וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לפיצוץ סמארטפונים והתלקחות סוללות ליתיום?

עודכן לאחרונה: 23.6.2024 / 10:40

החברה היפנית, שבין השאר משמשת כספקית של אפל, הודיעה כי הצליחה ליצור סוללת ליתיום במצב מוצק, הודות לפיתוח של חומר אלקטרוליטי מוצק

הסמארטפון שהתפוצץ. DC Fire and EMS, אתר רשמי
הסמארטפון שהתפוצץ/אתר רשמי, DC Fire and EMS

סוללות ליתיום-יון הן כיום מקור האנרגיה הנטען שמפעיל כמעט כל דבר חיינו - מסמארטפונים, דרך מחשבים ניידים ועד מכוניות חשמליות. אחת הבעיות שעבד עליהן ממציא סוללת הליתיום-יון ג'ון גודאינף שהלך בדיוק החודש לפני שנה לעולמו, הייתה סוללת מצב מוצק.

הבעיה עם סוללות ליתיום-יון כיום היא שתאי התגובה הכימית בגוף הסוללה המייצרים זרם חשמלי, משתמשים בנוזל אלקטרוליטי. השימוש בנוזל הוא בעייתי, שכן הוא מוביל להתלקחויות במקרה של ניקוב גוף הסוללה או התחממות יתר, ועם הזמן היכולת שלו לתמוך בתגובה הכימית החוזרת הנדרשת לסוללה לייצר זרם פוחתת. הפיתרון הוא להחליף את הנוזל הזה בחומר מוצק, וזה הוא סוג של "הגביע הקדוש" של תעשיית הסוללות. כעת, TDK היפנית, טוענת שהיא הגיעה להתקדמות ממשית בדרך ליצירת סוללת מצב מוצק.

סוללות ליתיום-יון. ShutterStock
סוללות ליתיום-יון - נמצאות כמעט בכל מכשיר/ShutterStock

TDK, שהייתה מוכרת בעבר גם כיצרנית של קלטות ודיסקטים, ובסיסה בטוקיו והיא בין השאר, גם ספקית של אפל - אומרת כי הצליחה לפתח חומר אלקטרוליטי מוצק עבור סוללה מוצקה, עם קיבולת של 1000 וואט/שעה לליטר, בערך פי מאה מסוללות מוצקות קיימות שהחברה מייצרת לשימושים תעשייתים (שאינן ליתיום יון).

החברה היפנית טוענת כי הטכנולוגיה החדשה תוכל להיות שימושית עבור מכשירים הבאים במגע עם גוף האדם, כמו אוזניות, עזרי שמיעה ושעונים חכמים. ההרכב הצפוי הוא גוף קירמי, עם חומר אלקטרוליטי מוצק מבוסס תחמוצת, ואנודות ליתיום. בין השאר, מתכננת TDK להשתמש בטכנולוגיה כדי להחליף את "סוללות הכפתור" סוללות הליתיום הכסופות הקטנות מהן דורש האיחוד האירופי להיפטר בשנים הקרובות. לטענת TDK השימוש בתחמוצת אלקטרוליטית מוצקה, הופך את הסוללות לבטוחות במיוחד. משמעות נוספת ליכולת קיבול האנרגיה הגבוהה של הסוללות החדשות, היא מכשירים קטנים יותר ובעלי חיי סוללה ארוכים יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • סמארטפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully