passwords, שמחליפה את Keychain ומספקת למשתמשים מקום מרכזי לניהול הסיסמאות, קודי האימות וההתראות שלהם. האפליקציה מסתנכרנת בין מכשירים שונים של אפל ואף זמינה ב-Windows דרך iCloud.

אודיו

בקרוב, משתמשי איירפודס (AirPods) יוכלו לשלוט ב-Siri באמצעות מחוות ראש - הנהון או ניעור - במקום פקודות קוליות. עוד יקבלו האוזניות את תכונת Voice Isolation, המאפשרת סינון רעשי רקע בשיחות. בנוסף, התווספה תמיכה בסאונד מרחבי מותאם אישית, כולל במשחקים. בין המשחקים הראשונים שיתמכו בתכונה נמצא Need for Speed Mobile ב-iOS, ואפל מספקת ממשק API למפתחים נוספים.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל
  • iOS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully