וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש לחייהם: בגלל תקלה - אסטרונאוטים תקועים בתחנת החלל

עודכן לאחרונה: 23.6.2024 / 12:53

דרמה בסוכנות החלל האמריקנית: האסטרונאוטים ממתינים בתחנת החלל לאחר שמספר תקלות התגלו בחללית במהלך הטיסה, כולל דליפות הליום וכשלים במערכת ההנעה, מה שמעורר חששות כבדים בנוגע לבטיחותם

האסטרונאוטים של נאס"א בוץ' ווילמור וסוני וויליאמס. רויטרס
האסטרונאוטים של נאס"א בוץ' ווילמור וסוני וויליאמס/רויטרס

שני אסטרונאוטים של נאס"א, בוץ' ווילמור וסוני וויליאמס, שוגרו לתחנת החלל הבינלאומית (ISS) בחללית הסטארליינר של חברת בואינג, אך נאלצים להמתין בתחנה לאחר שמספר תקלות התגלו בחללית. זו הפעם השלישית שהחזרתם לכדור הארץ מתעכבת, מה שמעורר דאגה בקרב הציבור וביקורת על בואינג.

החללית, שסבלה ממספר תקלות במהלך הטיסה, כולל דליפות הליום וכשלים במערכת ההנעה, מעוררת חשש בנוגע לבטיחות האסטרונאוטים. אמנם גורמים רשמיים טוענים כי קיים חלון של 45 יום להחזירם בבטחה, אך כמות הדלק המוגבלת במודול "הרמוני" של התחנה אליו מעוגנת הסטארליינר, מצמצמת את האפשרויות לפעולה. לפי נאס"א, הדחייה הנוכחית תאפשר לצוותים לבחון את נתוני מערכת ההנעה של החללית.

תחנת החלל הבינלאומית עם החללית Boeing Starliner. רויטרס
תחנת החלל הבינלאומית עם החללית Boeing Starliner/רויטרס

במקור, ווילמור ו-וויליאמס היו אמורים לשוב לכדור הארץ ב-13 ביוני, לאחר שהות של שבוע בתחנה. המצב העלה ביקורת חריפה נגד בואינג ברשתות החברתיות, ואף היו שקראו לאילון מאסק לחלץ את האסטרונאוטים באמצעות חללית הדרגון של SpaceX. מנגד, מומחים בתחום החלל, כמו ג'ונתן מקדואל, טוענים כי המצב אינו חמור כפי שמצטייר, וכי ניתן להתגבר על התקלות. עם זאת, הם מדגישים את החשיבות בבירור מקיף של התקלות כדי לוודא שאין בעיות חמורות יותר.

הסטארליינר, שסבלה מעיכובים רבים עוד לפני השיגור המאויש הראשון שלה, הצליחה לבסוף להמריא ב-5 ביוני. התקלות שהתגלו במהלך הטיסה מטילות צל כבד על הצלחת המשימה ומעוררות שאלות בנוגע לבטיחות החללית וניהול הפרויקט. מהנדסי בואינג ממשיכים לחקור את הגורמים לתקלות, ומקווים למצוא פתרון בהקדם האפשרי כדי להחזיר את האסטרונאוטים בשלום.

בתרחיש הגרוע ביותר, האסטרונאוטים יאלצו להמתין עד לחללית הדרגון של SpaceX שאמורה להגיע לתחנת החלל באוגוסט.

  • עוד באותו נושא:
  • נאס"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully