וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חברת האם של Temu מעסיקה בכירים מהממשל הסיני

עודכן לאחרונה: 17.6.2024 / 8:32

פלטפורמת הקניות הסינית שכבשה את ארה"ב, מסתירה סוד אפל: ככל הנראה, בכירים לשעבר במפלגה הקומוניסטית הסינית מנהלים אותה מאחורי הקלעים. האם המידע האישי של הצרכנים האמריקאים בסכנה?

טימו. GettyImages
טימו/GettyImages

חברת האם של טימו (Temu), הקמעונאית המקוונת הצעירה והמצליחה מסין שהפכה למתחרה של אמזון, מעסיקה מספר בכירים לשעבר במפלגה הקומוניסטית הסינית בתפקידי ניהול בכירים, כך לפי דיווח ב-The Post. החברה האם של טימו, Pinduoduo (PDD), שבסיסה בשנגחאי, נסחרת בנאסד"ק עם שווי שוק של כמעט 200 מיליארד דולר.

לפי הדיווח, בין בכירי החברה נמצאים שו מינטאו, לשעבר בכיר ברשות המדינה לרגולציית שוק; ג'ואו צ'ינגטיאן, לשעבר סגן מנהל מחלקת הרגולציה ברשות השוק של שנחאי; גואו הואה, לשעבר סגן מנהל משרד הסימנים המסחריים במשרד הקניין הרוחני הממלכתי; והו צ'ידה וטונג ליי, שניהם שופטים בבית המשפט העממי של שנגחאי.

temu. ShutterStock
לפי הדיווח, בין בכירי החברה נמצאים בכירים בממשל הסיני/ShutterStock

כצפוי, החשיפה מעלה חששות ביטחוניים חמורים, במיוחד לאור ההצלחה המסחררת של טימו בארצות הברית. נזכיר כי הקמעונאית הסינית זכתה לחשיפה משמעותית במהלך משחק הסופרבול האחרון וצברה פופולריות רבה בקרב הצרכנים האמריקאים. עם זאת, איסוף המידע הרב על הרגלי הצריכה של האזרחים בארה"ב מעלה דאגה בקרב מחוקקים בוושינגטון, שחוששים כי המידע עלול לשמש את המפלגה הקומוניסטית הסינית.

הסנטורים טום קוטון ומרקו רוביו קראו לממשל ביידן לחקור את החברה בחשד לגניבת קניין רוחני ושימוש בעבודות כפייה. קוטון אף קרא לאסור את פעילות האתר בארצות הברית. החשיפה הראשונה של שמות הבכירים פורסמה באתר החדשות הסיני Kejixun.com, אך הקישור הוסר זמן קצר לאחר פניית ה"ניו יורק פוסט" לטימו ול-PDD.

  • עוד באותו נושא:
  • סין
  • קניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully