וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטוב ביותר, ואולי גם היקר ביותר: בדקנו את הרובוט השואב-שוטף החדש של רובורוק

עודכן לאחרונה: 18.6.2024 / 9:24

שואב, מקרצף, מנקה את עצמו ואפילו משגיח על הבית בזמן שאתם לא נמצאים: השואב הרובוטי החדש והחכם (במיוחד) של המותג הפופולרי הגיע לישראל - וכבר בדקנו אותו. ספוילר: תיפרדו מהדלי ומהסמרטוט

Roborock S8 MaxV Ultra. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
Roborock S8 MaxV Ultra/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

אני לא יודע מה איתכם, אבל אני לא סובל לשטוף את הרצפה. זו המטלה הכי מעצבנת, הכי מייגעת והכי פחות מתגמלת שיש. לכן, כששואבי האבק הרובוטיים הראשונים הגיחו לחיינו, חשבתי לעצמי: "אוקיי, נחמד, אבל מתי כבר ימציאו משהו שיעשה את העבודה השחורה באמת?". לאחרונה, רשת באג השיקה את הדגם המתקדם ביותר של מותג שואבי האבק רובורוק (Roborock), ה-S8 MaxV Ultra, שמבטיח להיות הדבר הזה שכל כך חיכיתי לו. האם הוא מצליח? ביליתי איתו כמה שבועות - או ליתר דיוק, ביליתי זמן בעשיית דברים אחרים בזמן שה-S8 ניקה את הרצפות בשבילי, וחזרתי עם מסקנות.

עמדת עגינה

בואו נתחיל מהסוף - ומהנקודה הפחות זוהרת: רובורוק אמנם צמצמה את תחנת העגינה לדגם קומפקטי וידידותי יותר לעין, אבל בואו נודה באמת - היא לא בדיוק מלכת היופי של תחנות העגינה. מה הסיבה ללוק הפחות מוצלח? ובכן, המיכלים שיושבים בראש התחנה - אחד למים נקיים ואחד למים מלוכלכים - הם פשוט לא הכי אטרקטיביים. אמנם יש להם ידיות מובנות, מה שמקל על הניתוק והנשיאה שלהם לכיור, אבל בואו נודה באמת, זה לא בדיוק שיא השיק והיה עדיף להסתיר אותן.

הפאנל הקדמי של ה-S8 MaxV Ultra מתנתק בקלות וחושף את פח האבק המתרוקן אוטומטית לתוך שקית חד-פעמית. אמנם השקיות החד פעמיות מונעות את ענן האבק המוכר בניקוי שואבי אבק מסורתיים, אך הן גם מייצרות עלות נוספת עבור המשתמש. עם זאת, כל שקית אמורה להספיק לכשבעה שבועות, כך שההוצאה היא לא תכופה. בניגוד לשואבים אחרים, מילוי חומר הניקוי כאן הוא אוטומטי, בעזרת מיכל ייעודי. בנוסף, התחנה מנקה את עצמה, והסמרטוט ובסיס העגינה מתייבשים ב-60 מעלות צלזיוס כדי למנוע עובש וריחות.

Roborock S8 MaxV Ultra. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
לא בדיוק מלכת היופי של תחנות העגינה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

הרובוט

ה-S8 MaxV Ultra שומר על הקווים הנקיים והאלגנטיים שאפיינו את הדגמים הקודמים של Roborock. הגימור הלבן המבריק ועיצוב המינימליסטי משתלבים היטב בכל סביבה ביתית. הכפתורים על הרובוט עצמו הם מינימליסטיים ופונקציונליים. ישנם שלושה כפתורים פיזיים: הפעלה/כיבוי, ניקוי נקודתי וחזרה לעמדת הטעינה. הכפתורים מגיבים היטב ללחיצה וממוקמים בצורה נוחה בחלקו העליון של הרובוט.

S8 MaxV Ultra מציע עוצמת יניקה של עם 10,000Pa HyperForce, מברשת צד גמישה לניקוי פינות וקצוות, מגב (מופ), מברשת ניגוב זעירה ומעוגלת לפאנלים, וזוג מברשות גומי ייחודיות (שהחברה מכנה Riser DuoRoller) לניקוי עמוק יותר של השטיחים והרצפות. בנוסף, הרובוט כולל את טכנולוגיית FlexiArm Design, שמרחיבה אוטומטית את מברשת הצד כאשר היא מזהה פינות ואזורים נמוכים מתחת לרהיטים.

Roborock S8 MaxV Ultra. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
כולל זוג מברשות גומי ייחודיות ומברשת צד גמישה לניקוי פינות וקצוות/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ביצועים

מבחינת ביצועי שאיבה, ה-S8 MaxV Ultra מספק את הסחורה ובגדול - יותר מכל דגם שיצא לי לבדוק בעבר. מערכת המברשות הכפולה מסיליקון עושה עבודה יוצאת דופן באיסוף לכלוך ושיער מהשטיח, והזרוע הגמישה, שנועדה לעזור לרובוט לנקות טוב יותר את הפינות ברחבי הבית, היא גם שדרוג חשוב שמספק את הסחורה.

ומה לגבי שטיפה? גם כאן מדובר בחיה רעה. המגב שלו לא רק מנגב, הוא גם מקרצף את הרצפה עם תנועות רטט מהירות של 4,000 פעמים בדקה. ומניסיון של כמה שבועות - ה-S8 MaxV Ultra התמודד היטב עם כל כתם, לכלוך, רוטב או סימנים, והבריק את הרצפה טוב יותר מכל שטיפה שהיא עברה לפני כן.

אגב, המגב מתרומם לגובה מרשים של 20 מ"מ, מה שאומר שהוא לא אמור ללכלך את השטיחים. עם זאת, אם יש לכם שטיחים עבים במיוחד, כדאי להגדיר לרובוט אזורים אסורים באפליקציה כדי למנוע תקלות, או אפילו להגדיר (באפליקציה) שהרובוט ישאב את השטיחים לפני שהוא מתחיל לנגב את הרצפה.

Roborock S8 MaxV Ultra. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מציע עוצמת יניקה של עם 10,000Pa HyperForce/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מתחת למכסה המנוע, ה-S8 MaxV Ultra מצויד במגוון רחב של חיישנים מתקדמים, כולל מערכת PreciSense LiDAR לניווט מדויק, מצלמות RGB לזיהוי מכשולים (כולל תאורה לשעות הלילה), וחיישני אינפרא אדום למניעת נפילות. השילוב הזה מאפשר לו לזהות ולמפות את הבית בצורה מדויקת להפליא, לנווט ביעילות בין חדרים ולהימנע ממכשולים, כולל החתולים שלי.

למעשה, אפילו הכבלים ברחבי הבית או הצעצועים של החתולים, שבעבר היו מלכודת מוות עבור שואבים רובוטים, לא הצליחו לבלבל אותו. בנוסף, אם הוא מזהה צלחת או קערת מים של הכלב, הוא ינקה מסביב בזהירות כדי לא להפוך אותה.

תחנת העגינה של ה-S8 MaxV Ultra. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
תחנה העגינה של הרובורוק/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

אפליקציה ועוזרת קולית

האפליקציה של רובורוק נחשבת לאחת הטובות ביותר בשוק - היא מלוטשת, יציבה (בניגוד למתחרות) ומציעה מגוון רחב של אפשרויות להתאמה אישית של השואב. אתם יכולים לבקש מהרובוט לצלם תמונות של חיות המחמד שלכם בזמן הניקוי, לראות תמונות של מכשולים בנתיב שלו, לבחור שגרות ניקיון מוגדרות מראש, לערוך את מפות הבית וסוגי הרצפות, להגדיר ניקוי נקודתי, ליצור לוחות זמנים, להתאים את הגדרות תחנת העגינה ועוד.

כמו בשואבים אחרים, המצלמה המובנית מאפשרת לכם להשתמש ברובוט כמצלמת אבטחה ניידת. בעזרת האפליקציה, אתם יכולים לשלוט בתנועה של הרובוט, לראות מה קורה בבית מכל מקום בעולם ואפילו לדבר עם חיית המחמד שלכם דרך הרמקול המובנה (תודו שאתם עושים את זה).

כמו כן, מה שהופך את ה-S8 MaxV Ultra לרובוט חכם באמת הוא העוזרת הקולית המובנית, עם הפקודה "Hello Rocky". אפשר לשלוט ברובוט באמצעות פקודות קוליות פשוטות, כמו "התחל לנקות" או "נקה את הסלון" (באנגלית). בפועל, היא עובדת מצוין, מגיבה מהר ומבינה את הפקודות.

בשורה התחתונה

בואו נדבר תכל'ס: ה-Roborock S8 MaxV Ultra הוא לא זול. עם תג מחיר של 5,890 שקלים, הוא בהחלט לא מתאים לכל כיס וזה לא סכום פעוט עבור מכשיר שנועד לחסוך לנו מטלה יומיומית, גם אם היא מעצבנת. וברור שיש דגמים זולים יותר בשוק, אבל הם לא יגיעו לרמת הביצועים והאינטליגנציה של ה-Roborock S8 MaxV Ultra.

אז האם ה-Roborock S8 MaxV Ultra שווה את ההשקעה? אם אתם כמוני, ומחפשים את הטוב ביותר, את השואב שיעשה את העבודה בצורה מושלמת וישחרר אתכם מהדלי ומהסמרטוט, אז התשובה היא כן. אבל אם אתם מחפשים פתרון זול ופשוט, אולי כדאי לכם לחפש במקום אחר.

  • עוד באותו נושא:
  • שואב אבק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully