וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Dell XPS החדש: נייד עוצמתי לגיימרים ויוצרים

עודכן לאחרונה: 16.6.2024 / 19:36

סדרת XPS עברה השנה מתיחת פנים רצינית ושדרוג יכולות. קיבלנו את המחשב הכי חזק של Dell כיום לסקירה מקיפה, ויש לנו מסקנות

DELL XPS 16. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
DELL XPS 16/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

סדרת ה-XPS של Dell בכלל התחילה את דרכה כמחשב לגיימינג, אבל עד מהרה הפכה להיות סדרת הדגל של החברה, עם מותג שהפך לאייקון. השנה Dell מחדשת את הקו בחידוש משמעותי עם מעבדי דור 14 של אינטל ותמיכה ביכולות בינה מלאכותית. קיבלנו את ספינת הדגל החדשה, ה-XPS 16 9640 לסקירה. אז מה חשבנו עליה?

עיצוב ומבנה

כיאה לנייד 16 אינץ', מדובר במחשב גדול יחסית, בגוון כסוף בהיר מבחוץ, ואפור בהיר מבפנים. גב המחשב, כיאה לסדרת XPS חלק לחלוטין מלבד לוגו DELL במרכז. בתחתית המחשב נמצא חריטה של הסדרה XPS וארבעה פתחי רמקולים ואוורור מאחור. מה שכן, על אף גוף אלומיניום, המחשב הזה כבד למדי בגלל הסוללה הגדולה שקבעו בו (ראו גם חיי סוללה).

אבל ראוי שנתעכב רגע על העיצוב הפנימי הייחודי של ה-Dell XPS 16 9640, כי הוא יוצא דופן. כמובן שעם פתיחת הצדפה, החלק העליון הוא המסך הגדול עם השוליים הדקים האופיינים לסדרה, אבל החלק המעניין הוא דווקא התחתית. מלבד מקלדת ה-Zero החדשנית של Dell (ראו גם בהמשך) שהיא בעלת מראה שטוח ומקשים ללא רווחים, נמצא משני צדיה שבכות רמקולים חזיתיים שמשמשים בעיקר כטוויטרים משלימים לרמקולים בתחתית. משטח ההצבעה שולב בחלק התחתון של גוף הפנים ואין לו שום קווים מגדירים, מדובר במשטח חלק ואחיד לחלוטין.

בהתחלה זה נראה קצת מוזר, אבל העיצוב הזה לא שגרתי ויפהפה. והיציאה האחרונה הלא שגרתית של Dell היא ביטול מוחלט של שורת מקשי ה-F כמקשים פיזיים והחלפתה בשורה של כפתורי מגע מוארים בלבן (כמו תאורת המקלדת, רמה אחת בלבד), שמתחלפים עם לחיצה על כפתור ה-Fn. ברגיל, הם דווקא מתפקדים ככפתורי פיקוד: ווליום, השתקת מיקרופון, נגן/עצור, תאורת מקשים, תאורת מסך ומקשי ה-print screen, end, insert ו-delete. יציאה לא שגרתית ואלגנטית מאוד.

מבחינת ממשק, מקלדת ה-Zero שכבר בדקתי בעבר (עם תאורת מיקרו-LED מצוינת), היא קצת מעצבנת להקלדה בגלל המשטח השטוח והאחיד, במקום מקשים מופרדים. למי שמקליד הקלדה עיוורת, זה לא יוצר זיכרון מישושי ודורש הסתגלות. משטח ההצבעה הנסתר לעומת זאת, קל לאיתור, מאוד קליקי ונעים לשימוש. חיישן טביעות האצבע אגב, ממוקם בכפתור ההפעלה מלבני בפינת המקלדת, והמצלמה, והחיישנים והמיקרופונים מוחבאים היטב בשול העליון של המסך ולמעשה בלתי נראים. ואה, כן, יש פה גם כפתור גישה ישירה ל-CoPilot, שחוסך לכם את המאמץ העילאי של לגרור את הסמן לפינת המסך וללחוץ על אותו אייקון בדיוק...

מבחינת שקעים, יש פה שלושה שקעי USB-C שהם גם שקעי טעינה שתומכים ב-Thunderbolt (שניים בשמאל, אחד בימין), לצד קורא כרטיסי מיקרו-SD מובנה. למי שמחזיק ציוד קצת יותר מסורתי שדורש שקע A-USB או רוצה לחבר את המחשב למסך גדול יותר, נציין ש-Dell כוללת בערכת מתאם קטן וחמוד, שמכיל שקע USB-A אחד ושקע HDMI, כך שלפחות לצרכים בסיסיים, לא תצטרכו ישר ללכת לקנות רכזת שקעים מצד שלישי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
DELL XPS 16. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
עם פתיחת המחשב, החלק העליון הוא המסך הגדול עם השוליים הדקים האופיינים לסדרה/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

תצוגה, צליל ותוספות

כאמור, הצג של ה- Dell XPS 16 9640 הוא גדול ומרשים כצג 16 אינץ' למחשב. Dell תמיד הצטיינו באיכות הפאנלים שלהם, והמחשב הזה לא חורג מכך: יש לו מסך WUXGA (1920 על 1200 פיקסלים, האמת שחשבנו שהוא יותר...) בהיר, מפורט מאוד עם צבעים נעימים. יוצרים יכולים לכוונן כאן בדיוק את הגדרות ה-Dolby Vision למה שמתאים להם לעין (אנחנו הלכנו על vivid, כלומר צבעים חיים), ומבחר של פרופילי צבע מקצועיים עבור גרפיקאים ועורכי וידאו. מה שכן, זהו לא מסך מגע.

גם הצליל של ה- Dell XPS 16 9640 לא מאכזב. המערכת בת הארבעה רמקולים מציעה צליל חזק אבל נקי ובלי דיסטורשן, שאופייני לא פעם לרמקולים קטנים של ניידים, גם בעוצמות קול גבוהות. גם מנוע התלת ממד המצורף, מוציא במת קול אופפת ורחבה שהיא תענוג לאוזניים במיוחד בצפייה בסרטים וסדרות, לצד אקולייזר רב אפשרויות לפי סוגי מוזיקה שונים למי שחורש על המנוי ספוטיפיי שלו בעבודה.

בנוסף, Dell מציעה כאן מגוון צעצועים מבוססי AI לשיפור החוויה בוועידות וידאו, כולל השתקת רעשי רקע אצל המשתמש, שזה כבר הפך לסוג של סטנדרט - אבל גם השתקת רעשי רקע אצל משתתפים אחרים שזו תכונה שימושית ופחות נפוצה, כמו גם מעקב ראש בעזרת המצלמה כדי להתאים את הצליל התלת ממדי. זה גם עובד לא רע. עוד יש כאן ניהול מדוקדק של מרחבי הצבע כאמור, ניהול של חיבור רשת (תומך Wi-Fi 7 אגב) עם ממשק ה-Killer של אינטל ועוד כמה צעצועים חביבים, כמו זיהוי נוכחות ועמעום המסך אם אתם לא צופים בו ישירות.

DELL XPS 16. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
DELL XPS 16/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

ביצועים

על פניו, מבחינה חומרתית, ה-XPS 16 9640 הוא מפלצת: 32 גיגהבייט זיכרון, מעבד Core Ultra 7 של אינטל מדגם 155H שמסוגל להגיע למהירות שעון של כמעט חמישה גיגההרץ (4.8 ליתר דיוק) ועם 16 ליבות ו-22 נימים, ומעבד גרפי נפרד של אנויידיה, מדגם 4050, וכונן מהיר של סמסונג בנפח של טרהבייט.

במבחן החדש של 3Dmark, ה-Steel Nomad המיועד למחשבי גיימינג עיליים, הוציאה המערכת הזו 1512 נקודות, בציון חציוני למדי שהיה אופייני לעוד 15 מערכות דומות. במבחן PassMark ה- Dell XPS 16 9640 הוציא תוצאות מעורבות: בשעה שהמעבד הראשי הוציא 27842 נקודות והתמקם לו באחוזון ה-94, כלומר כמעט מעל לכל מחשב שנבדק, וכך גם ביצועי הדיסק עם 23,292 נקודות באחוזון ה-90 מתוך 100, הביצועים הגרפיים באופן משונה התמקמו רק באחוזון ה-55 (8756 נקודות) וגם הזיכרון לא כיכב. זה הוריד את הדירוג הכללי של המערכת לאחוזון ה-38 בלבד (3385 נקודות).

אבל המבחן שבו המערכת העוצמתית הזו באמת התחילה לזרוח, היה Cinebench 2024. במבחן הייעודי לכרטיס הגרפי הוא הוציא ציון של 8796 נקודות, והגיע למקום השני ברשימה, תוך שהוא עוקף את ה-M1 Max של אפל בהרבה, ושני רק ל-Radeon Pro W6800. במבחן מרובה הליבות, ה-Core Ultra 7 155H התמקם במקום טוב באמצע, המקום הרביעי, עם 933 נקודות, כאשר במקום הראשון דווקא ה-M1 Ultra של אפל (עם 1625 נקודות). מכובד.

ואם כל המספרים האלה לא אומרים לכם שום דבר - נסכם את זה במילים של בני אדם: זהו מחשב חזק מאוד בסך הכל, ומתאים למשימות כבדות כמו עריכת וידאו, משחקים ויצירת תוכן.

DELL XPS 16. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
מקלדת ה-Zero החדשנית של Dell היא בעלת מראה שטוח ומקשים ללא רווחים/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

חיי סוללה ורעש

המשקל היחסית כבד של ה- Dell XPS 16 9640 הוא בגלל סוללה גדולה של 99.5 וואט (חצי וואט מתחת למקסימום המותר לנשיאה בתא נוסעים במטוס...). המחשב מגיע עם מטען עוצמתי (לא כבד בפני עצמו באופן מפתיע) של 150 וואט כדי לטעון אותה במהירות סבירה, אבל התוספת במשקל משתלמת בשעות עבודה: עם בהירות ממוצעת ומעלה, סחטנו מהמחשב הזה לא פחות מ-9 שעות עבודה ללא טעינה, שזה די מרשים למחשב עם צג בסדר גודל הזה.

מה שכן, במצב ביצועים, אתם תשמעו בהחלט את המאווררים עובדים והמחשב לא יהיה שקט, למרות שניתן לבחור במצב עבודה שקט, שכמובן, בא מעט על חשבון ביצועים.

מקלדת ה-Zero החדשנית של Dell היא בעלת מראה שטוח ומקשים ללא רווחים. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
מקלדת ה-Zero החדשנית של Dell היא בעלת מראה שטוח ומקשים ללא רווחים/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

השורה התחתונה

ה-Dell XPS 16 9640 מציע חבילה די מהודקת של מסך נפלא, מעבד וכרטיס גרפי חזקים (על אף שציפינו ליותר ביצועים מהשילוב), צליל קולנועי וחיי סוללה ארוכים, לצד יכולות בתחום הבינה המלאכותית עם מנוע עיבוד נוירוני. זהו סוס עבודה שיקרוץ ליוצרים, כאשר בצד השלילי יש את המשקל שלו שלא הכי נוח לנשיאה אלא בתיק גב, והוא יותר יתאים למי שיציב אותו כמחשב עבודה בסטודיו וגם את סוגיית

המחיר: לא מדובר במחשב זול. המחיר שלו מתחיל בסביבות 15,000 שקלים, כאשר המפרט הנבדק עולה אפילו יותר. זהו סוס עבודה כבד, אבל יקר.

מחיר שוק: החל מ-14,950 שקלים

  • עוד באותו נושא:
  • dell

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully