וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה: חללית של סין חזרה לכדור הארץ עם דגימות מהצד האפל של הירח

עודכן לאחרונה: 25.6.2024 / 11:34

הגשושית הסינית "צ'אנג'-אה 6" חזרה לכדור הארץ עם מטען יקר מפז: דגימות קרקע מהצד הרחוק והבלתי נחקר של הירח. "זהו אירוע חשוב למדענים ברחבי העולם וסיבה לחגיגה לכל האנושות"

הישג לסין: קפוסלת החלל "צ'אנג'-אה 6" חזרה לכדור הארץ. CNSA/CLEP/CCTV, אתר רשמי
הישג לסין: קפוסלת החלל "צ'אנג'-אה 6" חזרה לכדור הארץ/אתר רשמי, CNSA/CLEP/CCTV

סין רשמה הישג היסטורי נוסף בתוכנית החלל השאפתנית שלה, והפכה למדינה הראשונה שהצליחה להביא דגימות קרקע מהצד הרחוק של הירח. הגשושית הסינית "צ'אנג'-אה 6" נחתה הבוקר (שלישי) בהצלחה באזור מונגוליה הפנימית בסין, ובבטנה כמוסת קרקע יקרה מהצד הרחוק והמסתורי של הירח. הדגימות, שאוחזרו לאחר משימה של 53 ימים, עשויות להכיל רמזים חשובים על מקורות הירח וכדור הארץ.

ההישג הזה מצטרף לשורה של הצלחות במשימות הירח של סין, שהחלו בשנת 2007. המשימות כללו הקפות של הירח, מיפוי פני השטח שלו, והנחתת רכבי חלל על הצד הקרוב והרחוק של הירח. הדגימות שנאספו על ידי "צ'אנג'-אה 6" הן בעלות חשיבות מדעית עצומה. ניתוח הרכב הקרקע עשוי לשפוך אור על האבולוציה של הירח, ההיסטוריה הגיאולוגית שלו, ואולי אפילו על מקור מערכת השמש.

הגשושית Chang'e-6 על אדמת הירח. CNSA/CLEP), אתר רשמי
הגשושית "צ'אנג'-אה 6" בצד האפל של הירח/אתר רשמי, CNSA/CLEP)

הצלחתה של המשימה הסינית מדגישה את היכולות הטכנולוגיות המתקדמות של סין בתחום החלל, ואת השאיפה שלה להפוך לשחקן מרכזי בחקר החלל. סין מתכננת לשלוח משימות נוספות לירח, כולל משימות מאוישות, ואף לבנות בסיס בינלאומי בקוטב הדרומי של הירח.

בעוד הקהילה המדעית מברכת על ההישג הסיני ומצפה בציפייה לתוצאות המחקר, יש הרואים בהישג זה עדות לתחרות גיאופוליטית בין סין לארצות הברית על השליטה בחלל. "צ'אנג'-אה 6 היא המשימה הראשונה בהיסטוריה האנושית להחזיר דגימות מהצד הרחוק של הירח", אמר לונג שיאו, גיאולוג פלנטרי באוניברסיטת הגיאולוגיה של סין. "זהו אירוע חשוב למדענים ברחבי העולם וסיבה לחגיגה לכל האנושות".

  • עוד באותו נושא:
  • סין
  • הירח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully