וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאה לחרם: סטודנטים מסרבים לעבוד בגוגל ואמזון בשל קשריהן לממשלת ישראל

עודכן לאחרונה: 19.6.2024 / 19:15

קואליציית No Tech for Apartheid מובילה את המחאה: ארגון פרו-פלסטיני קורא לסטודנטים להחרים את גוגל ואמזון בשל קשריהן לממשלת ישראל. כמה עד כה חתמו על העצומה?

סטודנטים אמריקנים במחאה נגד ישראל. GettyImages
סטודנטים אמריקנים במחאה נגד ישראל/GettyImages

המחאות בקמפוסים נמשכות - ומגיעות עד לענקיות הטכנולוגיה: קואליציית עובדי הייטק בשם No Tech for Apartheid (NOTA) קוראת לתאגידי טכנולוגיה גדולים לבטל את חוזיהם עם ממשלת ישראל, וקרובה להשגת יעד של קמפיין הקורא לסטודנטים לא לעבוד בגוגל ובאמזון.

לפי אתר Wired, מעל 1,100 סטודנטים וצעירים בתחומי ה-STEM (ראשי תיבות של מדעים, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה) חתמו על התחייבות לסרב להצעות עבודה מהחברות הללו "המסייעות למשטר האפרטהייד הישראלי ולרצח העם הפלסטיני".

מטרת הקמפיין, על פי הארגון הפרו-פלסטיני, היא לאסוף 1,200 חתימות. "כצעירים וסטודנטים בתחומי ה-STEM ומעבר, אנו מסרבים לקחת חלק בהתעללויות הנוראיות הללו", נכתב בהתחייבות. "אנו מצטרפים לקמפיין NoTechForApartheid כדי לדרוש מאמזון ומגוגל לסיים באופן מיידי את 'פרויקט נימבוס'".

נזכיר כי גוגל ואמזון זכו בחוזה בשווי 1.2 מיליארד דולר המספק שירותי ענן ומרכזים נתונים לממשלת ישרא. לדובר גוגל הכחיש בעבר כי החוזה עוסק ב-"נושאים רגישים במיוחד, מסווגים או צבאיים הרלוונטיים לנשק או שירותי מודיעין".

עובדי גוגל במחאה נגד ישראל. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מחאת עובדי גוגל בחודש אפריל/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לארגון האנטי ישראלי היסטוריה של מחאות נגד מעורבות חברות טכנולוגיה בישראל, כולל הפגנות השתלטות על משרדים שהובילו לפיטורי עשרות עובדים מגוגל. הקמפיין הנוכחי כולל סטודנטים לתואר ראשון ושני מאוניברסיטאות מובילות כמו סטנפורד וברקלי. גוגל ואמזון, כשתיים מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם, הן גם מעסיקות מרכזיות של בוגרי STEM, והקמפיין עלול להשפיע על גיוס העתידי שלהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully